Witam.
Mój problem zaczął się pojawiać w styczniu 2016 podczas mrozu gdy autko przełączyło się na lpg w temperaturze -10 stopni, zaczynały falować obroty i autkiem szarpało. Na benzynie było wszystko okej oraz na lpg przy dodatnich temperaturach. Lecz od tygodnia silnikiem szarpie bardzo mocno i na lpg i na benzynie (czasem szarpanie ustaje)błąd w komputerze to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze wymieniłem więc świece i przewody lecz nic to nie dało od 2 dni silnik chodzi jak traktor ewidentnie słychać że jeden cylinder nie pali auto spala okolo 14 litrów paliwa wcześniej było to okolo 7l. Cewkę sprawdzałem wizualnie nigdzie nie ma uszkodzeń mechanicznych, także sprawdzałem jej oporowość wszędzie ma po 0.8 ohma. Proszę o pomoc:(
co do zaworów jestem sceptycznie nastawiony gdyż luz kasuje się hydraulicznie w tym silniku podobno, a autko ma 113000 km przebiegu, a do tego zauważyłem że im niższa temperatura na dworze i większa wilgoć jest gorzej bardziej zastanawiam się czy to nie jest jakiś czujnik lub coś z elektroniką bo na początku gdy były objawy wystarczyło poruszać kablami i było okej. na pewien czas.
P.S. a jak można domowym sposobem sprawdzić zawory?
Co tam masz? Moze cewki podmienić , rozdzielacz wyczyscić. Zobacz czy jest iskra na tym garze co nie pali.Wyczysc odmę . _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
co tam mam? jak w opisie 1.4 8v 77 km cewka jest jedna wiec podmienić nie mam zbytnio jak, co do odmy to jest czysto. Iskra też zapewne jest bo świeca jest czysta nie zadymiona ani nie zabrudzona. Co do rozdzielacza to z tego co się orientuje w tym silniku nie występuje.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
kolego akady4 seryjne autko z tego co się orientuje to w sienie było 75 km, ale do tematu dziś umówiłem się z mechanikiem, lecz termin odległy postanowiłem wyjąć jeszcze cewkę i wysuszyłem ją suszarką oraz grzała się na kaloryferze przez 3h po założeniu jej zapaliłem silnik chodzi na wszystkie cylindry pojeździłem około 40 km i wszystko okej. Moje pytanie tyczy się tego czy cewka chodź nie ma uszkodzeń żądnych widocznych może być nieszczelna i wilgotnieje w środku dlatego autko nie pali na wszystkie cylindry? dodam że cewka jest cała zalana w plastiku.
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość / region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 07:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) nie Pali 1 cylinder;/
Może Kolego,NIe raz takie cewki wymieniałem ,które wyglądały na nieuszkodzone z zewnątrz a niestety nie pracujące tak jak trzeba.Z tego co napisałeś wynika że wilgoć dostała sie do wnętrza tej zalanej plastikiem obudowy i powoduje upływ iskry gdzieś wewnątrz uzwojenia wtórnego,moim zdaniem cewka nadaje się do wymiany bo nie znasz dnia ani godziny kiedy znowu padnie.
PS sorki za zlepa niepołapałem ze chodzi o poliftową ,tam faktycznie takie motorki były...
Dzis założyłem nową cewkę silnik chodzi dużo ciszej nic nie szarpie. Podczas demontażu zobaczyłem na obudowie delikatną ryse. Za tydzień napisze jak się spisuje auto. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.