Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow / Malopolska Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lis 2016, 22:01
Temat postu:
Nieregularna praca na zimnym silniku
Witam. Poltora roku temo zostałem posiadaczem Fiata Siena 1.4 EL po pierwszej właścicielce. Auto nie było jezdzone i do tego garazowane. Przegladalem forum wiele razy i sprawdzalem/robilem naprawy opisywane przez w innych watkach, ale nic nie pomoglo by defekt ostatecznie wyeliminowac. Samochod bez LPG.
I teraz opisze swój przypadek..
Objawy i problemy:
* Auto na zimnym dostaje za bogata mieszanke - bialy dym, pluje czarnym smarem z rury, nierowno pracuje (2 cylindry ..), smrod benzyny w kabinie. Po przegazowaniu nie 'lapie' biegu jalowego i obroty spadaja do ok 300 - 400 RPM.
* Po paru minutach gasnie na wysprzegloniu, przy malej predkosci ok. 30km/h i mniej.
* Po zgasnieciu ciezko odpalić.
* Szarpie do czasu uzyskania 90 stopni na czujniku cieczy chlodzacej . Widoczne jest to gdy przejdzie na zewnętrzny obieg chłodzenia gdy wskazowka temperatury z pozycji poziomej opada nieco w dol.
Co probowalem i nie pomoglo:
* Wymiana swiec i kabli WN
* Wymiana cewek zaplonowych (M.M firmowe BAE Q029 <katalogowe BEA 800 AK nie sa dostępne>)
* Wymiana sondy lambda (w ASO)
* Czyszczenie krokowca.
* Wymiana krokowca na nowy .
* Czyszczenie czujnika polozenia walu (byl mocno obsmarowany)
* MAP Sensor - pod odpieciu przewodu stan obrotow zdecydowanie sie pogarsza
* Zrobiony rozruszunik
* Wymieniony akumulator
Jakie bledy lapie IAW SCAN 2:
Cytat:
ERRORS:
Lambda Sensor [V][S] - dziwna sprawa , ale pojawia się tylko gdy nieregularnie pracuje I dusi sie na zimnym. Nie ma informacji co jest przyczyna bledu w tym programie
Ignition Coil 1 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029
Ignition Coil 2 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029
Zrzut rejestru ze zle pracującego samochodu:
Cytat:
IAW Scan 2 [v0.85]
CONNECTED TO:
Siena 1.4 8V (IAW-1G7SP)
Magneti-Marelli IAW-18FD/1G7 MPI
PARAMETERS:
Engine Speed: 761 RPM
Injection Duration: 2,07 ms
Ignition Advance: 15,50 °
Manifold Absolute Pressure: 727 hPa
Air Temperature: 11 °C
Water Temperature: 30 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,33 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 181 steps
Idle Stepper Integral Gain: 13
Idle Stepper Proportional Gain: 127
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1256 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES
A tutaj zrzut z poprawnie działającego na podobnej temperaturze powietrza dolotowego (uruchomiony po odklemowaniu akumulatora samochodu na 1h):
Cytat:
PARAMETERS:
Engine Speed: 1184 RPM
Injection Duration: 1,58 ms
Ignition Advance: 10,50 °
Manifold Absolute Pressure: 433 hPa
Air Temperature: 14 °C
Water Temperature: 36 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,26 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 115 steps
Idle Stepper Integral Gain: 0
Idle Stepper Proportional Gain: 19
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1216 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES
Throttle at Min/Max: YES
Lambda Sensor in Closed Loop: NO
Air Conditioner ON: NO
Mixture AutoCalibration ENABLED: YES
Ignition Advance Decrased for Knocking: NO
Stepper AutoCalibration ENABLED: YES
Gear Engaged: NO
W sumie to tyle. Ciezko zlapac konretna sytuacje kiedy pracuje poprawnie i kiedy nie.
Odpala na zimnym od kopa, nie było nigdy problemu w tym przypadku.
Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem recyrkulacji par paliwa bo czasami nie palil po odstaniu paru godzin w centrum handlowym . I czy moze sie zawieszac
Co można sprawdzić oprócz wiazek kabli i rozkręcania rozrządu ?
Samochod ewidetnie nie 'lubi' chlodu i wilgoci......
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Nie 13 Lis 2016, 22:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Nieregularna praca na zimnym silniku
Wymień filtr paliwa jak dawno nie był zmieniany.
Sprawdź wtedy ciśnienie paliwa jakie jest. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow / Malopolska Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2016, 00:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Nieregularna praca na zimnym silniku
Byla to jedna z hipotez mechanika.
Filtr paliwa wymienialem okolo pol roku temu.
Zastanawialem sie nad cisnieniem wtrysku ale ECU tak na logike moze kompensowac czasem wtrysku. Chyba, ze rozne cisnienie jest na zimnym a cieplym i to robi robote sa problemy.
MAP sensor podaje rozne wartosci cisnienia - prawidlowe lub nie:
~700 mPa -> nierowno pracuje
~400 mPa -> pracuje poprawnie (wieksze podcisnienie > lepsze ssanie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.