Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lokers

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 223
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


ja bym się nie bawił w wymianę czegoś co dobrze funkcjonuje Smile
uszczelniacze faktycznie mogą puszczać - ja wymieniłem wszystkie "uszczelki" Wink podczas robienia głowicy właśnie.
a skoro olej znika to coś jest nie tak
Powrót do góry
goofer

Dyskutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód
Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Aby wymienić pierścienie trzeba wyjąć tłoki i tu trzeba dostać się od strony miski olejowej do korbowodu a to już inna bajka.

Kod:
Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ?

- na początku silnik będzie pracował trochę twardo dopóki pierścienie się nie "ułożą". Nie wiem jakie powinne być wartości sprężania dla tego silnika, jeżeli mieszczą się w normie nie ma sensu ruszać czegoś co jest sprawne.

Kod:
tylko gdzie olej znika ?
może są wycieki.


EDIT: nie zauważyłem ostatniego postu...
Powrót do góry
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 19:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


goofer napisał:
Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy.


Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum. Smile

Liczba oktanowa:
liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Dokładnie wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo.

Owszem gaz ma wyższą temperaturę spalania jednak z testów które zrobiłem wynika że uszczelka głowicy jest ok. Ciśnienie też jest w miarę w normie.


Silnik oglądałem z mechanikiem i nie ma śladów wycieku.

Skoro dymi na niebiesko to olej- co już ustaliliśmy-zresztą to czuć.

Pytanie brzmi czemu ?

Podsumujmy:
Ciśnienie na tłokach ok.
Brak wycieków.
Olej bez emulsji.
Płyn chłodniczy ok.



Oglądałem w Zembrowiczu przekrój przez popychacz hydrauliczny i są tam kanały olejowe

pytanie gdzie jest uszczelniacz zaworowy oraz co uszczelnia połączenie popychacz -kanał olejowy. (w prowadnicy zaworowej ?)

Jak ktoś jest w stanie to wytłumaczyć to bardzo o to proszę.

Kolejną rzecz jaką zauważyłem to tłusty (nie kapie ale spocony jest od wewnątrz) dolot - zapach olej.
Powrót do góry
cycucycu1616

Debiutant



Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pułtusk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.8 16V - 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 09:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam
Powrót do góry
lokers

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 223
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 11:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


cycucycu1616 napisał:
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam


pewno tak i to raczej wcześniej niż później Idea
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 11:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
goofer

Dyskutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód
Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 17:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Cytat:
Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum. Smile
Nie będę się wykłócał bo zrobi się O.T. Niech Ci będzie że masz rację.
Jeśli chodzi o twój silnik to ja już nie mam więcej pomysłów. Stawiam na uszczelniacze bo w trakcie pomiaru ciśnienia sprężania urządzenie pokazuje najwyższe możliwe ciśnienie panujące w cylindrze czyli wg mojego skromnego rozumowania (mogę się mylić i nie musisz mnie poprawiać) gdyby była to uszczelka bądź pęknięta głowica powodowały by natychmiastowy spadek ciśnienia natomiast specyfika uszczelniacza w zaworze hydraulicznym nie wykaże spadku przy zbyt małej prędkości obrotowej wału(kręcenie rozrusznikiem)(zbyt małe ciśnienie oleju by zawór został prawidłowo otwarty). BTW mam jeszcze golfa w którym wiem na pewno, że poszły uszczelniacze i jak wyjeżdżam nim z podwórka to za mną niebieska mgła (dolewam 0,5 l oleju na 100 km) ale jak się już rozgrzeje i nie dostaje w d...ę to dymienie ustaje Wink
Powrót do góry
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 20:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


ale pomiar cisnienia jest obrazem w momencie kiedy wszystkie zawory sa zamknięte... inaczej nie miałoby to sensu.
Powrót do góry
Legion1349

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 133
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Land Rover Freelander 2.0 xdi `99
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 30 Paź 2008, 11:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


u mnie znowu według mojego rozeznania bierze około 2litrów na 4-5tyś. Nie dymi na niebiesko ani na żadne inne kolory, nie zauważyłem wycieków, silnik dobrze pracuje nie dławi się a jednak olej bierze. Co mogło by być przyczyną? Uszczelniacze pod zaworami?
Powrót do góry
gadu-gadu
goofer

Dyskutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód
Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 30 Paź 2008, 18:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


pawelw napisał:
ale pomiar cisnienia jest obrazem w momencie kiedy wszystkie zawory sa zamknięte... inaczej nie miałoby to sensu.

Właśnie o to mi chodzi, jedynym możliwym miejscem przez które zasysany jest olej do cylindra (komory spalania) jest zawór (a raczej jego uszczelniacz) bo pomiar ciśnienia wykluczył uszczelkę, pękniętą głowicę i pierścienie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Brava »

Opinie o samochodach Fiat Brava - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie

FiatGrande Punto

15 900

2009r.

147 000 km

śląskie

Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System