Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): adfghhjkj Posiadane auto: fiat
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Kwi 2015, 21:00
Temat postu:
Stuki przy cofaniu - Cinquecento
Witam. Posiadam Cinquecento 700 z 1998 roku.
Mój problem wygląda tak:
Wcześniej przy jeździe prosto było wszystko ok ale przy cofaniu ze skręconymi kołami w lewo lub w prawo coś potwornie waliło tak jak by chciało wyrwać lewą półoś i auto wpadało w wibracje. Wymieniłem półosie ma nowe ale to nic nie pomogło dodam, że prawa półoś miała luz na dwópalcu a lewa na przegubie. Lewym przegubem nie dało się kręcić a prawy był ok. Przy wymianie lewa półoś nie chciała wyjść ze skrzyni a gdy wkładałem tam prawą nie było problemu (nowa też stawiała opór).
Po wymianie auto przy cofaniu nawet na prostych kołach tłukło i rwało, ale nie wpada już w wibracje. Niekiedy przy szybszym ruszaniu do przodu coś tłucze a auto nie jedzie (zaobserwowałem, że wtedy ani jedna ani druga półoś się nie kręci, a gdy puszcze sprzęgło to samochód nie traci obrotów). Jak już się tak zrobi i auto wpadnie w te wibracje to po wyłączeniu silnika gdy przepycham pojazd przód - tył to coś przeskakuje ale tylko w lewym kole. Zaskoczył mnie fakt, że gdy podniosłem wtedy pojazd i chciałem ruszyć kołem to stawiało wielki opór, ale gdy użyłem więcej siły to coś strzeliło i zawieszenie przy tym kole trochę opadło (tak gdzieś 2cm) a kołem można było obracać. po ponownym odpaleniu auta wstrząsy ustąpiły i można było jechać.
Proszę o pomoc, bo już nie mam siły do tego auta.
Z góry dziękuje.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento
sprawdz lozyska w kolach oraz przeguby, potem zlej olej ze skrzyn biegow i zobacz czy nie ma w nim ani na korku jakichs opilkow albo kawwalkow metalu a olej jaki jest ja cos se pojawi to raczej mechanizm roznicowy do wymiany
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Xsara Picasso SX, Renault ESPACE III 2.0 lpg
Piwa: 3/4
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 13:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento
Ja to miałem, co prawda w innym silniku.
Problem polega na przesunięciu położenia silnika względem kół samochodu. To właśnie "te pręty" są ważne! Może być, że cała geometria zawieszenia jest odkształcona, zniszczone i obwieszone poduszki, itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.