Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jpolitanski

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): adfghhjkj
Posiadane auto: fiat
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Kwi 2015, 21:00
Temat postu:

Stuki przy cofaniu - Cinquecento


Witam. Posiadam Cinquecento 700 z 1998 roku.
Mój problem wygląda tak:
Wcześniej przy jeździe prosto było wszystko ok ale przy cofaniu ze skręconymi kołami w lewo lub w prawo coś potwornie waliło tak jak by chciało wyrwać lewą półoś i auto wpadało w wibracje. Wymieniłem półosie ma nowe ale to nic nie pomogło dodam, że prawa półoś miała luz na dwópalcu a lewa na przegubie. Lewym przegubem nie dało się kręcić a prawy był ok. Przy wymianie lewa półoś nie chciała wyjść ze skrzyni a gdy wkładałem tam prawą nie było problemu (nowa też stawiała opór).
Po wymianie auto przy cofaniu nawet na prostych kołach tłukło i rwało, ale nie wpada już w wibracje. Niekiedy przy szybszym ruszaniu do przodu coś tłucze a auto nie jedzie (zaobserwowałem, że wtedy ani jedna ani druga półoś się nie kręci, a gdy puszcze sprzęgło to samochód nie traci obrotów). Jak już się tak zrobi i auto wpadnie w te wibracje to po wyłączeniu silnika gdy przepycham pojazd przód - tył to coś przeskakuje ale tylko w lewym kole. Zaskoczył mnie fakt, że gdy podniosłem wtedy pojazd i chciałem ruszyć kołem to stawiało wielki opór, ale gdy użyłem więcej siły to coś strzeliło i zawieszenie przy tym kole trochę opadło (tak gdzieś 2cm) a kołem można było obracać. po ponownym odpaleniu auta wstrząsy ustąpiły i można było jechać.
Proszę o pomoc, bo już nie mam siły do tego auta.
Z góry dziękuje.
Powrót do góry
tuning

Auto Maniak



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 572
Skąd jesteś (miejscowość / region): rybnik
Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 18:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento


sprawdz lozyska w kolach oraz przeguby, potem zlej olej ze skrzyn biegow i zobacz czy nie ma w nim ani na korku jakichs opilkow albo kawwalkow metalu a olej jaki jest ja cos se pojawi to raczej mechanizm roznicowy do wymiany
Powrót do góry
gadu-gadu
jpolitanski

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): adfghhjkj
Posiadane auto: fiat
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 21:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento


Przeguby wymieniłem i olej w skrzyni też (nie widziałem opiłków metalu).

Czy to mogą być poduszki pod silnikiem albo pod skrzynią, bo przy włączaniu auta coś uderza tak jakby przy lewarku zmiany biegów?

Dodam, że boczne mocowania silnika (te takie pręty po boku) są z niewiadomych przyczyn odkręcone. Czy to morze mieć wpływ na te stuki przy cofaniu?

A jeśli chodzi o mechanizm różnicowy to jak on ma działać?
Jak podniosę przód auta i zakręcę jednym kołem to drugie też ma się kręcić.

Zauważyłem, że ta lewa półoś w ogóle wypada ze skrzyni jak coś tak trzaśnie przy cofaniu.
Powrót do góry
Janusz05

Dyskutant



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Xsara Picasso SX, Renault ESPACE III 2.0 lpg
Piwa: 3/4
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 13:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Stuki przy cofaniu - Cinquecento


Ja to miałem, co prawda w innym silniku.
Problem polega na przesunięciu położenia silnika względem kół samochodu. To właśnie "te pręty" są ważne! Może być, że cała geometria zawieszenia jest odkształcona, zniszczone i obwieszone poduszki, itp.

Życzę powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

FiatPunto

7 900

2005r.

190 172 km

łódzkie

FiatPanda

22 900

2008r.

169 000 km

wielkopolskie

FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

FiatPunto Evo

15 900

2011r.

208 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System