Witam, kupiłem jakiś czas temu Bravę z 2000r 1.9 JTD. Systematycznie sprawdzałem ilość płynów, zauważyłem że dość szybko ucieka mi płyn chłodniczy, wycieków nie zauważyłem, a sprawdzałem czy pod autem nie ma plam. Olej zostawał praktycznie cały czas na tym samym poziomie, auto kopciło tylko tak, jak to kopci diesel, w żaden niepokojący sposób. Z tydzień temu auto wróciło z warsztatu po wymianie sprzęgła. Zauważyłem że poprawiony został też wężyk odchodzący od zbiornika oleju. Po przyprowadzeniu auta sprawdziłem olej, był na tym samym poziomie. Dzisiaj wieczorem sprawdziłem go jeszcze raz. Okazuje się że dość sporo go ubyło (przejechałem od czasu ostatniego sprawdzania jakieś 300km, ale wszystko w jeden dzień), a pod autem zauważyłem dwie małe plamki oleju. To by niby sprawę wyjaśniało - jest gdzieś wyciek, trzeba go zatamować. Ale te plamki były naprawdę małe i wątpię żeby tyle oleju ubyło jedynie przez ten wyciek. Poza tym zauważyłem że zaczęło dymić na niebiesko, nie bez przerwy oczywiście, ale kiedy dodam gazu do ok. 3tyś obrotów na biegu jałowym, nie wiem też jak to wygląda w trakcie jazdy, no bo spalin przecież nie widzę ze środka pojazdu. Co sądzicie, co może być przyczyną i jakie są orientacyjne koszty napraw takich usterek?
Moze poprawiono Ci przewód odmy.Kupiles pewnie auto z "problemem brania oleju", tylko było to "ukryte"byc moze.? Trzeba dociec któredy silnik pobiera olej, przez turbinę, przez pierscienie tlokowe,czy przez wypracowane prowadnice zaworowe w glowicy.Znając wartosc rynkowa auta na te chwile, bardziej oplaca się kupic slupek silnika, ewentulnie drugie auto,a to zezlomować.Kompleksowa naprawa silnika na pewno przewyzszy wartosc tego auta...jak znam zycie i naprawy aut.Oczywiscie decyzja nalezy do wlasciciela. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Sam piszesz,ze bierze (spala), bo kopci na niebiesko.Na osłodę powiem, ze nie mozesz brac całej winy na siebie. Kupiles auto za "pare groszy" ,wiec sie nie spodziewaj cudów.Kupno auta uzywanego to loteria...szczególnie diesla, ktore są nad wyraz wyeksploatowane. Nie Ty pierwszy się "nacinasz" i nie ostatni...Silnik Twego auta ,pewnie ma znaczny przebieg, mógl byc jeszcze eksploatowany przez "tłuka z drewnianymi łapami", jak ja to nazywam.Naprawa silnika (porzadna z gwarancją ) musi kosztować, takie są realia. Musisz ocenić sam , poradzć się "znajomych i rodziny".Po prostu ,musisz to przekalkulować, abys nie wdepnął bardziej w to... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.