Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 13:22
Temat postu:

brava dymi szaro / niebiesko


Problem wygląda tak. Jak jest zimny tuż po odpaleniu dymi na niebiesko/szaroniebiesko po 2-3 minutach dymienie ustaje.
Bierze olej dolałem litr w ciągu 5 tyś kilometrów.
Miał problemy z mocą na niskich - wymieniłem przepustnicę - Moc powróciłaVery Happy

Olej ma kolor czarny :/

Brak kontrolek test na kompie wyszedł bez błędów

Gdzie szukać przyczyny ? Od czego zacząć ? Jak sprawdzić czy nie wali po uszczelniaczach zaworów ? (popychacze hydrauliczne)
Powrót do góry
KMYK

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 210
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE
Posiadane auto: FIAT STILO 1.6 16v 2002r Opel Astra III 1.7 CDTI Golf V 1.9 TDI (wszystko sie tak samo psuje- to tylko kwestia gustu)
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 14:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Kolego regeneracja głowicy i znów będzie git Wink
Uszczelniacze zaworowe ci oliwe na tłok puszczaja i dlatego zaraz po rozruchu kopci Wink
_________________
KMYK
Powrót do góry
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 15:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


no dobra ale jak to zdiagnozować ? i gdzie te uszczelniacze są umiejscowione ? jakoś w Eper ich nie widzę.
Powrót do góry
lokers

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 223
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 15:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


zdiagnozować - po prostu musisz rozebrać silnik Idea
głowica do roboty a ja bym się za to zabierał jak najszybciej
Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 08:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi Smile


niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu Smile bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 08:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
saakaszwili

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Brava 1,6 16V '96, LPG sekwencja BRC
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 10:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


shakalos napisał:
jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi Smile


Czy litr na 5000 km to szybkie znikanie? Nie wydaje mi się. Może to nie jest bardzo mało, ale moim zdaniem to niedużo.
http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html

shakalos napisał:
niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu Smile bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...


O, widzę, że kolega jest przeciwnikiem gazu...
Powrót do góry
adam-as
Moderator

Junior admin


Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 951
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnośląskie :-)
Posiadane auto: OMEGA B Kombi 2.0 16V + LPG STAG300 ___J.ADMINISTRATOR___
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 12:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


shakalos napisał:
...niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu Smile bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...

Nie no shakalos choć Cię lubię to się z Tobą nie zgodzę hehe. Przez rok miałem Bravo i sam zakładałem LPG. Żadnych problemów z uszczelką - sucho jak w... no - nie ważne Twisted Evil
Nie ma na to reguły...

http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Wplyw_LPG_na_silnik,86.html

Przyczyn zużytej uszczelki jest mnóstwo, więc nie faworyzował bym gazu. Teraz mam w Omedze i też jest gitara..
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
lokers

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 223
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 09:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Z moich doświadczeń wynika niestety, że założenie gazu powoduje wywalenie uszczelki. A przynajmniej tak było u mnie - po około 3 tys. km wyleciała.

Co do oleju - 1l/5000 km to jest można powiedzieć w normie, bo książka serwisowa podaje, że może znikać do 0,3l/1000 km.

Ja tam jednak uważam, że jak z silnikiem jest wszystko ok, to nie ma prawa brać oleju wcale Idea
Powrót do góry
saakaszwili

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Brava 1,6 16V '96, LPG sekwencja BRC
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 10:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


lokers napisał:
Z moich doświadczeń wynika niestety, że założenie gazu powoduje wywalenie uszczelki. A przynajmniej tak było u mnie - po około 3 tys. km wyleciała.

A jaka masz pewność, że to było spowodowane założeniem gazu? Może bez tego wyleciałaby też.
Powrót do góry
lokers

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 223
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 11:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


no pewności nie mam żadnej Wink
Aczkolwiek powiedzieli mi w warsztacie, że mam to brać pod uwagę, że może się tak stać. Skoro się stało i to szybko - wnioskuję, że to z powodu gazu właśnie. Bo jak jeździłem na benzynce, to problemu nie było.
Spiskowo więc twierdzę, że to przez gaz właśnie Wink
Powrót do góry
goofer

Dyskutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód
Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 01:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy. Jeżeli kolega pawelw posiada autko, które operację wymiany uszczelki już przeżyło to zapewne nie orientuje się jakiej jakości uszczelka została "zainstalowana".
Jednak "dymi na niebiesko/szaroniebiesko" czyli spalany jest olej (na biało-płyn chłodniczy, czarno- wtryski itp.) trzy najważniejsze powody "kopcenia" na niebiesko/szaro :
-pierścienie tłokowe
-uszczelka pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
... może być jeszcze olej z turbo o ile jest turbina...
Powrót do góry
adam-as
Moderator

Junior admin


Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 951
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnośląskie :-)
Posiadane auto: OMEGA B Kombi 2.0 16V + LPG STAG300 ___J.ADMINISTRATOR___
Piwa: 6/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 01:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


To ja jeszcze dodam do wątku artykuł o kolorkach spalin:

http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html też ze strony motofakty.pl
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


byłem na diagnostyce silnika

auto ma już powyżej 140 tyś przebiegu
gaz jest od samego początku
wyniki pomiaru ciśnienia sprężania:

13,3 13,2 13,3 13,7

po dolaniu oleju bezpośredni na tłok

13,4 13,3 13,4 13,8

Płyn nie ucieka kolor płynu ok, sprawdzono czy nie ma w płynie śladów CO2 /CO.


Wiec uszczelka _chyba_ odpada ale mogę się mylić.
Czy w tym przypadku nadal wchodzą w grę uszczelniacze zaworowe ? Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ?
Powrót do góry
goofer

Dyskutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 80
Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód
Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.
Kod:
Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ?

-nie koniecznie, wszystko zależy od umiejętności mechanika, jedni robią to bez ściągania głowicy inni uważają że to konieczne. Jeśli zajdzie potrzeba ściągania głowicy to warto przy okazji zrobić planowanie głowicy i wymianę uszczelki.
Powrót do góry
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko


goofer napisał:
... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.


tylko gdzie olej znika ?

skoro konieczne ściąganie głowicy to przy tych parametrach bawić się w wymianę pierścieni ? w sumie i tak jest wszystko na wierzchu. Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Brava »

Opinie o samochodach Fiat Brava - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie

FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

FiatPanda

36 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System