Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 11:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Interfejs diagnostyczny.
kasyx napisał:
Trzeba laczyc piny bo ten kabel jest dedykowany do aut z grupy VAG a nie do Fiatow.
Oświeć nas, które i w jaki sposób łączyć piny. Bo prawdę powiedziawszy nie robiłem tym nic przy Fiacie. Mam też kabelek przejściówke z 16 pin na 3 do Fiata. Powiedz mi, jeśli to robiłeś, z "czym to się je"
a jaki soft oprócz fiat ecu scan używacie z vag KKL?
Ja mam VAG-COM, VWToll, BMW - Corsoft 6,5, Opel Tech 2, OP-COM.
Ale wszystkich nie próbowałem bo sprzęt mam od niedawna.
Dziala z VAG-COM oraz z Polski Vag na 100%
kurcze akurat tymi programami nie mogę się połączyć...
w VAG-COM jak klikam opcje i test to otrzymuje komunikat , że port ok ,interface not found....
ta sama sytuacja z programem polski-vag....
dodam , że z fiat ecu scan działa ok... _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
kurcze akurat tymi programami nie mogę się połączyć...
w VAG-COM jak klikam opcje i test to otrzymuje komunikat , że port ok ,interface not found....
ta sama sytuacja z programem polski-vag....
dodam , że z fiat ecu scan działa ok...
Sprawdz na ktorym porcie masz zainstalowany kabel i taki sam wybierz w VAG'u. Mniemam tez ze probujesz sie polaczyc z jakims autkiem z grupy VAG a nie ze Stilo _________________ You make it, we break it!
Oświeć nas, które i w jaki sposób łączyć piny. Bo prawdę powiedziawszy nie robiłem tym nic przy Fiacie. Mam też kabelek przejściówke z 16 pin na 3 do Fiata. Powiedz mi, jeśli to robiłeś, z "czym to się je"
To ma wgladac mniej wiecej tak
Jedyna roznica to taka ze na obrazku sa blednie polaczone piny 1-3-7 zamiast 1-7-9
Co do obslugi Airbag pod pinem 3 jeszcze nie wiem gdzie wstawic przelacznik
Polecam tez watek na autokaciku _________________ You make it, we break it!
kurcze akurat tymi programami nie mogę się połączyć...
w VAG-COM jak klikam opcje i test to otrzymuje komunikat , że port ok ,interface not found....
ta sama sytuacja z programem polski-vag....
dodam , że z fiat ecu scan działa ok...
Sprawdz na ktorym porcie masz zainstalowany kabel i taki sam wybierz w VAG'u. Mniemam tez ze probujesz sie polaczyc z jakims autkiem z grupy VAG a nie ze Stilo
próbuje połączyć się ze stilo... port jest ustawiony ok... _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
To pewnie dlatego nie chce sie laczyc. Ten programik jest tylko do VW, Audi Skoda etc.
Nawet jesli sie uda to i tak nic nie zdiagnozujesz, ustawisz. _________________ You make it, we break it!
Nie jest wskazane łączenie wszystkich pinów razem, może nie działać poprawnie a w skrajnej sytuacji uszkodzić jedną z centralek.
Interfejs Vag'a ma linię na pinie 7 i w zależności z którą centralką chcemy się połączyć to łączymy ten pin (7) z odpowiednim pinem ;
To dlaczego na stronce FiatEcuScan nie zalecaja laczenia z pinu 3 z czymkolwiek? Nawet z pinem 7
Piszesz o wlasnych doswiadczeniach? Stalo sie cos jak tak zrobiles? Prawde mowiac wole wierzyc w to co jest tam napisane bo to przeciez oni robia ten program. _________________ You make it, we break it!
To dlaczego na stronce FiatEcuScan nie zalecaja laczenia z pinu 3 z czymkolwiek? Nawet z pinem 7
Piszesz o wlasnych doswiadczeniach? Stalo sie cos jak tak zrobiles? Prawde mowiac wole wierzyc w to co jest tam napisane bo to przeciez oni robia ten program.
Przecież napisałem że nie jest polecane łączenie wejść poszczególnych centralek, dotyczy to również wejścia 3 (airbagu), nie napisałem że najwłaściwiej byłoby odłączyć linię K od pinu 7 i łączyć ją w zależności od potrzeby z wybraną centralką.
