Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 10:18
Temat postu:
Błędy- opis
cześć, w sumie nie wiedziałem czy wrzucić temat tutaj czy do działu silnik bo problem dotyczy w sumie tego że wydaje mi sie że silnik pracuje jakoś dziwnie i słychać takie postukiwanie,obroty falują na jałowym i trochę szarpie przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła ja myślałem że to zawory więc pojechałem do mechanika żeby osłuchał silnik i stwierdził co to może być ale on wsadził banie pod maske i kazał mi delikatnie dodawać gazu i puszczać i stwierdził że według niego silnik chodzi normalnie i to nawet ładnie pracuje i pyta się czy palą się jakieś kontrolki to mu mówie że nie, bo się nie świeciły chwilke pogadaliśmy jeszcze i się zabrałem, w trasie do domu patrze a tam kontrolka silnika myślę sobie ja pier... stanąłem na poboczu zgasiłem silnik odpalam i dalej się świeci, mówie samochód za 350 funtów(przebywam w UK) najwyżej stanie to na szrot, ale zajechałem pod dom zgasiłem silnik odpalam i kontrolka zgasła to myśle sobie jeszcze raz zgaszę i odpalę ale zaczęło mi migać ten wyświetlacz co pokazuje przebieg i godzine, zgasiłem i odpaliłem znowu i wygląda że wszystko jest ok, dzisiaj pojeździłem troszkę i dalej nic się nie zaświeca, zadzwoniłem do tego mechanika i mu powiedziałem o tej sytuacji i namawia mnie na komputer za 30 funciaków, na ebayu kupiłem kabel elm327 usb za 5f, będę to w stanie sam zobaczyć czy są jakieś błędy? zawsze to 25 w kieszeni a jak nie to najwyzej 5 strace a pojadę i on wrzuci mi na komputer powienienem się martwić taką sytuacją? Może lambda? wydaje mi się że trochę pali ten samochód, na 12 litrach zrobiłem 75-80 mil(około 125km) na dojazdach do pracy (10 mil w strone) tak że silnik może niedogrzany dlatego tyle spalił? większość trasy to szybkiego ruchu.
Ostatnio zmieniony przez sopo19 dnia Sob 08 Sie 2015, 12:57, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 12:38
Temat postu:
Re: Kontrolka silnika, dziwna praca silnika.
Do kabelka dokup za 50 euro programik MULTIECUSCAN i będziesz zawsze 30 funciaków do przodu za diagnostykę dopóki będziesz jeździł fiatami. A może jeszcze parę funtów zarobisz na legalnej diagnostyce.
Miganie wyświetlacza wskazuje na chwilowy duży spadek napięcia, grzebanie w liczniku przebiegu, lub montaż dodatkowych urządzeń w samochodzie wymagających wczytania przez system samochodu.
Zmierz napięcie na aku, oczyść klemy i sprawdź napięcie ładowania może altek nie wyrabia.
Co do kontrolki Check jeżeli masz silnik 1.2 8V to programik, o którym wspomniałem, w wersji darmowej obskoczy diagnostykę silnika i ABS nie ruszy jednak CAN-a. W innych wersjach silnikowych tylko wersja z licencją lub witaminką. Polecam licencję bo zawsze działa a witaminki czasem szkodzą nie tylko w kompie ale i w układach samochodu. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 13:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Hehe aż tak się nie znam żeby wykupić program bo pewnie i tak dużego pożytku nie będę miał a tam ma być jakaś płytka, chodzi mi o to czy chociaż kody błedów pokaże, nie wiem czy to ma jakiś związek ale jak zgasze silnik i wysiadami dotkne drzwi to czasami mnie prąd kopie, chyba gdzieś jest przebicie
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 13:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Jaki masz silnik w kropce???? Rok produkcji???
Nie podałes podstawowej informacji a już piszesz o kosztach licencji.
Jeżeli taka kwota jednorazowego wydatku dla człowieka w UK to problem to ja nie wiem co mają zrobić ludziska z Polski. Poszukaj więc w necie wersji z witaminką, tylko potem nie żal się po wykonaniu testu cewek silnik nie chce odpalić lub tp. Nikt nie ma szklanej kuli aby na podstawie info o świecącym checku podać Ci przyczynę jego zapalenia. Bez kodów błędów lub podania parametrów pracy silnika w jakich zapala się ta kontrolka, to jak szukanie po ciemku igły w stogu siana. Możesz wymienić połowę osprzętu silnika i nie trafić z diagnozą. Koszty takiej zdalnej naprawy mogą być wyższe niż zakup licencji.
