mam pytanko bo wymieniałem wczoraj termostat i przy okazji sprawdzałem czy chłodnica jest ok ale gdy zalałem wodę do zbiorniczka to woda lała się tylko z tej cienkiej rurki która idzie do termostatu a z tej gruby co jest mocowana na dole chłodnicy nic się nie lało nawet kropelka... i wydaje mi się, że zatkana jest a więc w związku z tym jeszcze jedno pytanko czy bardziej opyla się wymienić chłodnicę czy może ją poprostu odkamienić autko zalane borygo, można ten odkamieniacz dodać do płynu?? w jakiej formie jest ten odkamieniacz?
P.S. Jak się aukto nagrzeje do ok 70-80C to chłodnica jest ciepła tylko do połowy, od dołu zimna razem z ta rurą _________________ ja i moja fura super duet
Ostatnio zmieniony przez BombelWND dnia Nie 19 Paź 2008, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 19 Paź 2008, 22:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Zatkana chłodnica???
No to dobrze. Odpowietrzy się całkiem dopiero jak podgrzejesz tak żeby się termostat otwarł i wypchnie powietrze z za termostatu bo na zamkniętym nie ma jak uciec. Ja jak zalewam to zsuwam trochę gróby wąż z termostatu do chłodnicy i odpowietrzam w ten sposób za termostatem. _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 19 Paź 2008, 22:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Zatkana chłodnica???
Zagrzej go i zobaczysz czy jak się otworzy termostat to chłodnica zrobi się cała gorąca. Możesz pogonić go wtedy trochę obrotami i delikatnie popuścić odpowietrzenie z chłodnicy i obserwuj temperaturę czy nie rośnie za bardzo to będziesz wszystko wiedział. To raczej niemożliwe żeby się tak nagle zatkała na amen jak wcześniej było dobrze.
P.S. Muszę zrobić godzinę przerwy. _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 21 Paź 2008, 00:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Zatkana chłodnica???
TAIF napisał:
i uruchom ogrzewanie na maxa ,bo pozniej wlaczysz uzupelni sie w niej plyn i znowu bedzie problem.
a co ma otwożenie na max ogżewania do odpowietrzania?.
przecież w cc "ciepłe-zimne" reguluje się klapką nie zaworkiem (czynnika chłodząco-gżejnego)
- a może czegoś nie wiem i tylko u mnie tak jest
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
tak więc nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km dół chłodnicy i rura która idzie do termostatu są zimne(rura jest leciutko podgrzana) a gdy dotknąłem termostatu to jest gorący. Czyli sądze, że jest zatkana. I teraz moje pytanko czy ten odkamieniacz w jakiś sposób nie zmieni właściwości płynu(Borygo eko) i czy mogę go bez problemu dodać do płynu. _________________ ja i moja fura super duet
w hurtowni juz za 60zl dostaniesz
wymein chlodnica przy okazji plyn i na zima ciesz sie sprawnym autkiem _________________ CC 900 wtrysk - postrach drog w opolu
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 21:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Zatkana chłodnica???
Cześć. Wydaje mi sie , że jakbyś przejechał kilkanaście kilometrów z zatkaną chłodnicą ( bez chłodzenia ) to w najlepszym wypadku nie miałbyś już uszczelki pod głowicą . A, że chłodny wąż wylotowy z chłodnicy to przecież po to ona jest żeby chłodzić. Jak na postoju na wolnych obrotach ? Wentylator załącza się i wyłącza i utrzymuje temperaturę ?
Z tego co wiem to odkamieniacza nie dodaje się do płynu tylko płyn spuszcza, zalewa wodą z odkamieniaczem, a potem zależy jaki odkamieniacz - na każdym jest instrukcja, ale przeważnie trzeba zagrzać silnik, potem spuścić, płukać kilka razy i dopiero zalać nowym płynem.
Jak się silnik nie przegrzewa to nic bym nie kombinował co najwyżej nowy płyn przed zimą - jeśli masz stary.
Poczytaj jeszcze ten wątek tam też były kłopoty z przepływem przez chłodnicę, a winne było złe odpowietrzenie:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22534&postdays=0&postorder=asc&start=0 _________________ Pozdrawiam JS.
brat w swoim CC tez mail podobnie
przejezdzil tak prawie rok
az pewnego dnia poszedl waz - i wywalilo plyn
tak bez wody wrocil do domu i przegrzal silnik
a diagnoza - chlodnica na doel kompletnie zatkana _________________ CC 900 wtrysk - postrach drog w opolu
ja to wiem ze 900 i 700 to dwa rozne auta i tylko skorupka ta sama jest. 700 to to jest autko pelne zagadek o tym zeby byla zatkana chlodnica to sie jeszcze nie spotkalem ze brudna to owszem. Trzeba ja wyplukac ale mozna tez zalac wrzatkiem po wyjeciu z auta i wiadomo czy sie cala rozgrzewa czy nie. Kupic nowa to jest latwo ja mam juz czwarty termostat i tez nie moge dojsc do ladu z temperatura choc mi inni odpisuja ze poszla uszczelka pod glowica to nie ubywa mi plynu i nie mam oleju w naczynku wiec co jezdze dalej skoro wszystko dziala. _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.