Witam.Koledzy mam taki problem.Posiadam Fiata Bravo 1.6 16V z 97 roku z sekwencyjną instalacją gazową LOVATO.Wg wskazywanych objawów(kontrolka wtrysku i ''chodzenie'' na 3 tłoki na benzynie) postanowiłem zabrać się za znalezienie wadliwego wtrysku i naprawę.Przy uruchomionym silniku po zdjęciu kabla ze świecy kolejno-z 4 tłoka silnik zgasł,z 3 tłoka żadnej reakcji(wg mnie wadliwy wtrysk),z 2 zgasł a z 1 silnik dostał wibracji i działał. Po zdjęciu listwy z kolektora wtryski 1,2 i 4 były czyste a 3 miał otwory jakby zalane olejem.Zdemontowałem wszystkie(na 3 gniazdo na wtyk dziwnie się odginał do dołu z mniejszym oporem niż pozostałe) i włożyłem do myjki ultradzwiękowej.Po wyjęciu były wszystkie idealnie czyste.Trochę powietrza z kompresora i montaż. Po żałożeniu musiałem dookoła styku wtrysków z dolotem zaaplikować silikonu bo ''łapał lewe'' powietrze.Po podłączeniu wszystkich przewodów silnik nie chce wogole zapalic na benzynie a na gazie na biegu jałowym zaczął chodzić na 3 tłoki.Po przełączeniu w trakcie jazdy na benzynę przez 1-2 sek czuć ''ciąg'' a po chwili zapala się wtrysk i silnik gaśnie.Może ktoś z Was miał taki problrm bo ja już nie wiem co jest bo w gazie nic nie było ruszane.Wszystkie wtryski do wymiany są?Bo znalazłem kompletną listwę z wtryskami ale jak to nie to to szkoda wyrzucić kasę.Dodam że przy uruchomieniu po naprawie czuć było zapach benzyny(w zbiorniku jest napewno) a wycieków nie ma.I czy pęknięte te plastikowe obejmy na każdym wtrysku mogły mieć wpływ na brak obecnie jakiejkolwiek reakcji silnika na podawane paliwo.Proszę o radę _________________ don't ask me why...
Witam ponownie. Dziś rozebraem niezbedny osprzęt i wymieniłem komplet wtrysków-zamontowałem 4 ''nowe'' i...... nie ma zmian. Przełączenie w trakcie jazdy z lpg na benzyne-ok 2 sek silnik pracuje i gaśnie.Jutro weryfikacja pompy paliwa i diagnostyka komputerowa ale pierwsza czynność-sprawdzenie czy paliwo dochodzi do listwy. Jeśli nie-prawdop padnięta pompa paliwa..... Przewiduję też albo winę kabli albo cewki ze na gazie ptacuje na 3 cylindry-jutro będzie diagnoza. Diagnostyka-działanie wtrysków w normie,filtr paliwa drożny.Uszkodzona pompa paliwa która nie podaje benzyny na listwę-przyczyna unieruchomienia samochodu.Pozdrawiam _________________ don't ask me why...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.