Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trójmiasto Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Gru 2016, 10:01
Temat postu:
Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?
Witam wszystkich!
Prawdopodobnie będę tutaj częstym gościem z uwagi na to, że planuję zakup Cromy z silnikiem 2.4 JTD
W związku z tym chciałbym podpytać posiadaczy tej wersji silnikowej co ulega najczęściej awariom i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Oczywiście poza takimi rzeczami jak ogólne zużycie wnętrza, działanie elementów elektrycznych czy zgodności dat na szybach, reflektorach i siłownikach klapy.
Z tego co udało mi się wyczytać na forum, w tym modelu wypada sprawdzić następujące rzeczy:
- stan klap wirowych w kolektorze dolotowym
- skrzynia biegów (szarpanie pomiędzy 3 a 4 biegiem / ostatnia wymiana oleju)
- stan zaworu EGR
- stan filtra DPF
- wtryskiwacze
- turbosprężarka
- alternator
Z tego co się orientuję to ten model nie posiada koła dwumasowego więc to odpada.
Teraz pytanie, czy jest w ogóle szansa na sprawdzenie powyższych podzespołów bez ich demontażu, np. interfejsem diagnostycznym (wtryskiwacze, skrzynia, turbo)? Planuję podjechać przed zakupem do ASO na sprawdzenie, ale wcześniej to co da radę chciałbym posprawdzać jeszcze sam.
Re: ( Fiat Croma ) Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?
Od 2008r. poprawili problem klap w kolektorze. Reszta to loteria. Wez jakiegos mechanika, co jest w temacie fiatów jtd. Pocztaj na forach, szczególnie na alfaholikach. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Czw 08 Gru 2016, 19:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?
[quote="jareq08"]Od 2008r. poprawili problem klap w kolektorze.
w silnikach 2.4 nic nie robili z klapami tylko w 1.9 a ta poprawa polegała na ukryciu cięgieł i odchudzeniu masy całego kolektora (plastikowy) de facto bardziej problemowy kolektor niż w pierwszych rocznikach - właściciel po ściągnięciu osłony silnika może sprawdzić czy ma przedmuchy na klapkach wirowych i czy cięgło jest na miejscu - nie spadło co za tym idzie klapki się nie zatarły, dodam jeszcze że te pozmianowe dość często się urywają a właściciel jeździ nieświadomy tego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.