Witam. Mam problem z moim stilo 1.6 103KM. Problem polega na szarpaniu na ciepłym silniku. Po odpaleniu jak auto jeszcze chodzi na ssaniu na troszkę wyższych obrotach silnik pracuje normalnie. Nie ma żadnych objawów podczas jazdy, auto ma swoją moc, a komputer nie pokazuje żadnych błędów. Stało się tak w momencie kiedy zmieniłem stary wypatroszony katalizator na inny sprawny. Po wymianie silnik szarpie a z rury słychać "pyrkanie"
Dodam że jestem po kapitalce silnika i przejechałem od remontu ok 2tys. Mechanik zmierzył kompresję i na 4 cylindrze mam słabą kompresję ( 6,5bar )
po zrobieniu próby olejowej kompresja wzrosła do 10,5 bara.
Czy słaba kompresja na jednym cylindrze może powodować szarpanie silnikiem ale tylko na ciepłym bez objawów w czasie jazdy.
Czy mogłem ewentualnie coś namieszać wymieniając cały kolektor wydechowy ?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 27 Kwi 2016, 15:31
Temat postu:
Re: Problem z szarpaniem na ciepłym silniku
Sprawny (niewypatroszony) Katalizator zwiększa opór przepływu gazów wydechowych w związku z tym opróżnianie komory spalania ma inny przebieg. Zastanawiam się nad ciśnieniem na 4 garze. Z tego co kojarzę twój silnik ma hydrauliczną regulację zaworów więc regulacja zaworów nie ma wpływu na ciśnienie przy nagrzaniu silnika. Nie stukają zawory zaraz po odpaleniu zimnego silnika?
Coś ta kapitalka silnika musiała być wybitnie niskobudżetowa. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Cześć !
Mam problem z moim Stilaczem otóż od paru dni obroty zaczęły mi bardzo falować wiec udałem sie do warsztatu na przeczyszczenie przepustnicy. Kiedy odebrałem auto obroty się uspokoiły wiec wsiadłem do auta chcąc jechać do domu i tu pojawia sie problem gdy chce przyspieszyć silnik tak jakby się dławi i nie reaguje na pedał gazu obroty sięgają maxx 1500 i jest taki zamulony czy ktoś mi jest w stanie pomóc?
Dodam ze przed czyszczeniem silnik normalnie przyśpieszał
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 27 Kwi 2016, 18:55
Temat postu:
Re: Poooomocy!
Wykonaj diagnozę komputerową.
Podejrzewałbym czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym czy po czyszczeniu przepustnicy wykonano jej adaptację? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Re: ( Fiat Stilo ) Problem z szarpaniem na ciepłym silniku
Tak adaptacja była robiona przez komputer ...
Powiem jeszcze ze jak odpale silnik i go gazuje to bardzo kopci na biało jak juz nagle sie udławi to obroty wskakuja na 1300 i nie chcą spaść i takie dziwne strzelanie z wydechu jest też . Nie znam sie kompletnie na tym może cos mi w Sterowniku poprzestawiał ten ,,mechanik" jakieś inne parametry czy cos....:/
Sprawny (niewypatroszony) Katalizator zwiększa opór przepływu gazów wydechowych w związku z tym opróżnianie komory spalania ma inny przebieg. Zastanawiam się nad ciśnieniem na 4 garze. Z tego co kojarzę twój silnik ma hydrauliczną regulację zaworów więc regulacja zaworów nie ma wpływu na ciśnienie przy nagrzaniu silnika. Nie stukają zawory zaraz po odpaleniu zimnego silnika?
Coś ta kapitalka silnika musiała być wybitnie niskobudżetowa.
Zawory nie klepią, stukały przed remontem, a remont silnika nie był taki niskobudżetowy przynajmniej dla mnie, może dla mechanika.
Mnie remont wyniósł 3200 zł.
Zastanawia mnie to że auto nie jest słabe. nie odczuwam spadku mocy, ale kompresja na 4 grze jest ewidentnie nie taka jak powinna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.