Mam fiata Brava 1.4 S 12V 1997rocznik.
Mam taki problem : Ostatnio zaczela mi sie pokazywac kontrolka od wtrysku paliwa wiec pojechalem na diagnostyke i wykazalo ze mam cos z Silniczkiem regulacji polozenia przepustnicy. Teraz jestem troche zielony wiec chce zapytac czy ten silniczek to jest silnik krokowy ? bo jak szukalem na stronach internetowych nie moglem nigdzie znaleźć tego silniczka regulacji polozenia przepustnicy jedyne co to ten silniczek krokowy. Jesli ktos wie to prosze od podanie mi co to jest ten silniczek.
P.S. Problem z moim wtryskiem powstal chyba od wlania troche ropy zmieszanej z benzyna czy to raczej nie od tego?
Nie ma czegoś takiego jak silniczek regulacji położenia przepustnicy. Albo silnieczek krokowy albo czujnik położenia przepustnicy. Proponuje pojechać tam z powrotem i dac emu diagnoście w morde A tak poważnie to silniczek krokowy odpowiada owszem za regulacje ale obrotów bigu jałowego - moze gośc sie nie precyzyjni wyraził. Natomiast czujnik połozenia przepustnicy daje informacje do kompa ile gazu wcisnąłeś. Awaria czujnika połozenia zdarza sie dosyc rzadko ale awaria silnicza krokowego juz częściej . Falują ci obroty na biegu jałowym czy auto nie reaguje dobrze na peadał gazu? Poczytaj na forum - było juz wiele razy czym objawia sie awaria krokowca. Z tego co mi widaomo to w przypadku awariii w ani jednym ani w drugim przypdaku kontrolka wtrysku się nie zaświeci. Powiedz mi jak mogłes wrac do benzynika rope? Nie pojęte. Zatankuj teraz najlepiej setke + jakis srodek do czysczenia wtrysków i pojezdził troche to zobaczymy. Wogóle, czy jest jakiś problem z sinikiem oprócz swiecenia tej kontrolki. I jaki to silnik i z którego roku jest auto przede wszystkim? Trochę świadomości jak się o coś pytasz - mamy sobie zgadnać, bo co silnik to troche inne rozwiązania?
Tak myslalem ze ten silniczek regulacji polozenia przepustnicy to jakas lipa.
Diagnosta tak powiedzial to myslalem ze taki jest..No i mowil cos ze mi sie ten silniczek chyba blokuje zeby go wyczyscil a jak problem bedzie dalej to do wymiany.
Na zdjeci zaznalczyel co on mi pokazal :
Nie nic mi nie faluja obroty na biegu jałowym raczej jak jade na pełnym gazie to zbiera sie jak by chcial a nie mogł no i czasami gaśnie po przejechaniu paru kilometrow ale po chwili odpala i moge jezdzic dalej a kontrolka od wtryskiwaczy nie swieci caly czas tylko raz swieci raz nie.
Po za tym to wiecej z silnikiem nie mam zadnych problemow!
P.S. Jesli chodzi jak mozna wlac rope to ci mowie.Wiec pracuje na stacji benzynowej w Irlandi a tu jak wiadomo ludzie glupi. Za stacja jest warsztat i tam byl karnister z resztkami ropy. Kazalem kumplowi nalac do karnistra benzyny i ten zamiast poszukac jakiegos czystego karnistra nalal benzynki do tego karnistra z ropa a ja jak wrocilem do domu wlalem to do mojej bravki,,, glupie ale co moge zrobic:-)
Skoro masz takie objawy jak mowisz to ja bym wykluczyl krokowca. Krokowiec dziala tylko na biegu jałowym - bez gazu, inaczej nazywany jest regulatorem predkości obrotowej biegu jałowego wiec jak nie faluja ci obroty to on jest ok. Jest przynajmniej 6 rzeczy które mogą być przyczyną. Wtryski, kable+świece, cewka, przekażnik wtryskowo-zapłonowy, map-sensor, katalizator. Zeby bardziej sprecyzowac to musisz napisac jak auto zachuwuje sie na wolnych, niskich i wysokich obrotach? Czy na zimnym silniku odpala dobrze i czy pracuje wtedy równo? Czy nie słychac jakiś dziwnych odgłosów? czy nie zauwazyłes w pracy silnika czegoś czego do tej pory nie było. Na razie jest za mało szczegółowych informacji zeby ci pomóc. Jesli sugerowac się ropą to mogą to byc wtryski lub zamordowałes sonde lambda lub katalizator.
nie mam pojecia co jest z nim nie tak. Tyle sie oczytalem i naszukalem ze to moze byc wszystko!!!
Wiec silnik chodzi normalnie jak zawsze.Nie mam problemow z odpalaniem na zimno , odglosow zadnych nowych nie slysze no jedyne co to ze slychac tak jak by ssanie przy przepustnicy ale to chyba normalne myslalem ze to moze byc wezyk od paliwa albo ukladu chlodzenia bo czasem jak auto postoi to zostawia slad jak by po benzynie ale przeciekow nie mam bo sprawdzalem. Naprawde silnik chodzi moge powiedziec dobrze.
Wczoraj zmienilem filtr paliwa, olej filtr oleju, swiece kable wyczyscilem, jedno co to filtr powietrza to byl az czarny. Moze to byla przyczyna nie wiem musze jutro pojezdzic i zobacze.
MOze musze wtrysk wyczyscic bo czytalem ze mozna. moze brudny.
P.S. NIe wiesz czy sonda lambda podejdzie mi od punto 1.1 96rocznik bo mam w robocie punciaka i z niego moge przekladac czesci do bravki i sprawdzac co jest zepsute ale nie wiem co wogle do bravki podejdzie z niego.
a jak mu depniesz w gaz to się z tylu czarno robi ?? jeśli tak to czujnik ciśnienia bezwzględnego(map sensor) siada, albo ma przerwane, zaśniedziałe styki, albo przewód podciśnieniowy spadł lub został urwany.
Prawidlowa nazwa tego silniczka to Nastawik Przepustnicy.
Zadaniem nastawnika jest korygowanie ustawienia przepustnicy na biegu jałowym tak, aby silnik pracował stabilnie niezależnie od temperatury cieczy chłodzącej i stopnia zużycia silnika. Czyli ma taka sama funkcje jak silniczek krokowy.
Pomiędzy obudową silnika regulatora a wałkiem napędowym znajduje się gumowa osłona zabezpieczająca przed przedostawaniem się zanieczyszczeń i wilgoci do wnętrza regulatora.
Moze dostal sie jakis brud, silniczek sie zablokowal i zapalila ci sie kontrolka pokazujaca co prawda wtrysk ale ona po prostu oznacza ze wystapil jakis blad, w tym przypadku blad nastawnika skoro diagnoza to wykazala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.