Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Cinquecento 0,9 41 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 15:28
Temat postu:
cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
Czołem wszystkim, jestem tu nowy i od razu mam problem:
Posiadam CC 900 na gaźniku.
I nagle stracił iskrę...
I teraz tak:
- Wymieniony Czujnik Halla (na nowy)
- Wymieniony moduł zapłonowy (na nowy)
- Wymienione świece (oczywiście na nowe, NGK)
- Wymienione kable wysokiego napięcia (na nowe)
- Podmieniona cewka na 100% sprawną (używaną)
- Sprawdzona dokładnie cała instalacja pod kątem zwarć i przebić. Wszystko, co tylko wzbudzało podejrzenia zostało wymienione.
- Iskra pojawia się, gdy Czujnik indukuje się np. Przejeżdżaniem klucza, jak również "machając" nim przy kole pasowym.
- Po zamontowaniu wszystkiego i ustawieniu czujnika iskry brak.
Ma ktoś jakieś pomysły? Trzeci dzień walki... a wcześniej palił na samą myśl o przekręceniu kluczyka.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 16:55
Temat postu:
Re: cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
Ta usterka powstała samoistnie czy przy okazji jakiś prac przy samochodzie. Sprawdź odległość czujnika ok koła fonicznego oraz okablowanie tego czujnika (Przejście sygnału przez wtyczki). _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Cinquecento 0,9 41 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 17:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
Przy okazji wymiany paska klinowego.
położenie czujnika sprawdzane w zakresie < 0.2 do >1 mm
Kable wszystkie sprawdzone, przedzwonione, wymienione. połączenie od stacyjki, komputera, czujnika i cewek sprawdzone. No i iskra się pojawia tylko przy machaniu czujnikiem przy metalu, przestaje dawać iskrę od momentu próby odpalenia na rozruszniku ( przy indukowaniu czujnika podczas kręcenia rozrusznikiem iskra też jest)
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 18:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
To jest iskra czy jej nie ma?
Przeczytaj ostatnie zdanie w nawiasie.
Przejrzyj mocowanie głównych kabli zasilania i masy, a aku w jakim jest stanie? Możliwe , że w czasie załączenia rozrusznika następuje taki spadek napięcia , że elektronika przestaje działać w sposób prawidłowy. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Cinquecento 0,9 41 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 22:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
"Iskra pojawia się, gdy Czujnik indukuje się np. Przejeżdżaniem klucza, jak również "machając" nim przy kole pasowym. "
A nie ma jej podczas rozruchu na rozruszniku.
Sygnał sprawdzony, przechodzi bez problemu.
Jedyną rzeczą, która nie została jeszcze wymieniona na nową to koło pasowe. Ale czy jest możliwość, żeby ono uległo uszkodzeniu? Jest jakoś fabrycznie magnesowane/elektryzowane?
Sprawdzane było na dwóch różnych akumulatorach, na dwóch podłączonych razem, na akumulatorze na prostowniku, nic.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 30 Lis 2015, 17:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) cc 0,9 gaźnik, nietypowy brak iskry
Sprawdź przewód "+" aku rozrusznik i dalej do skrzynki bezpieczników. Zmierz napięcie na aku w momencie załączenia rozrusznika. Koło foniczne nie jest magnesowane. Sygnał do ecu przetwarzany przez CPW pobierany jest z nacięć na kole a moment wyzwolenia iskry i moment trysku ustalany jest w stosunku do punktu koła gdzie brakuje zębów. Nie wiem czy jasno to opisałem. Dokładniejszy opis tutaj http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_polo.htm
Nie zdejmowałeś koła fonicznego (współpracującego z CPW z wału silnika? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.