Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei
Cześć Forumowicze,
Słowem wstępu - jestem tu pierwszy raz, ale jak się bawić w zabieranie czyjegoś życia na odpisywanie na forum to na całego
Pierwszy raz w życiu robię przekładkę silnika, zresztą większość moja kontaktów z mechaniką samochodową wynika raczej z potrzeb niż z braku wolnego czasu.
Zastanawiałem się czy ten temat nie powinien być podpięty pod inne modele w których występował ten silnik, ale myślę że Moderator będzie wiedział najlepiej czy to słuszny pomysł.
SILNIK: 1.2 benzyna (+LPG) 16V 59 kW 80KM, samochód Albea 2004(Made in Turkey)
Po krótce, dlaczego przekładka: pękł plastikowy kruciec zbiorniczka na którym mocowany był wąż przychodzący do górnej części zbiorniczka wyrównawczego - > wyciekł cały płyn - > zatarł się silnik (choć na początku była nadzieja że to tylko będzie kwestia wymiany uszczelki itp.).
A więc do sedna:
Znalazłem 'taki sam' bo to dokładnie ten sam silnik tyle że w obu montowany był troszkę inny gaz, nie znam się, nie wiem jak będzie chodził na gazie, ale na razie chciałbym go odpalić, przełożyłem i popodpinałem wszystko do kupy.
Stanęło na tym że...
...PO PIERWSZE - > nie wiem gdzie podłączyć przewód masy idący w 'wiązce' trzech przewodów masy z czego 2 z nich idą odpowiednio do alternatora a drugi do rozrusznika????
- zastanawiam się czy fakt że ten przewód jest niepodpięty nie wpływa (bądź wpływa) na KŁOPOT DRUGI -> po włożeniu kluczyka do stacyjki nie gaśnie kontrolka 'Code' (jak wiecie zapewne - ta z kluczykiem). Jako podpowiedź - po wczorajszych bojach, dopiero dzisiaj zauważyłem że przewód masy który miał być dokręcony do 'komputera' (tam gdzie przychodzą takie 2 dziwne, grube klemy/zaciski elektro z wiązkami kabli) był luźny, dzisiaj więc został przykręcony według wzoru ze zdjęcia jakie było robione w ramach zebrania instrukcji przed demontażowej.
Rozrusznik kręci jak szalony a silnik nie odpala.
Po przekręceniu kluczyka w z pozycji MAR świecą się kontrolki aku, oleju, code, silnika, poduszki(może którąś pominąłem ale na pewno wszystkie które świeciły 'normalnie'). Po czym kontrolki silnika i poduszki migotają a następnie gasną w takiej właśnie kolejności. Kontrolka code świeci nieustannie.
Komputer pozostał ze starego auta, jedynie przekładany był cały słupek wraz z okablowaniem.
Próbowałem odpalania awaryjnego według instrukcji z Instrukcji Obsługi, oraz według info podanego na innym forum typowo elektronicznym - jednak żaden ze sposobów nie pozwala wywołać migania kontrolki silnika (a według niej w instrukcji powinno się deptać odpowiednią ilość razy pedał gazu) a następnie jego uruchomienia.
Wszystko poza wspomnianym kabelkiem zostało podpięte. Radio gra, światła świecą, bezpieczniki OK, oczywiście trop idzie w kierunku immo... tylko że ... no właśnie, co dalej i jak poradzić żeby odpalić auto?
Zwracam się więc do Was z prośbą o pomoc: czy ktoś z Was Panie i Panowie spotkał się kiedykolwiek z podobnym problemem? A może po prostu znacie rozwiązanie powyższego kłopotu? Czy możecie mnie poinstruować gdzie powinien być podpięty ten jeden kabel masy (o ile to w ogóle istotne dla immo, aczkolwiek może się przydać kiedyś w trakcie użytkowania samochodu )?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi które pozwolą zasugerować strategię która odmieni losy tej nierównej walki mojego umysłu z mechaniką i elektroniką!!!
Re: ( Fiat Albea ) Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei
Przewód czarny to u fiata (masa) ,w wiekszosci modeli. A n ie chce zapalić bo komp silnika nie współgra ze sterownikiem silnika. Trzeba było przełozyć goly slupek ,a okablowanie dac w oryginale. Załoz stary sterownik do silniak i powinien zapalić lub dac immmo do "wyczyszczenia" _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Albea ) Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei
I wszystko jasne, brakowało tej masy na silniku. z tyłu słupka jest miejsce na przypięcie tego kabelka, przy przekładaniu gdzieś nam to umknęło.
Po podłączeniu masy auto pali i śmiga że hej.
Jareq - okablowanie nie ma nic do tego, komputer został ze starego, przełożyłem goły słupek + okablowanie, reszta ze starego i działa.
Pozdrawiam.
Temat do zamknięcia _________________ Pozdrawiam
Ginter
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.