Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Doblo M-jet 1.3 2010/ Ford Escort 1.3 benz 1992
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 21:37
Temat postu:
zamulony doblo 1.3 M-jet 2010
Przepraszam że zakładam nowy temat praktycznie w tej samej sprawie ale:
Doblo 1.3 M-jet 2010 90 KM
nie wchodzi na obroty
2000 to już szał a do przodu to z wielkim trudem
komunikat sprawdź silnik jest na porządku dziennym od rana do wieczora
czasem od niechcenia zadymi sobie na siwo
co zostało zrobione:
czujnik doładowania wymieniony z starego boszowskiego na pierburga
sprawdzony przepływomierz ( i wyczyszczony)
Po tych zabiegach był komp i kasowanie błędów
w rezultacie wszystko było ok około 2 dni po czym od nowa zamulenie totalne ( no panie tu nie ma czym jechać)
podejrzewam jeszcze EGR ale nie mam pewności ( jak trzeba będzie to będzie czyścił)
ewentualnie filtr cząstek stałych (tu pewności nie mam bo w którymś momencie wyświetlał że czyści i że zakończył)
A trza było odpiąć przeplywkę i pojezdzić,czy bedzie lepiej.Jak masz pregram MES lub FES, to przeprowadz tzw. "serwisowe" wypalanie filtra DPF, jest taka opcja ,moze to mu pomóc.Trza posprawdzac cisnienia doladowania, zapotrzebowanie powietrza, po prostu zrobić mu logi dynamiczne.Mechaniki wiedzą o co chodzi. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Doblo M-jet 1.3 2010/ Ford Escort 1.3 benz 1992
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Doblo ) zamulony doblo 1.3 M-jet 2010
Znajomy przepatrzył silnik i określił że prawdo podobnie padł lub działa nie właściwie siłownik hydrauliczno - pneumatyczny (czy jak to się fachowo nazywa)
Z tego co doczytałem to tzw. grucha (jakkolwiek to brzmi)
czyli prawdopodobnie "zwalona grucha" nie steruje łopatkami w turbinie więc moje Dioblo kula sie na samym silniku
Problem w tym że w sklepie z częściami powiedziano mi że to nie występuje samo lecz z turbiną w komplecie
Nie do końca mi się chce wierzyć że taki jest stan faktyczny
z tąd moja prośba jakby ktoś coś wiedział miał chciał sprzedać
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lis 2016, 14:32
Temat postu:
Doblom2010
Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony? _________________ skymax
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Gru 2016, 18:24
Temat postu:
Re: Doblom2010
Skymax napisał:
Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony?
Widzę, że nikt się nie chce wypowiedzieć.
Poszedłem dalej, rozebrałem zawór egr, był czysty jak na egra, wyciągnąłem turbine, tez jest ok, skrzydełka działają, nie ma luzów, wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem czyli gruszka turbiny. I dalej to samo. Auto szarpie , słabo przyspiesza na 1 I 2 biegu, wyżej jest nieco lepiej. Do tego wszystkiego dochodzi wysokie spalanie, 13-18 litrów na 100 przy rozpedzaniu, później jak dotykam lekko gazu to maleje, katastrofa. Nie mam już pomysłu zostaje tylko przepływka lub czujnik doładowania. POMOCY. _________________ skymax
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Gru 2016, 18:24
Temat postu:
Re: Doblom2010
Skymax napisał:
Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony?
Widzę, że nikt się nie chce wypowiedzieć.
Poszedłem dalej, rozebrałem zawór egr, był czysty jak na egra, wyciągnąłem turbine, tez jest ok, skrzydełka działają, nie ma luzów, wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem czyli gruszka turbiny. I dalej to samo. Auto szarpie , słabo przyspiesza na 1 I 2 biegu, wyżej jest nieco lepiej. Do tego wszystkiego dochodzi wysokie spalanie, 13-18 litrów na 100 przy rozpedzaniu, później jak dotykam lekko gazu to maleje, katastrofa. Nie mam już pomysłu zostaje tylko przepływka lub czujnik doładowania. POMOCY. _________________ skymax
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.