Witam serdecznie.Nazywam się Tadeusz i mam problem z nowo nabytym autkiem,a mianowicie:w poniedziałek kupiłem bravo i do wczoraj było OK ale po południu zaczął się mocno przegrzewać,dzisiaj wymieniłem termostat i dalej to samo wymontowałem pompę wody ale jest dobra i dalej to samo.Proszę jeżeli mieliście ten problem to pomóżcie co może być przyczyną.Pozdrawiam.
odpal auto na postou niech popracuje i obserwuj jak zachowuje ie wskazowka srednio 10 min i powinna dojsc do polowy i zalaczyc wentylator jezeli tak sie tez nie stanie mysle ze masz walnieta chlodnice skoro termostat wymieniony i tylko gorna czesc sie nagrzewa - to znaczy zly obieg...
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 23:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Silnik bardzo się grzeje.
Raczej źle odpowietrzona. I powietrze blokuje przepływ płynu chłodzącego. Chyba, że ją coś przytkało na przykład coś z uszkodzonego termostatu, kawałek uszczelki itp. _________________ Pozdrawiam JS.
Na takie rozwiązanie nie wpadłem jutro sprawdzę,a jak ten układ można odpowietrzyć? bo w chłodnicy nie ma żadnych odpowietrzników!! ani na przewodach głównych.
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 10 Paź 2008, 07:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Silnik bardzo się grzeje.
Kiedyś tak miałem w dwóch autach co prawda w polonezie i fordzie ale problem był ten sam - pęknięta uszczelka pod głowicą a w drugim przypadku głowica - koszta ogromne
Cytuję za Zembowiczem (z małymi skrótami):
"Przed napełnianiem ukł. chłodzenia należy upewnić się, czy układ został całkowicie opróżniony ze starej cieczy. W czasie napełniania silnik powinien być zimny, max 20st.C.
Przed napełnianiem należy otworzyć zawory odpowietrzające:
- zawór odpowietrzający w górnej częsci chłodnicy we wszystkich wersjach silnikowych, w 1.4 12V z klimą - odkręcić 2 zawory w górnej częsci chłodnicy,
- zawór w przewodzie odprowadzającym ciecz z nagrzewnicy,
- zawór na przewodzie wylotowym z kolektora dolotowego.
Po otwarciu zaworów wolno dolewać płyn. Po przelaniu się cieczy przez zawór w chłodnicy należy dokładnie zamknąć zawór i kontynuować wlewanie, aż do przelania się cieczy przez następny zawór. W ten sposób należy poprzelewać i pozamykać wszystkie zawory.
Po tym należy uzupełnić ciecz w zbiorniku wyrównawczym.
Następnie:
- uruchomić silnik na 2-3 minuty, bieg jałowy,
- nagrzewac silnik na ok. 3500 obr/min,
obserwować poziom cieczy w zbiorniku, w przypadkuobniżania poniżej min. - uzupełnić,
- naciskając pedał gazu, doprowadzić do właściwego nagrzania, tj, włączenia wentylatora
- po włączeniu wentylatora zostawić silnik na jałowym jeszcze przez 5 minut, następnie wyłączyć silnik,
- odczekać do ostudzenia do ok. 25st.C i sprawdzić poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym, ewent. dolać,
Podczas nagrzewania może nastąpić zagotowanie cieczy, wówczas należy przerwać nagrzewanie silnika, znaleźć niedrożność układu lub inną niesprawność powodującą zagotowanie. Stwierdzoną niesprawność usunąć i kontynuować postępowanie."
Saakaszwili link do problemów bardzo podobny do moich,dziękuję.Kilka godzin spędziłem żeby odpowietrzyć udało się ale problem nadal jest.niby układ cały jest OK równa temp.ale nie włącza się wentylator i znów to samo{temp. rośnie na wskażniku i bardzo mocno grzeje się silnik}na krótko działa wentylator {bezpiecznik ok}Jak wyłączę silnik to płyn w zbiorniczku spada,jak doleję to przelewa się na zewnątrz,mam jednak podejrzenie że może to być uszczelka pod głowicą.ale dlaczego nie włącza się wentylator?
Ostatnio zmieniony przez tadekbravo dnia Pią 10 Paź 2008, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Kiedyś tak miałem w dwóch autach co prawda w polonezie i fordzie ale problem był ten sam - pęknięta uszczelka pod głowicą a w drugim przypadku głowica - koszta ogromne
Krzysztof dzięki ,u mojego syna w Skodzie były podobne objawy,wymiana uszczelki pod głowicą załatwiła sprawę,ALE W BRAVO to nie możliwe!!! chyba że jestem w błędzie
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 10 Paź 2008, 23:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Silnik bardzo się grzeje.
tadekbravo napisał:
...ALE W BRAVO to nie możliwe!!! ...
To w bravo nie ma uszczelki pod głowicą? No bo jak jest to chyba jednak zawsze może się zdarzyć, że strzeli.
Jednak jeszcze pokombinowałbym z tym odpowietrzaniem, choć może by tak pomierzyć ciśnienia na cylindrach? Jakby upg poszła to coś by mogło wyjść. _________________ Pozdrawiam JS.
....dzisiaj wymieniłem termostat i dalej to samo ...
A po co wymieniałeś termostat? Wiedziałeś że był uszkodzony?
A kolega sprawdził czujnik na termostacie? Ja bym zaczął od niego, a dopiero szukał dalej. W większości przypadkach jest to albo czujnik, albo termostat, ale z tym odpowietrzaniem też bym się wstrzymał. Jak byś miał układ zapowietrzony to przy dodawaniu gazu słyszał byś charakterystyczne "chlupotanie". Przerabiałem już chyba wszystko w Bravce na temat przegrzewania się, więc wiem co mówię.
Zajmij się tym czujnikiem, tylko nie próbuj go naprawiać, ale kup po prostu nowy i sam załóż. 10 min roboty - koszt około 50zł we Wrocławiu.
Temat który poruszasz był już opisywany kilkukrotnie na tym forum. Użyj wyszukiwarki.
Jak Cię ciekawi odpowietrzanie układu to na forum jest już opisane, jak odpowietrzyć wraz ze zdjęciami (sam zresztą jestem autorem jednego takiego tematu).
P.S.
I zostaw tą uszczelkę pod głowicą. Nic tam nie grzeb.
A po co wymieniałeś termostat? Wiedziałeś że był uszkodzony?
Wymieniłem bo wiedziałem po objawach i miałem rację był uszkodzony w środku była jakaś uszczelka.
dziękuję wszystkim za pomoc już dałem rady:
Po odkręceniu wszystkich odpowietrzników i włączeniu nagzewnicy,wlałem wodę pod ciśnieniem i tak długo wlwewłem aż pokazała się we wszystkich odpowietrznikach woda,następnie zakręcałęm od najwyższego punktu itd,nasępnie uruchomiłem silnik i prawie wszystko zagrało gdyby nie przerwa na przewodzie elektrycznym do wentylatora [odkryłem przez przypadek} no i teraz wszystko OK.
Dzięki jeszcze raz wszystkim
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.