Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/23
Wysłany: Sob 07 Mar 2015, 01:47
Temat postu:
Fiat panda 1.3 multijet ciężko odpala i faluje
Witajcie. Zakupiłem fiata panda jak w temacie z 2006 r. Nie pytajcie o przebieg bo kto wie jaki może być Byłem świadomy jego wad i że w ostateczności będę musiał remontować silnik albo go wymienić. Jednak najpierw chciałbym zapytać Was czy na pewno jest to konieczne
Jakie są objawy: silnik im zimniejszy to się łatwiej uruchamia. Gdy jest zimny to po kilku obrotach wału odpala, natomiast gdy dobrze nagrzeje to trzeba trochę więcej zakręcić. Dalej: na biegu jałowym pracuje zawsze równiutko, natomiast po rozgrzaniu na wysokich obrotach faluje i aż rzucą budą Z tym, że nie jest to nierówna praca jakby któryś gar utykał. Jest to płynniejsze i ma zupełnie inną częstotliwość. Ciężko to opisać, po prostu obroty regularnie wzrastają i spadają. Zaznaczam, że na wolnych obrotach jest zawsze ok. Po prostu jak trzymam na równych wyższych obrotach to faluje. Nigdy czegoś takiego w innym aucie nie miałem. Podczas jazdy nie czuć tego falowania, moc jest w miarę ok i czuć "włączanie" turbo. Tyle, że trochę nadmiernie kopci podczas jazdy. Przy odpalaniu na zimnym rano praktycznie zero dymu. I do tego jeszcze kontrolka smarowania. Na rozgrzanym silniku jest ok, natomiast rano pod odpaleniu się świeci na wolnych obrotach. Po przygazowaniu zaczyna już mrugać aż w końcu gaśnie. I jak zdejmę nogę z gazu to znowu się świeci. I tak do momentu aż troszkę nagrzeje się silnik. Co ciekawe, na ciepłym silniku, gdy zgaszę i od razu odpalę to kontrolka gaśnie z automatu, natomiast gdy odczekam kilka minut to po uruchomieniu świeci się sekundę lub dwie i dopiero gaśnie (samoczynnie bez naciskania na pedał gazu). Na wysokich obrotach nie zapala się nigdy.
I teraz co sprawdziłem multiecuscan-em: błędów na kompie brak. Odpięcie wtyczki przepływomierza nic nie daje, na rozgrzanym silniku wysokie obroty dalej falują a samochód kiepsko się uruchamia. Oczywiście pojawił błąd na kompie i zapalił check. Po ponownym podłączeniu przepływki i skasowaniu błędów, sprawdziłem ilość powietrza mierzoną i zadaną. I są niemal identyczne. Podobnie sprawdziłem egr, choć z egr-em to i tak go wyciągnę i zobaczę co tam się dzieje. Sprawdziłem też ciśnienie paliwa i komp również pokazuje dawkę zadaną bardzo zbliżoną do mierzonej.
Co może być tego przyczyną? Co w dalszej kolejności sprawdzić by mieć pewność, że to na pewno wina samego silnika a nie jakiegoś osprzętu?
Re: ( Fiat Panda ) Fiat panda 1.3 multijet ciężko odpala i faluje
Witaj! Gratuluję zakupu. Też dokonalem zakupu pandy 1,3 r.2007, przebieg 180 tys. I tez mialem parę problemów do usunięcia. Proponuje, zacznij od wymiany oleju i filtra., filtra paliwa.U siebie to nawet czyscilem filtr przy pompie w zbiorniku. Zwróc uwage przy zakupie filtra oleju , bo jest kilka wersji do tego silnika, olej wg, instrukcji chyba 5W40. Jak masz program , to sprawdz korekty wtryskiwaczy , oraz przelewy (duze róznice) wskazują na "niesprawny" wtrysk, którego trzeba wyczyscić lub wymienić. Wyczysc zawór EGR , bo moze jest zacięty lub się zacina,lubią się uszkadzać cewki i zawór jest do wymiany.Przy okjazji mozesz wyczyscić regulator cisnienia paliwa na pompie CR. Kwestia kopcenia , to wina wtryskiwaczy, jak zrobisz próby przelewowe i zobaczysz korekty wtrysków, to wyjdzie prawda na jaw. Ja u siebie wymienilem 2 szt. (kupilem uzywki z gwarancją od fiata doblo 1,3). Jesli sprawdzisz te rzeczy i wykluczysz ich usterki , to mozesz zerknąc na czujnik polozenia walu, bo moze on na cieplym silniku wariuje. Mozna sprawdzić rozrzad, lubią tam się szybko zuzywac napinacze (slizgi) łancucha, moze cos głowićą , za male luzy zaworowe i na cieplym silniku zaczyna szarpać. Trzeba sprawdzić. Ja najbardziej popdejrzewam wtryskiwacze. Jak cos to pisz na PW.pozdr. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.