Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 13:22
Temat postu: brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Problem wygląda tak. Jak jest zimny tuż po odpaleniu dymi na niebiesko/szaroniebiesko po 2-3 minutach dymienie ustaje.
Bierze olej dolałem litr w ciągu 5 tyś kilometrów.
Miał problemy z mocą na niskich - wymieniłem przepustnicę - Moc powróciła
Olej ma kolor czarny :/
Brak kontrolek test na kompie wyszedł bez błędów
Gdzie szukać przyczyny ? Od czego zacząć ? Jak sprawdzić czy nie wali po uszczelniaczach zaworów ? (popychacze hydrauliczne) |
|
Powrót do góry |
|
|
KMYK
Stały Bywalec
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 210 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE Posiadane auto: FIAT STILO 1.6 16v 2002r Opel Astra III 1.7 CDTI Golf V 1.9 TDI (wszystko sie tak samo psuje- to tylko kwestia gustu)
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 14:13
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Kolego regeneracja głowicy i znów będzie git
Uszczelniacze zaworowe ci oliwe na tłok puszczaja i dlatego zaraz po rozruchu kopci _________________ KMYK |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 15:14
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
no dobra ale jak to zdiagnozować ? i gdzie te uszczelniacze są umiejscowione ? jakoś w Eper ich nie widzę. |
|
Powrót do góry |
|
|
lokers
Stały Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 15:21
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
zdiagnozować - po prostu musisz rozebrać silnik
głowica do roboty a ja bym się za to zabierał jak najszybciej |
|
Powrót do góry |
|
|
shakalos
Auto Maniak
Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 841 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 08:30
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi
niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 08:30
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
saakaszwili
Dyskutant
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Brava 1,6 16V '96, LPG sekwencja BRC
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 10:17
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
shakalos napisał: | jak ci olej znika tak szybko auto konkretnie dymi... zobacz jeszce czy plyn w chlodnicy ma wlasciwa barwe... najlepiej dodatkowo nagrzej silnik wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy tam tez ci dymi |
Czy litr na 5000 km to szybkie znikanie? Nie wydaje mi się. Może to nie jest bardzo mało, ale moim zdaniem to niedużo.
http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html
shakalos napisał: | niestety to uszczelka poszla i glowica do planowania... do roboty rodacy - lepiej oddaj mechanikowi mysle ze ok 300-400zl sie zamkniesz...
niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest... |
O, widzę, że kolega jest przeciwnikiem gazu... |
|
Powrót do góry |
|
|
adam-as Moderator
Junior admin
Dołączył: 02 Cze 2007 Posty: 951 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnośląskie :-) Posiadane auto: OMEGA B Kombi 2.0 16V + LPG STAG300 ___J.ADMINISTRATOR___
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 12:31
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
shakalos napisał: | ...niestety ale jak to duzo osob juz pisalo przy zalozeniu gazu z tym sie trzeba liczyc od razu bardzo czesto wlasnie taki skutek jest... |
Nie no shakalos choć Cię lubię to się z Tobą nie zgodzę hehe. Przez rok miałem Bravo i sam zakładałem LPG. Żadnych problemów z uszczelką - sucho jak w... no - nie ważne
Nie ma na to reguły...
http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Wplyw_LPG_na_silnik,86.html
Przyczyn zużytej uszczelki jest mnóstwo, więc nie faworyzował bym gazu. Teraz mam w Omedze i też jest gitara.. |
|
Powrót do góry |
|
|
lokers
Stały Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 09:25
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Z moich doświadczeń wynika niestety, że założenie gazu powoduje wywalenie uszczelki. A przynajmniej tak było u mnie - po około 3 tys. km wyleciała.
Co do oleju - 1l/5000 km to jest można powiedzieć w normie, bo książka serwisowa podaje, że może znikać do 0,3l/1000 km.
Ja tam jednak uważam, że jak z silnikiem jest wszystko ok, to nie ma prawa brać oleju wcale |
|
Powrót do góry |
|
|
saakaszwili
Dyskutant
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Brava 1,6 16V '96, LPG sekwencja BRC
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 10:47
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
lokers napisał: | Z moich doświadczeń wynika niestety, że założenie gazu powoduje wywalenie uszczelki. A przynajmniej tak było u mnie - po około 3 tys. km wyleciała. |
A jaka masz pewność, że to było spowodowane założeniem gazu? Może bez tego wyleciałaby też. |
|
Powrót do góry |
|
|
lokers
Stały Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 11:28
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
no pewności nie mam żadnej
Aczkolwiek powiedzieli mi w warsztacie, że mam to brać pod uwagę, że może się tak stać. Skoro się stało i to szybko - wnioskuję, że to z powodu gazu właśnie. Bo jak jeździłem na benzynce, to problemu nie było.