Ja złego doświaczenia z tym miałem ale wiem od osób które się tym zajmują że nie jest wskazane łączenie wejść centralek.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 22:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Interfejs diagnostyczny.
Dziękuję za nie całkiem jasna dla mnie odpowiedź w sprawie tych pinów. Fiaty to dziwne auta, Ale polecę wam parę "dobrych" programów do diagnozy, w moim chomiku, w folderze - Diagnostyka samochodów-, tu: http://chomikuj.pl/Wendkarz56
To dlaczego na stronce FiatEcuScan nie zalecaja laczenia z pinu 3 z czymkolwiek? Nawet z pinem 7
Piszesz o wlasnych doswiadczeniach? Stalo sie cos jak tak zrobiles? Prawde mowiac wole wierzyc w to co jest tam napisane bo to przeciez oni robia ten program.
Przecież napisałem że nie jest polecane łączenie wejść poszczególnych centralek, dotyczy to również wejścia 3 (airbagu), nie napisałem że najwłaściwiej byłoby odłączyć linię K od pinu 7 i łączyć ją w zależności od potrzeby z wybraną centralką.
Ja złego doświaczenia z tym miałem ale wiem od osób które się tym zajmują że nie jest wskazane łączenie wejść centralek.
Z tego co pisze autor programu FiatECUscaner połączenie pinów w autach grupy fiata jest jak najbardziej bezpieczne :
More Tips
To connect to the TRW electric power steering ECU you need to connect your cable to pin 9 of the OBD connector. You can easily modify your cable in order to be able to connect to ABS, Engine Management and EPS ECUs. You just need to solder a short wire between pins 1, 7 and 9 similar to the photo above. There is no danger of damaging your car this way (for Alfa/Fiat/Lancia).Czyli Nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia samochodu ten sposób (Alfa / Fiat / Lancia).
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 245 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
Wysłany: Pią 26 Lut 2010, 18:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Interfejs diagnostyczny.
Chciałbym trochę odświeżyć temat i zapytać szanownych kolegów czy już ktoś przerobił ten kabel w taki sposób aby diagnozować ABS, poduchy i ew wspomaganie. Byłoby super wrzucić zdjęcia jak taki przerobiony kabelek wygląda od środka. Bardzo proszę o zabranie głosu tych którzy zrobili ten kabelek i testowali w samochodzie a nabijaczy postów zachęcam do śledzenie tematu Smile
Z tego co pisze autor programu FiatECUscaner połączenie pinów w autach grupy fiata jest jak najbardziej bezpieczne :
More Tips
To connect to the TRW electric power steering ECU you need to connect your cable to pin 9 of the OBD connector. You can easily modify your cable in order to be able to connect to ABS, Engine Management and EPS ECUs. You just need to solder a short wire between pins 1, 7 and 9 similar to the photo above. There is no danger of damaging your car this way (for Alfa/Fiat/Lancia).Czyli Nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia samochodu ten sposób (Alfa / Fiat / Lancia).
Czytamy ze zrozumieniem
Sprawa dotyczy pinu 3 i jak juz cytujesz z oficjalnej strony to przewin troche nizej i masz:
Airbags
To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector. I would not advise anyone to connect pin 3 with the other pins (i.e. 1-3-7-9 together). You'd better use a switch to switch between 1-7-9 and 3. _________________ You make it, we break it!
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 245 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
Wysłany: Sob 27 Lut 2010, 13:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Interfejs diagnostyczny.
Kolego Kasyx, przerobiłeś już ten kabel tak aby testował coś oprócz silnika? jak tak to bardzo posiłbym Cię o zdjęcia jak to wygląda w środku.... nie chciałbym popsuć kabla a co gorsza komputera w aucie (o ile to możliwe - ale znając moje szczeście to tak ) jak coś źle polutuje _________________ >>STILO<<
Jedyne co narazie zrobilem to zdolalem polutowac 1-7-9 i laczylo sie bez problemu. z Airbagiem nie grzebalem bo nie wiedzialem gdzie przerwac polaczenie. Ale zdaje sie koledzy z forum alfy rozwiazali juz ten problem.
poki co nie mam jak poeksperymantowac bo to kabel brata byl i mi go zabral do diagnozy passata
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.