Kopanie nadwozia to kwestia elektrostatyki i ciuchów jakie nosisz lub pokrowców na siedzeniach. Chcesz uniknąć nieprzyjemnego "kopania" nadwozia przykręć sobie pasek antystatyczny do podwozia (guma z metalowym wkładem) który odprowadzi ładunki z nadwozia i problem zniknie raz na zawsze. Możesz też w ramach oszczędności dospawać łańcuch do podwozia, tak jak mają cysterny, spełni on takie samo zadanie. Ważne aby dotykał podłoża po zatrzymaniu pojazdu. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 15:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
1.2 8v 2003. Każdy myśli że za granicą siedzą bogacze i za nic nie płacą a prawda jest taka że w polsce są miliony ludzi co lepiej zarabiają ode mnie, myślisz że jak już jestem w Angli to ot tak sobie moge rozprowadzac kase? Chłopie ja zarabiam 250 funtów tygodniowo z czego około 150-170 wydaje na rachunki,zakupy itd. A jakaś rezerwa pieniężna tez mi jest potrzebna, ale nie oczywiście nawet na forum znajdzie się ktoś co wytknie drugiemu że sknera i będzie go oceniał i w portfel zaglądał, uwierz mi że jakbym srał kasą to bym punciakiem nie jeździł, a już na pewno nie 12 letnim. Wracając do tematu, jak nic tu nie chcesz wnieść tylko pisać że szkoda mi kasy itp. to nie pisz wcale.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 10 Lip 2015, 16:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Wyluzuj bo Ci żyłka strzeli. gdybyś miał inny silnik to musiałbyś skorzystać z innego, dużo gorszego programu.
Nie mam ochoty polemizować w temacie dochodów i wydatków za granicą, mieszkam w Polsce bo taka jest moja decyzja i nie biadolę choć nie jest lekko.
Wracając do tematu wreszcie możemy rozmawiać o konkretach.
Skoro to silnik 1.2 8V to ściągnij stąd program http://multiecuscan.net/. Wersja demo odczyta kody błędów w Twoim bolidzie i pozwoli je skasować. Ma ona pewne ograniczenia nieistotne w przypadku twojego samochodu.
Kabelek ELM i MES pozwoli połączyć się ze sterownikiem silnika i odczytać kody błędów. Po ich odczytaniu napisz jakie kody błędów zapisane zostały w ECU. Ta informacja pozwoli nam ukierunkować poszukiwania przyczyny usterki.
Uruchamiasz program :
Zakładka Settings=>
zakładka ogólne ->ustawiasz język interfejsu programu
interfejsy-> elm 327 1.3+ oraz prędkość transmisji 38400
zatwierdzasz OK
Zakładka FIAT=> Punto 03' 1.2 8V=> Engine=> typ sterownika i F10
Potem
Zakładka Błędy
To co tam zostało zapisane przepisujesz na forum i gadamy dalej, lub jeżeli nie chcesz to napisz NIE.
Info o usunięciu opornika w wypadku odczytu błędów silnika nie ma znaczenia za pomocą każdego elm połączysz się z silnikiem _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 16 Lip 2015, 20:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Przyszedł mi kabelek, przy weekendzie znajdę trochę czasu i podłączę pod kompa zobacze co pokaże, mam pytanie w jakiej kolejności coś robić? trzeba odpalać samochód czy tylko przekręcić kluczyk? najpierw podpiąć potem przekręcić czy odpalić czy na odwrót?
Ten program pobrać w wersji 2.5 czy jakąś starszą?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 16 Lip 2015, 21:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Kolejność podłączania jest następująca:
- podłączasz kabelek do kompa
- odpalasz program
- podłączasz kabelek do samochodu
- przekręcasz kluczyk w 1 położenie
- wybierasz w programie samochód i sterownik silnika z którym chcesz się połączyć
- zakładka połącz lub klawisz F10
Przed wyjęciem wtyczki z gniazda diagnostycznego samochodu rozłączasz w programie połączenie z samochodem i wyłączasz zapłon.
O tym należy pamiętać.
Kabelkiem ELM327 bez przejściówek zdiagnozujesz bez problemu silnik w swoim kropku.
Do diagnostyki silnika użyj Multiecuscana ze strony producenta (ściągnij najnowszą wersję) w wersji free połączy się bez problemu z silnikiem.
Bez przejściówek nie uzyskasz połączenia z ABS-em, poduszkami a dostęp do pozostałym modułów w wersji free jest zablokowany. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 16 Lip 2015, 21:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Spisz kod błędu z opisem a potem możesz go wykasować z pamięci ECU.
Jeżeli nie ustała przyczyna jego zapisu to kod błędu zostanie zapisany ponownie. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 17 Lip 2015, 20:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
Nie masz problemów z odpalaniem samochodu?
Pierwszy błąd dotyczy kłopotów z czytaniem kodu transpondera kluczyka.
Drugi błąd potencjometru położenia przepustnicy.
Jeżeli błędy nie będą się powtarzać i samochód będzie jeździł normalnie to sprawę można będzie puścić w niepamięć. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 17 Lip 2015, 20:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Błędy- opis
z tym kluczykiem to czasami tak jakby sie blokował w stacyjce i muszę go wyjąć i włożyć jeszcze raz, czasami tak 2-3 razy aż załapie, pamiętam jak mi zgasł na skrzyżowaniu jak ruszałem pod górkę i problem z kluczykiem hehe
a z tą drugą opcją coś poważnego? wrazie co to droga naprawa? dzisiaj rano jak zatankowałem to się zapaliła kontrolka silnika ale jak zajechałem do pracy(ok 10km) i zgasiłem na parkingu auto i odpaliłem to znowu kontrolki nie było i do tej pory się nie świeci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.