Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
ja bym się nie bawił w wymianę czegoś co dobrze funkcjonuje
uszczelniacze faktycznie mogą puszczać - ja wymieniłem wszystkie "uszczelki" podczas robienia głowicy właśnie.
a skoro olej znika to coś jest nie tak
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
Aby wymienić pierścienie trzeba wyjąć tłoki i tu trzeba dostać się od strony miski olejowej do korbowodu a to już inna bajka.
Kod:
Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ?
- na początku silnik będzie pracował trochę twardo dopóki pierścienie się nie "ułożą". Nie wiem jakie powinne być wartości sprężania dla tego silnika, jeżeli mieszczą się w normie nie ma sensu ruszać czegoś co jest sprawne.
Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy.
Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum.
Liczba oktanowa:
liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Dokładnie wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo.
Owszem gaz ma wyższą temperaturę spalania jednak z testów które zrobiłem wynika że uszczelka głowicy jest ok. Ciśnienie też jest w miarę w normie.
Silnik oglądałem z mechanikiem i nie ma śladów wycieku.
Skoro dymi na niebiesko to olej- co już ustaliliśmy-zresztą to czuć.
Pytanie brzmi czemu ?
Podsumujmy:
Ciśnienie na tłokach ok.
Brak wycieków.
Olej bez emulsji.
Płyn chłodniczy ok.
Oglądałem w Zembrowiczu przekrój przez popychacz hydrauliczny i są tam kanały olejowe
pytanie gdzie jest uszczelniacz zaworowy oraz co uszczelnia połączenie popychacz -kanał olejowy. (w prowadnicy zaworowej ?)
Jak ktoś jest w stanie to wytłumaczyć to bardzo o to proszę.
Kolejną rzecz jaką zauważyłem to tłusty (nie kapie ale spocony jest od wewnątrz) dolot - zapach olej.
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 11:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
cycucycu1616 napisał:
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 17:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
Cytat:
Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum. Smile
Nie będę się wykłócał bo zrobi się O.T. Niech Ci będzie że masz rację.
Jeśli chodzi o twój silnik to ja już nie mam więcej pomysłów. Stawiam na uszczelniacze bo w trakcie pomiaru ciśnienia sprężania urządzenie pokazuje najwyższe możliwe ciśnienie panujące w cylindrze czyli wg mojego skromnego rozumowania (mogę się mylić i nie musisz mnie poprawiać) gdyby była to uszczelka bądź pęknięta głowica powodowały by natychmiastowy spadek ciśnienia natomiast specyfika uszczelniacza w zaworze hydraulicznym nie wykaże spadku przy zbyt małej prędkości obrotowej wału(kręcenie rozrusznikiem)(zbyt małe ciśnienie oleju by zawór został prawidłowo otwarty). BTW mam jeszcze golfa w którym wiem na pewno, że poszły uszczelniacze i jak wyjeżdżam nim z podwórka to za mną niebieska mgła (dolewam 0,5 l oleju na 100 km) ale jak się już rozgrzeje i nie dostaje w d...ę to dymienie ustaje
u mnie znowu według mojego rozeznania bierze około 2litrów na 4-5tyś. Nie dymi na niebiesko ani na żadne inne kolory, nie zauważyłem wycieków, silnik dobrze pracuje nie dławi się a jednak olej bierze. Co mogło by być przyczyną? Uszczelniacze pod zaworami?
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 30 Paź 2008, 18:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
pawelw napisał:
ale pomiar cisnienia jest obrazem w momencie kiedy wszystkie zawory sa zamknięte... inaczej nie miałoby to sensu.
Właśnie o to mi chodzi, jedynym możliwym miejscem przez które zasysany jest olej do cylindra (komory spalania) jest zawór (a raczej jego uszczelniacz) bo pomiar ciśnienia wykluczył uszczelkę, pękniętą głowicę i pierścienie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.