witam
mam problem z moim cienkim, podczas hamowania blokuje mi sie tylne lewe kolo, zanim jeszcze inne kola zaczna hamowac. bylem u mechanika i powiedzial ze to korektory sily hamowania, wyminielem oby dwa ale nic to nie dalo, jest tak samo,
o ile latem mi to az tak bardzo nie przeszkadzalo, to teraz w zime kazda jazda jest igraniem ze smiercia, przy najmnijeszym hamowaniu tyl samochodu jezdzi swoimi drogami,
jesli ktos mial podobny problem i sobie z tym poradzil to prosze o pomoc
ja juz nie wiem co mam wymienic
Nie pamietam czy w cienkim idą na tył osobno dwa przewody hamulcowe czy jeden wspólny jezeli dwa to być moze ze przy pompie ham. jest coś pozamieniane (np.przewód na tył podłączony w miejsce przedniego). Albo np.cylinderek hamulcowy w lewym kole ma większą srednice niż w prawym wtedy siła hamowania bedzie oczywiscie większa. A jezeli mechanik naciągnął cie na niepotrzebne wydatki to mu to powiedz i niech szuka az znajdzie a niech nie zgaduje !
Typowa usterka w CC/SC
Zacznij od oczyszczenia wszystkiego ci się da w tylnych hamplach.
Zdejmij szczęki z tarczy kotwicznej.
Zobacz czy cylindrki ładnie chodzą - ( mogą się wtedy zapowietrzyć)
Jesli nie chcą sie ładnie poruszać albo puszczą płyn kup nowe.
Sprawdź czy rozpieraki od recznego sie nie zablokowały. Lubia rdzewieć - Zobacz czy odbijaja do końca. Smarowanie i czyszczenie lpeiej sobie darować - kup nowe - sa taniutkie.
Oczyśc i nasmaruj bolce wystające z tarczy kotwicznej ( te do osadzania szczęk)
Możesz tez poruszać samoregulatorem na szczękach.
Popsikaj po nim np. WD40 i ostroznie poprzesuwaj go w tył i w przód - tak klka razy- może bardzo ciężko iść.
W ostateczności mógł Ci szczelic/rozwarstwić sie gumowy przewód hamulcowy ale wątpie.
Korektory....... nawala się 1 na 100 Sam teraz wiesz
Kazdy mechanik każe wymieniac a nie wpadnie głąbowi żeby przemienić je miejscami i zrobić jazde sprawdzająca.
Wielu miało taki problem ale.. po zmianie hamulców na nowe.
Sprzedają uniwersalne szczeki do maluchów i CC tylko nie wiedzą, że do maluch musi być inny materiał na szczekach - bardziej ostry - maluch nie ma wspomagania hampli!! stąd inna okładzina. Z zewnątrz niby to samo .. ale..! Niestety na 100 sprzedawców w sklepach tylko jeden ma odpowiednia w tym temacie wiedzę.
W ASO tez nie kupisz oryginalnych. Polecam bardzo te z linku z allegro. Tio jest oryginał taki jak z fabryki- pierwszy montaż.
U mnie ten zestaw rozwiązał problem blokowania się tyłu!
A wczesniej zmieniłem wszystko co się dało w hamulcach i było kiepsko
Założyłem ten zestaw i po problemie. Nawet na oblodzonej drodze nie blokuje tyłu,.
W tanie badziewnia nie ma się co bawić bo to szajs.
Niby uniwersalne do malucha , cc , SC - wielki pic.
Zrób to pilnie bo możesz kiedyś się bardzo zdziwić na śliskim przy hamowaniu - a nie mówię o hamowaniu w zakręcie !!!)
Jesli masz stary płyn to tez zmień i bardzo starannie odpowietrz hample.
Zaczynając od najdalszego od pompy. - Prawy tył , lewy tył, prawy przód , lewy przód.
Ostatnio zmieniony przez Bartek84 dnia Sro 14 Sty 2009, 01:11, w całości zmieniany 1 raz
z tym psikaniem samoregulatorów to przesada, przeciez w nich o to własnie chodzi zeby trzymały szczęke przy bębnie a jak je posmarujesz to szczęka będzie się cofać co daje taki efekt jak byś ten samoregulator całkiem wyrzucił. (pedał będzie schodził bardzo nisko)
w cienkim do tylu ida dwa przewody, a z przewodami przy pompie to chyba nie ma roznicy, ja mam na krzyz podlaczone, wprawdzie odwrotnie niz w aucie mojego ojca ale inaczej sie nie da przykrecic <kable sie nie wygna az tak> powiem szczerze ze sie zastanawiam na tym tarczami kotwicznymi, obawiam sie tylko zeby to nie byl kolejny niepotrzebny wydatek tak jak z tymi regulatorami a mam takie pytanie, moze byc "glupie" ale wlasnie cos mi do glowy przyszlo: jak tarcze z przodu albo klocki hamulcowe beda zuzyte to czy to ma jakis wplyw na to ze tyl bedzie pierwszy bral??
