Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Doblo ) zamulony doblo 1.3 M-jet 2010



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruczydlo

Debiutant



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Fiat Doblo M-jet 1.3 2010/ Ford Escort 1.3 benz 1992
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 21:37
Temat postu:

zamulony doblo 1.3 M-jet 2010


Przepraszam że zakładam nowy temat praktycznie w tej samej sprawie ale:

Doblo 1.3 M-jet 2010 90 KM


nie wchodzi na obroty
2000 to już szał a do przodu to z wielkim trudem
komunikat sprawdź silnik jest na porządku dziennym od rana do wieczora
czasem od niechcenia zadymi sobie na siwo


co zostało zrobione:
czujnik doładowania wymieniony z starego boszowskiego na pierburga
sprawdzony przepływomierz ( i wyczyszczony)

Po tych zabiegach był komp i kasowanie błędów
w rezultacie wszystko było ok około 2 dni po czym od nowa zamulenie totalne ( no panie tu nie ma czym jechać)

podejrzewam jeszcze EGR ale nie mam pewności ( jak trzeba będzie to będzie czyścił)
ewentualnie filtr cząstek stałych (tu pewności nie mam bo w którymś momencie wyświetlał że czyści i że zakończył)

Proszę o rade (poradę)

Pozdrawiam
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2016, 12:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Doblo ) zamulony doblo 1.3 M-jet 2010


A trza było odpiąć przeplywkę i pojezdzić,czy bedzie lepiej.Jak masz pregram MES lub FES, to przeprowadz tzw. "serwisowe" wypalanie filtra DPF, jest taka opcja ,moze to mu pomóc.Trza posprawdzac cisnienia doladowania, zapotrzebowanie powietrza, po prostu zrobić mu logi dynamiczne.Mechaniki wiedzą o co chodzi. Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Kruczydlo

Debiutant



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Fiat Doblo M-jet 1.3 2010/ Ford Escort 1.3 benz 1992
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Doblo ) zamulony doblo 1.3 M-jet 2010


Znajomy przepatrzył silnik i określił że prawdo podobnie padł lub działa nie właściwie siłownik hydrauliczno - pneumatyczny (czy jak to się fachowo nazywa)
Z tego co doczytałem to tzw. grucha (jakkolwiek to brzmi)

czyli prawdopodobnie "zwalona grucha" nie steruje łopatkami w turbinie więc moje Dioblo kula sie na samym silniku

Problem w tym że w sklepie z częściami powiedziano mi że to nie występuje samo lecz z turbiną w komplecie

Nie do końca mi się chce wierzyć że taki jest stan faktyczny

z tąd moja prośba jakby ktoś coś wiedział miał chciał sprzedać

proszę o info

Pozdrawiam
Powrót do góry
Skymax

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lis 2016, 14:32
Temat postu:

Doblom2010


Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony?
_________________
skymax
Powrót do góry
Skymax

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Gru 2016, 18:24
Temat postu:

Re: Doblom2010


Skymax napisał:
Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony?
Question


Widzę, że nikt się nie chce wypowiedzieć.
Poszedłem dalej, rozebrałem zawór egr, był czysty jak na egra, wyciągnąłem turbine, tez jest ok, skrzydełka działają, nie ma luzów, wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem czyli gruszka turbiny. I dalej to samo. Auto szarpie , słabo przyspiesza na 1 I 2 biegu, wyżej jest nieco lepiej. Do tego wszystkiego dochodzi wysokie spalanie, 13-18 litrów na 100 przy rozpedzaniu, później jak dotykam lekko gazu to maleje, katastrofa. Nie mam już pomysłu zostaje tylko przepływka lub czujnik doładowania. POMOCY.
_________________
skymax
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 24 Gru 2016, 18:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Skymax

Czytelnik



Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Fiat doblo 1.3MJ 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Gru 2016, 18:24
Temat postu:

Re: Doblom2010


Skymax napisał:
Witam, mam podobny problem z fiatem tym z 2010 roku. Zakupiłem auto z takim samym silnikiem jak poprzednie bo spisywało się rewalacyjnie. Niestety problemy z mocą silnika i jego dynamiką na pierwszych biegach oraz spalanie na poziomie 8 l/100. Jest to model maxi ale nie powinno palić aż tyle.
Pojechałem do elektronika i sprawdza auto juz prawie 2 tygodnie i nic, wszystko ok, żadnych błędów. NIBY WSZYSTKO JEST OK. Juz mnie pomału trafia, niby te same silniki ale ten nowszy to straszny muł na 1 i 2. strach wyjechać z podporzadkowanej.
Egr, przepływka, filtry, wtryski sprawdzone i są ok.
Jakieś sugestie z waszej strony?
Question


Widzę, że nikt się nie chce wypowiedzieć.
Poszedłem dalej, rozebrałem zawór egr, był czysty jak na egra, wyciągnąłem turbine, tez jest ok, skrzydełka działają, nie ma luzów, wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem czyli gruszka turbiny. I dalej to samo. Auto szarpie , słabo przyspiesza na 1 I 2 biegu, wyżej jest nieco lepiej. Do tego wszystkiego dochodzi wysokie spalanie, 13-18 litrów na 100 przy rozpedzaniu, później jak dotykam lekko gazu to maleje, katastrofa. Nie mam już pomysłu zostaje tylko przepływka lub czujnik doładowania. POMOCY.
_________________
skymax
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Doblo »

Opinie o samochodach Fiat Doblo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.


FiatPunto Evo

15 900

2011r.

208 000 km

wielkopolskie

FiatPanda

8 900

2011r.

219 000 km

pomorskie

FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie

FiatDoblo

51 537

2015r.

85 000 km

mazowieckie

Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System