Spiskowo więc twierdzę, że to przez gaz właśnie |
|
Powrót do góry |
|
|
goofer
Dyskutant
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 01:13
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy. Jeżeli kolega pawelw posiada autko, które operację wymiany uszczelki już przeżyło to zapewne nie orientuje się jakiej jakości uszczelka została "zainstalowana".
Jednak "dymi na niebiesko/szaroniebiesko" czyli spalany jest olej (na biało-płyn chłodniczy, czarno- wtryski itp.) trzy najważniejsze powody "kopcenia" na niebiesko/szaro :
-pierścienie tłokowe
-uszczelka pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
... może być jeszcze olej z turbo o ile jest turbina... |
|
Powrót do góry |
|
|
adam-as Moderator
Junior admin
Dołączył: 02 Cze 2007 Posty: 951 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnośląskie :-) Posiadane auto: OMEGA B Kombi 2.0 16V + LPG STAG300 ___J.ADMINISTRATOR___
Piwa: 6/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:12
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
byłem na diagnostyce silnika
auto ma już powyżej 140 tyś przebiegu
gaz jest od samego początku
wyniki pomiaru ciśnienia sprężania:
13,3 13,2 13,3 13,7
po dolaniu oleju bezpośredni na tłok
13,4 13,3 13,4 13,8
Płyn nie ucieka kolor płynu ok, sprawdzono czy nie ma w płynie śladów CO2 /CO.
Wiec uszczelka _chyba_ odpada ale mogę się mylić.
Czy w tym przypadku nadal wchodzą w grę uszczelniacze zaworowe ? Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ? |
|
Powrót do góry |
|
|
goofer
Dyskutant
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:18
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.
Kod: | Jeżeli tak to czy do ich wymiany potrzeba ściągać głowicę ? |
-nie koniecznie, wszystko zależy od umiejętności mechanika, jedni robią to bez ściągania głowicy inni uważają że to konieczne. Jeśli zajdzie potrzeba ściągania głowicy to warto przy okazji zrobić planowanie głowicy i wymianę uszczelki. |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 13:40
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
goofer napisał: | ... a może to nie dym tylko po prostu para z układu wydechowego, o tej porze roku to normalne.
|
tylko gdzie olej znika ?
skoro konieczne ściąganie głowicy to przy tych parametrach bawić się w wymianę pierścieni ? w sumie i tak jest wszystko na wierzchu. Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ? |
|
Powrót do góry |
|
|
lokers
Stały Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:01
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
ja bym się nie bawił w wymianę czegoś co dobrze funkcjonuje
uszczelniacze faktycznie mogą puszczać - ja wymieniłem wszystkie "uszczelki" podczas robienia głowicy właśnie.
a skoro olej znika to coś jest nie tak |
|
Powrót do góry |
|
|
goofer
Dyskutant
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 17:30
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Aby wymienić pierścienie trzeba wyjąć tłoki i tu trzeba dostać się od strony miski olejowej do korbowodu a to już inna bajka.
Kod: | Czy są jakieś przeciwwskazania że będzie gorzej z trwałością silnika po wymianie samych pierścieni (bez tłoków) ? |
- na początku silnik będzie pracował trochę twardo dopóki pierścienie się nie "ułożą". Nie wiem jakie powinne być wartości sprężania dla tego silnika, jeżeli mieszczą się w normie nie ma sensu ruszać czegoś co jest sprawne.
Kod: | tylko gdzie olej znika ? | może są wycieki.
EDIT: nie zauważyłem ostatniego postu... |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Wto 28 Paź 2008, 19:02
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
goofer napisał: | Panowie, gaz ma większą liczbę oktanową (nawet ok 110 oktanów [co nie przekłada się na zwiększenie mocy]) od benzyny a co za tym idzie osiąga większą temperaturę spalania (nie zapłonu) i nie każda uszczelka musi godzić się na takie warunki pracy. |
Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum.
Liczba oktanowa:
liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Dokładnie wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo.
Owszem gaz ma wyższą temperaturę spalania jednak z testów które zrobiłem wynika że uszczelka głowicy jest ok. Ciśnienie też jest w miarę w normie.