Musimy sobie odpowiedzieć na jedno pytanie ! Co znaczy brał?
Tylne hamulce nie powinny wcale się blokować prz nawet najostrzejszym hamowaniu na śniegu.
Jesli chodzi o smarowanie samoregulatora -
Napisałem ,żeby go ewentualnie odblokować.
Lubi się zapiec.
A i nawet jak psikniesz WD 40 to i tak nie doprowadzisz do takiego stanu żeby samoregulator sie ruszał zbyt łatwo, więc o problemach typu zapadniecie się hamulca nie ma mowy.
Co do hampli przednich.
Nowe dobre klocki i tarcza przesuną tylko w czasie moment zablokowania się tyłu.
Będą szybciej łapać przednia oś ale przy mocniejszym hamowaniu i tak zaorasz tyłem po betonie.
Ale i tak na 99% obstawiam szczęki.
Wielu użytkowników CC/SC po zmianie szczęk z oryginalnych na zamienniki ma taki problem jak ty.
Przyczyna lezy w materiale szczeki. Pisałem o tym juz dziaisj i kilka tematów wczesniej. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2408
masz na 90 % uszkodzoną pompę hamulcowa
i tylko tego jest wina za słaba przednia sekcja
najlepiej podjedź na stację diagnostyczną i sprawdz hamulce kosztuje to 10 zł a będziesz miał pewność co się dzieje
żadne pisanie że szczęki są inne nie pomoże a narazi cię tylko na nie potrzebne koszty albo lepiej wymień wszstko na nowe to będzie oki tak większość ludzi uważa _________________ piotr
[quote="Bartek84"]Napisz mi dlaczego sie nie zgadzasz.
Nie obrażę sie Forum jest własnie od dyskutowania.
Uważasz , że tył powinien blokowac w czasie hamowania?
Nie! bo prowadzi to do poślizgu ( zwłaszcza na śliskim zakręcie)
Nowe , jak napisałem DOBRE trcze , klocki czyt. Brembo , Ferodo itp
będa szybciej blokowały koła niz normalne/tanie tarcze.
Kierujący wtedy miałby wrażenie, że tył mu po takiej zmianie przednich hampli hamuje mniej skutecznie.
Nie wiem jak to juz wytłumaczyć.
Witam
Miałem ten sam probelm i odrazu powiem zeby sie Pan nie narazał na koszty jak i wydał w układ hamulcowy kilka stówek niech Pan (kupi) ten zestaw cały fabryczny co podłą kolega bo czyszenie nic nie da dłuższa metę, ja wymieniłem z tego powodu tarcze przód, klocki,tłoczki, przewody hamulcowe przod, pompe hamulcowa, bebny z tyłu ale nie wymieniłem szczęk ani cylinderków bo mi powiedzieli ze tam wszystko działa wporzadku i nie ma podstawy do wymiany i gdy odnalazłem to forum i ten link(odradzam kupowania jakis badziewi skaładanych w stodole)
http://moto.allegro.pl/item164459059_tarcza_kotwiczna_hamulcowa_seicento_cinquecento.html
w czwartek własnie to załozyłem i pomogło jak reka odjoł i tobie radze zrob to samo i zacznij od tego...bo wydasz w cholere pieniędzy a nic nie pomoże
Uganiałem sie z tymn ponad rok az do mementu jak bym wyciło w drzewo przy hamowani bo zarzuciło mi tył.
Pozdrawiam
Najważniejsze w tym zestawie są własnie szczeki takie jak fabryka zakłada na pierwszy montaż do SC a kiedyś do CC. a nie uniwersalne do malucha itp...CC
Inne dostepne na rynku szczeki to badziewie.
Takie zestwy hamulców do cc mozna jeszcze na giełdzie w Gliwicach dostać.
Pozdrawiam
witam witam witam
wlasnie jestem po montazu tych tarcz kotwicznych i musze przyznac ze efekt jest powalajacy wszystko wreszcie dziala jak powinno, wreszcie czuje ze przod auta hamuje ) fajne uczucie!!!
dzieki za porady )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.