Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Problemy z turbo 1.6 m-jet 120km



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Papciakos

Czytelnik



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konstancin Jeziorna
Posiadane auto: Bravo II 1.6 m-jet 120km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Kwi 2016, 12:05
Temat postu:

Problemy z turbo 1.6 m-jet 120km


Bravo II 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem


CHECK ENGINE - ODŁĄCZENIE TURBINY - SPADEK MOCY

Witajcie,
Chciałem się Was zapytać o możliwą przyczynę występowania i ewentualnie usunięcia usterki, która wyskakuje w moim Bravo raz na jakiś czas. Nie występuje ona regularnie, często przez 3-4 miesiace nie dzieje się nic, po czym potrafi ona pojawić się 2-3 razy w przeciągu dnia, a następnie znów ustępuje i nie daje o sobie znać przez kolejne tygodnie.

Do rzeczy: Podczas jazdy (nie ważne czy spokojnej czy dynamicznej) silnik pracuje prawidłowo. Zdarza się jednak tak, że jadę w trasie np 130km/h i potrzebuję dodatkowo "depnąć w pedał". Auto wtedy przyśpiesza dość dynamicznie przez około 2-3 sekundy, po czym wyskakuje bład Check-Engine oraz komunikat "Skontrolować silnik". Auto zaczyna zwalniać do osiągnięcia poziomu 2000 obrotów na minutę, turbina zostaje odcięta i auto jest bez mocy. Muszę wtedy zjeżdżać na pobocze, wyłaczyć auto i po jego ponownym odpaleniu moc wraca, turbo działa, właściwości jezdne wracają do normy. Przez około 3-4 cykle uruchomienia auta wyskakuje jeszcze komunikat Check-Engine po czym i on znika i nie ma śladu po jakimkolwiek błędzie.

Podobna sytuacja czasem się zdarza gdy jadę jednostajnie np 120km/h i muszę na chwilę odpuścić gaz (żeby np auto przede mną zdążyło się schować na drugi pas) i jak dodaję gazu ponownie bład potrafi wyskoczyć.

Zaznaczam, iż błąd nie wyskakuje regularnie. Potrafię przez miesiąc sztucznie wywoływać wyżej opisane sytuacje i jak na złość błąd się nie pojawia.

Pojechałem na diagnostykę komputerową, ale żadna wartość nie zapisuje się w komputerze. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy błąd się pojawi i podłączam się z komputerem natychmiast, bez wyłączania auta. Wtedy komputer wskazuje na błąd czujnika pozycji turbosprężarki. Również były robione testy i pomiary turbo podczas jazdy i wyszło, że czasem turbina pracuje skokowo, czyli, że potrafi się przyciąć - wybaczcie, nie umiem powiedzieć dokładniej o co chodzi. Sprawdzana była również praca wtrysków, ale pracują one idealnie, więc wtryski są wykluczone.

Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację? I czy udało się Wam ją jakoś rozwiązać? W serwisie powiedzieli mi, że najprawdopodobniej pomoże czyszczenie turbiny i ustawienie jej geometrii od nowa. Że prawdopodobnie czujnik (ten który wskazuje błąd) dostaje od turbiny złe parametry, które rozpoznaje jako błąd i wyrzuca check-engine. Brzmi to w sumie prawdopodobnie, ale może zanim oddam go na czyszczenie turbiny zapytam o Wasze doświadczenia.

Z góry dziękuję!
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Wto 26 Kwi 2016, 21:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Problemy z turbo 1.6 m-jet 120km


Mają rację w serwisie , jak mówią Ci o zacinaniu się zm iennej geometrii turbiny. Sam tego nie naprawisz, choc robota jest wykonalna w warunkach "domowych'! Czujnik polozenia "gruchy" w turbinie jest z nią zintegrowany, do kupienia jako całosc.Mozna 'rozruszać' zmienną geometrię recznie , jesli jest dostęp, rezultat moze być jednak niedostateczny. Najlepiej jest turbinę rozruszac po demontazu. Ludziska , aplikują do turbin rózne preparaty celem "rozruszania" zmiennej geometrii.Mozesz poczytać na necie.U Ciebie sprawa nie jest najgorsza,mozna spróbować samemu rozruszać turbinę+ preparaty. Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Papciakos

Czytelnik



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konstancin Jeziorna
Posiadane auto: Bravo II 1.6 m-jet 120km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Maj 2016, 14:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Problemy z turbo 1.6 m-jet 120km


Witam,
byłem u gościa w serwisie Fiata i zdiagnozował że jest to "czujnik pozycji geometrii turbiny", powiedział że należy turbo oddać do regeneracji bo inaczej się tego nie da zrobić.
Po pierwsze to nie mogę nigdzie w necie znaleźć takiego czujnika zatem pytanie jaka jest jego inna nazwa czy może jest to czujnik na gruszce ten o którym jareq08 wspominał? na początek należy poddać turbinę czyszczeniu oraz spróbować ją "rozruszać"
Po drugie jeżeli to nie pomoże to regeneracja?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

FiatPanda

8 900

2011r.

219 000 km

pomorskie

Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatSedici

23 900

2010r.

137 000 km

małopolskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System