Silnik oglądałem z mechanikiem i nie ma śladów wycieku.
Skoro dymi na niebiesko to olej- co już ustaliliśmy-zresztą to czuć.
Pytanie brzmi czemu ?
Podsumujmy:
Ciśnienie na tłokach ok.
Brak wycieków.
Olej bez emulsji.
Płyn chłodniczy ok.
Oglądałem w Zembrowiczu przekrój przez popychacz hydrauliczny i są tam kanały olejowe
pytanie gdzie jest uszczelniacz zaworowy oraz co uszczelnia połączenie popychacz -kanał olejowy. (w prowadnicy zaworowej ?)
Jak ktoś jest w stanie to wytłumaczyć to bardzo o to proszę.
Kolejną rzecz jaką zauważyłem to tłusty (nie kapie ale spocony jest od wewnątrz) dolot - zapach olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
cycucycu1616
Debiutant
Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pułtusk Posiadane auto: Fiat Brava 1.8 16V - 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 09:52
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
lokers
Stały Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 11:22
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
cycucycu1616 napisał: | Witajcie. Co do oleju to 1 litr/5000 to pryszcz, u mnie jest gorzej,
na 4000 km. dolałem 2 litry, sprawdzałem nigdzie nie kapie, przebieg 160000km. pewnie potrzebny bedzie remoncik???
Pozdrawiam |
pewno tak i to raczej wcześniej niż później |
|
Powrót do góry |
|
|
goofer
Dyskutant
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 17:56
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
Cytat: | Fajnie ze bierzesz udział w dyskusji ale trzymajmy się wiedzy - wprowadzasz ludzi w błąd. Mianowicie Gaz ma większą liczbę oktanową czyli mniejsza podatność na tzw. spalanie stukowe/samozapłony. Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z temperatura spalania która to jest zależna od proporcji paliwo/powietrze, temperatury i ciśnienia otoczenia.
Trzymajmy wysoki poziom na forum. Smile | Nie będę się wykłócał bo zrobi się O.T. Niech Ci będzie że masz rację.
Jeśli chodzi o twój silnik to ja już nie mam więcej pomysłów. Stawiam na uszczelniacze bo w trakcie pomiaru ciśnienia sprężania urządzenie pokazuje najwyższe możliwe ciśnienie panujące w cylindrze czyli wg mojego skromnego rozumowania (mogę się mylić i nie musisz mnie poprawiać) gdyby była to uszczelka bądź pęknięta głowica powodowały by natychmiastowy spadek ciśnienia natomiast specyfika uszczelniacza w zaworze hydraulicznym nie wykaże spadku przy zbyt małej prędkości obrotowej wału(kręcenie rozrusznikiem)(zbyt małe ciśnienie oleju by zawór został prawidłowo otwarty). BTW mam jeszcze golfa w którym wiem na pewno, że poszły uszczelniacze i jak wyjeżdżam nim z podwórka to za mną niebieska mgła (dolewam 0,5 l oleju na 100 km) ale jak się już rozgrzeje i nie dostaje w d...ę to dymienie ustaje |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2008, 20:35
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
ale pomiar cisnienia jest obrazem w momencie kiedy wszystkie zawory sa zamknięte... inaczej nie miałoby to sensu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Legion1349
Stały Bywalec
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Land Rover Freelander 2.0 xdi `99
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Czw 30 Paź 2008, 11:13
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
u mnie znowu według mojego rozeznania bierze około 2litrów na 4-5tyś. Nie dymi na niebiesko ani na żadne inne kolory, nie zauważyłem wycieków, silnik dobrze pracuje nie dławi się a jednak olej bierze. Co mogło by być przyczyną? Uszczelniacze pod zaworami? |
|
Powrót do góry |
|
|
goofer
Dyskutant
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): połódniowy-wschód Posiadane auto: Fiat Brava 1.9TD, 1999
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 30 Paź 2008, 18:07
Temat postu: Re: ( Fiat Brava ) brava dymi szaro / niebiesko |
|
|
pawelw napisał: | ale pomiar cisnienia jest obrazem w momencie kiedy wszystkie zawory sa zamknięte... inaczej nie miałoby to sensu. |
Właśnie o to mi chodzi, jedynym możliwym miejscem przez które zasysany jest olej do cylindra (komory spalania) jest zawór (a raczej jego uszczelniacz) bo pomiar ciśnienia wykluczył uszczelkę, pękniętą głowicę i pierścienie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|