Problem wygląda tak. Jak jest zimny tuż po odpaleniu dymi na niebiesko/szaroniebiesko po 2-3 minutach dymienie ustaje.
Bierze olej dolałem litr w ciągu 5 tyś kilometrów.
Miał problemy z mocą na niskich - wymieniłem przepustnicę - Moc powróciła
Olej ma kolor czarny :/
Brak kontrolek test na kompie wyszedł bez błędów
Gdzie szukać przyczyny ? Od czego zacząć ? Jak sprawdzić czy nie wali po uszczelniaczach zaworów ? (popychacze hydrauliczne)
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 210 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE Posiadane auto: FIAT STILO 1.6 16v 2002r Opel Astra III 1.7 CDTI Golf V 1.9 TDI (wszystko sie tak samo psuje- to tylko kwestia gustu)
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 14:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
Kolego regeneracja głowicy i znów będzie git
Uszczelniacze zaworowe ci oliwe na tłok puszczaja i dlatego zaraz po rozruchu kopci _________________ KMYK
jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi
niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...
jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi
niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...
...niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest...
Nie no shakalos choć Cię lubię to się z Tobą nie zgodzę hehe. Przez rok miałem Bravo i sam zakładałem LPG. Żadnych problemów z uszczelką - sucho jak w... no - nie ważne
Nie ma na to reguły...
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 11:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
no pewności nie mam żadnej
Aczkolwiek powiedzieli mi w warsztacie, że mam to brać pod uwagę, że może się tak stać. Skoro się stało i to szybko - wnioskuję, że to z powodu gazu właśnie. Bo jak jeździłem na benzynce, to problemu nie było.
Spiskowo więc twierdzę, że to przez gaz właśnie
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 01:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy. Jeżeli kolega pawelw posiada autko, które operację wymiany uszczelki już przeżyło to zapewne nie orientuje się jakiej jakości uszczelka została "zainstalowana".
Jednak "dymi na niebiesko/szaroniebiesko" czyli spalany jest olej (na biało-płyn chłodniczy, czarno- wtryski itp.) trzy najważniejsze powody "kopcenia" na niebiesko/szaro :
-pierścienie tłokowe
-uszczelka pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
... może być jeszcze olej z turbo o ile jest turbina...
auto ma już powyżej 140 tyś przebiegu
gaz jest od samego początku
wyniki pomiaru ciśnienia sprężania:
13,3 13,2 13,3 13,7
po dolaniu oleju bezpośredni na tłok
13,4 13,3 13,4 13,8
Płyn nie ucieka kolor płynu ok, sprawdzono czy nie ma w płynie śladów CO2 /CO.
Wiec uszczelka _chyba_ odpada ale mogę się mylić.
Czy w tym przypadku nadal wchodzą w grę uszczelniacze zaworowe ? Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ?
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.
Kod:
Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ?
-nie koniecznie, wszystko zależy od umiejętności mechanika, jedni robią to bez ściągania głowicy inni uważają że to konieczne. Jeśli zajdzie potrzeba ściągania głowicy to warto przy okazji zrobić planowanie głowicy i wymianę uszczelki.
... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.
tylko gdzie olej znika ?
skoro konieczne ściąganie głowicy to przy tych parametrach bawić się w wymianę pierścieni ? w sumie i tak jest wszystko na wierzchu. Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ?
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
ja bym się nie bawił w wymianę czegoś co dobrze funkcjonuje
uszczelniacze faktycznie mogą puszczać - ja wymieniłem wszystkie "uszczelki" podczas robienia głowicy właśnie.
a skoro olej znika to coś jest nie tak
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
Aby wymienić pierścienie trzeba wyjąć tłoki i tu trzeba dostać się od strony miski olejowej do korbowodu a to już inna bajka.
Kod:
Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ?
- na początku silnik będzie pracował trochę twardo dopóki pierścienie się nie "ułożą". Nie wiem jakie powinne być wartości sprężania dla tego silnika, jeżeli mieszczą się w normie nie ma sensu ruszać czegoś co jest sprawne.
Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy.
Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum.
Liczba oktanowa:
liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Dokładnie wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo.
Owszem gaz ma wyższą temperaturę spalania jednak z testów które zrobiłem wynika że uszczelka głowicy jest ok. Ciśnienie też jest w miarę w normie.
Silnik oglądałem z mechanikiem i nie ma śladów wycieku.
Skoro dymi na niebiesko to olej- co już ustaliliśmy-zresztą to czuć.
Pytanie brzmi czemu ?
Podsumujmy:
Ciśnienie na tłokach ok.
Brak wycieków.
Olej bez emulsji.
Płyn chłodniczy ok.
Oglądałem w Zembrowiczu przekrój przez popychacz hydrauliczny i są tam kanały olejowe
pytanie gdzie jest uszczelniacz zaworowy oraz co uszczelnia połączenie popychacz -kanał olejowy. (w prowadnicy zaworowej ?)
Jak ktoś jest w stanie to wytłumaczyć to bardzo o to proszę.
Kolejną rzecz jaką zauważyłem to tłusty (nie kapie ale spocony jest od wewnątrz) dolot - zapach olej.
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 11:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko
cycucycu1616 napisał:
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.