Kupiłem żonie seicento 1,1 problemem auta był licznik który oszukiwał na prędkości aż ostatnio wskazówka zaczęła drgać i pokazywać zawrotne prędkości aż wskazówka zamknęła licznik.
OK licznik padł część mechaniczna jak każda się psuje ( dodam że licznik nie elektroniczny). Aby być pewnym podjechałem do znajomego zamontowaliśmy licznik od innego modelu seicento wyglądało że wszystko gra więc kupiłem dokładnie taki sam licznik jak miałem ponieważ w nim jest przebieg dzienny a auto ma LPG. Po założeniu licznika włączyłem nawigacje i wyjechałem na trasę 10 km/h gps potwierdza, 20 km/h gps potwierdza, 40 km/h gps 35km/h, 80 km/h gps 65km/h, 100km/h gps 80 km/h. Żeby było pewne są u mnie inteligentne światła przy przekroczeniu 60 km/h zapala się czerwone no to sru zasuwam pod światła gps 60km/h licznik niecałe 80 i światła ani drgną.
Kolejna myśl - coś z linką odkręciłem linkę od skrzyni i wysunąłem dołem, cały wkład OK nie widać żadnych zadziorów linka jak nowa. Żeby było jasne licznik dzienny i główny pokazują prawidłowo (tak mi się wydaje). Teraz zabieram się za napęd licznika ale nie wiem czy to dobra droga.
Jeżeli macie jakieś pomysły bardzo prosze o pomoc
Tutaj bym się z Tobą nie zgodził, jeżeli licznik jest podpięty do koła to miałbyś rację ale seikol napęd licznika bierze ze skrzyni więc nawet jak miałby 20 calowe koła to nie miałoby znaczenia - tak mi się wydaje. Druga sprawa to wielkość opony powoduję przekłamania na poziomie max 2,5 do 4 km/h a nie 20 tak jak w moim przypadku.
Źle Ci się wydaje, samochód przy , powiedzmy, 200 obrotach/min półośki bedzie jechał szybciej na oponach o dłuższym obwodzie a wolniej na kole o krótszym obwodzie . W obydwu przypadkach licznik pokaże taką samą prędkość.
Co do średnicy koła mancin masz racje przeanalizowałem to co napisałem i to bzdura - przynajmniej w tym przykładzie jaki podałem.
Jednak wracając do rzeczywistości i zestawiając opony dla przykładu 155/65/13 i 145/70/13 otrzymam takie różnice w prędkościach jak podałem - nie wydaje mi się.Więc zużycie opon odpada i tak samo nie rozumiem syrius32 o co ci chodzi w Twoim poście.
Pleciesz kolego, nawet odpustowy Go,Clever ma dokładność odczytu prędkości niewiele odbiegającą od laboratoryjnej Haldy Terratrip( używana np. do pomiarów w startach na 1/4mili)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.