Witam. Mam dosyć nietypowy problem ponieważ spotyka mnie ostatnio ciąg różnych awarii. Zacznę od tego że niecały miesiąc temu pękł mi trójnik łączący trzy węże. Z tego co wiem to jeden z nich ma związek z chłodzeniem, nie znam się do końca więc dalej się nie wypowiem. Gdy jechałem to nie zauważyłem że ów trójnik pękł, dopiero gdy dojechałem na miejsce to zauważyłem że uciekał spod maski biały dym. Szybko zgasiłem silnik, dymienie zaczęło powoli ustawać. Z tego co wydedukowałem to płyn chłodniczy wylał się i zaczął parować mając kontakt z rozgrzanym silnikiem. Kontrolka od temperatury nie zapaliła się. Kupiłem nowy trójnik, założyłem, samochód jeździł normalnie. Jadąc do domu zgasł mi raz po drodze, miał problem z odpaleniem, ale w końcu dojechałem. Następnego dnia odpaliłem samochód i chodził na luzie. Po jakimś czasie zaczął się gotować, tj. płyn ze zbiornika uciekał na łączeniu górnej jego części z dolną częścią. Szybko silnik zgasiłem, gdy zrobiło się chłodniej zaprowadziłem go do mechanika. Okazało się że wiatrak się zepsuł i wstawiliśmy nowy. Wszystko grało oprócz tego że na ciepłym silniku miał problemy z odpalaniem. Odpalał za co najmniej 6 razem. Z tygodnia na tydzień zauważałem że ten problem zanika, tj. często odpalał tak jak zawsze, rzadko się zdarzało że trzeba było więcej niż 2 razy kręcić. Wspomnę też że odkąd go kupiłem to miał lekkie problemy z odpalaniem, tj. przeważnie odpalał za 2 razem. Przyszły chłodne dni to chciałem ogrzać sobie kabinę i jak się okazało, kabina się nie grzeje. Pokrętło od regulacji temperatury powietrza lekko sfiksowało, tj. kiedy obrócę pokrętło w prawo na pole czerwone, to ono samo odbija nawet o 90 stopni, czyli na miejsce kółka niebiesko-czerwonego. Poczytałem o tym na internecie i winna może być linka od nagrzewnicy. Wcześniej też mi odbijało się pokrętło lecz o trochę, może ~20 stopni.
Wczoraj oddałem samochód do mechanika i ten powiedział że to może być termostat lub uszczelka pod głowicą. Z racji tego że wcześniej wyczytałem iż termostat może mieć związek z problemem z odpalaniem to postawiłem na tą część. Po wymianie termostatu ogrzewanie wciąż nie działało. Na wymianę uszczelki nie wyraziłem zgody mimo iż twierdził że biały dym leci z rury. Jeździłem tym samochodem cały czas i ów kłębów białej chmury nie zauważyłem, tylko tyle co na zimnym silniku poleci trochę z rury. Białego osadu na korku od wlewu oleju nie widziałem. Mocy samochód nie stracił i to nie jest wyłącznie moja ocena. Mechanik twierdzi że odpowietrzył też układ.
Co Wy o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez norbidh dnia Pią 14 Paź 2016, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
wcześniej wyczytałem iż termostat może mieć związek z problemem z odpalaniem to postawiłem na tą część. Białego osadu na korku od wlewu paliwa nie widziałem.
Które kable są odpowiedzialne za chłodzenie? Od kiedy termostat uniemożliwia rozruch. Co ma korek wlewu paliwa do wspomnianej awarii? _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
wcześniej wyczytałem iż termostat może mieć związek z problemem z odpalaniem to postawiłem na tą część. Białego osadu na korku od wlewu paliwa nie widziałem.
Które kable są odpowiedzialne za chłodzenie? Od kiedy termostat uniemożliwia rozruch. Co ma korek wlewu paliwa do wspomnianej awarii?
Z kablem i wlewem paliwa to mój błąd, zapędziłem się trochę, poprawiłem. Co do termostatu to napisałem jasno iż to wyczytałem, a nie że tak jest Czy to nie czujnik temperatury znajduje się na termostacie? To też wyczytałem.
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Seicento 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lis 2016, 00:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Brak ogrzewania w kabinie
W Seicento warto przegrzewanie zacząć od termostatu.
Potem odpowietrzanie na zamkniętej nagrzewnicy, potem na otwartej pojeździć i odpwietrzć górę, potem doł. Tak kilka razy.
Płyn ma jakiś inny kolor, brązowy ?
Jeśli nie robi się ciepła nagrzewnica warto sprawdzić czy linka zaworu nagrzewnicy nie jest przestawiona, pokrętło do temperatury chodzi przesadnie luźno lub z oportem w którąś stronę ?
Ten trójnik to masz na myśli ten pod zbiornikiem wyrównawczym ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Układ chlodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.