Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 09:52
Temat postu:

Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej.
Powrót do góry
tuning

Auto Maniak



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 572
Skąd jesteś (miejscowość / region): rybnik
Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 22:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Na poczatek sprawdz iskre na kablach czy jest na wszystkich cylindrach bo może swiece sa dobre a kable szfankują albo cewka padła poprostu trzeba to sprawdzic i wyeliminowac. Apotem sprawdz wtryskiwacze i powinno bydz wszystko jasne.
Powrót do góry
gadu-gadu
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 23:40
Temat postu:

Re: Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Sprawdź iskrę z każdej cewki. Jeżeli to nie któraś z cewek jest przyczyną niedomagań, to komp do naprawy.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 10:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


czyli mam wyciągać po kolei świece z wsadzać w kabel i do obudowy silnika przytknąć i kręcić tak.. ? jak iskra jest na każdej to znaczy się ze sterownik padł? co niby jest częstą usterką ?



edit: a co da jeśli plakiem go potraktuje? wykluczę wtedy dziurawy tłok,zawieszony zawór?


knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 15:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


freestylo napisał:
czyli mam wyciągać po kolei świece z wsadzać w kabel i do obudowy silnika przytknąć i kręcić tak.. ? jak iskra jest na każdej to znaczy się ze sterownik padł? co niby jest częstą usterką ?



edit: a co da jeśli plakiem go potraktuje? wykluczę wtedy dziurawy tłok,zawieszony zawór?


knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v



Zdejmuj po kolei przewody ze świec na pracującym silniku i obserwuj reakcję silnika - uwaga na wysokie napięcie.
Nie masz pozamienianych przewodów na świecach?
Wygląda mi to na uwaloną cewkę tylko nr cylindrów się nie zgadzają.
Jakim programem robiłeś diagnostykę - nie czasami delphi z azji?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 15:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 16:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Fiat ecu scan

Przewody nie mogą być zamienione chodził dobrze cały czas tylko w czasie jazdy nagle tak się stało.
No właśnie nr cylindrów nie pasuje do cewki.. chyba że dziwnym trafem tak się popsuła..?

Gdzie w tym modelu jest ten słynny sterownik co steruje wtryskami..?
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 18:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


To spróbuj zdejmować przewody WN ze świec i zobacz czy defekt nie dotyczy jednej cewki.
Przewody zdejmuj za pomocą izolowanych szczypiec.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
dale65

Debiutant



Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 00:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Jeśli tam jest taki sam układ zapłonowy jak w silniku 900, to stawiam na 99% że padła jedna z cewek (lub np. urwał się przewód zasilający/sterujący/masa od niej). Tam powinny być dwie cewki, każda z nich daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie - co druga iskra jest "tracona", ponieważ następuje gdy tłok jest w GMP po suwie wydechowym (stąd ang nazwa "wasted spark" - tracona iskra). Nie przeszkadza to w niczym, natomiast niejako efektem ubocznym jest to, że jeśli zdechnie jedna cewka to w jednym momencie siadają dwa cylindry jednocześnie. Tak więc jeśli iskry brak to do sprawdzenia zasilanie cewki i przewody sterujące z kompa.
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 10:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


cewka podmieniona kable wsadzone drugie, przy odpalonym silniku z 3 i 4 wyciągam fajkę ze świecy iskra strzela ale auto pracuje dalej na 2.
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 14:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


freestylo napisał:
cewka podmieniona kable wsadzone drugie, przy odpalonym silniku z 3 i 4 wyciągam fajkę ze świecy iskra strzela ale auto pracuje dalej na 2.


Przewody na których jest iskra wychodzą z tej samej cewki?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 15:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


mam tak jak na obrazku podłączone.

http://daa.pl/4Ge


Czyli cylindry 3 i 4 Po zdjęciu fajek podczas pracy słychać iskrę jak skacze z fajki ale praca silnika się nie zmienia. I tak samo jak odepnę od wtrysku 3 i 4 też zero reakcji. Auto Dopiero gaśnie Jak odepnę przewód od świecy cylindra 2 bądź wtyczkę wtryskiwacza 2. Ale jak wsadzę wtyczkę wtryskiwacza z 2 do 3 (akurat tylko tyle przewodu sięga) to działa 3 wtrysk.

Tak jak niżej pisałem z ecuscana:

knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v

Coś tutaj jest nie tak.

Tylko dziwne że 3 i 4
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 16:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Jeżeli masz silnik MPI i sterownik IAW-4AF........... to FES-em możesz wykonać test cewek i wtryskiwaczy.
Podłącz żaróweczkę w piny wtyczki wtryskiwacza i sprawdź czy w czasie testu danego wtrysku żaróweczka miga.
To samo wykonaj dla cewek tylko na wtyczkach niskonapięciowych tj na wtyczce łączącej cewkę z ECU.
Napisz o wynikach testów.

Te wyższe sygnały z czujnika spalania stukowego 1 i 2 cylindra świadczą o braku spalania na tych cylindrach.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr


Ostatnio zmieniony przez piohol dnia Pią 24 Lut 2017, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 17:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


no tak silnik MPI.

Wg fiat ecu scan hardware number mam:
IAW4AFHW204,
Magneti marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF

chyba że nie o to chodzi.

a możesz dać namiar na tego FEsa?
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 17:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


FES - Fiat Ecu Scan
Nowsza wersja nosi nazwę Multiecuscan (MES) do pobrania ze strony http://www.multiecuscan.net/
Twój sterownik obsługiwany jest również w wersji Free (darmowej).
Więc ściągaj program jeżeli go nie masz i wykonaj testy o których pisałem.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 22:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


piohol napisał:
Jeżeli masz silnik MPI i sterownik IAW-4AF........... to FES-em możesz wykonać test cewek i wtryskiwaczy.
Podłącz żaróweczkę w piny wtyczki wtryskiwacza i sprawdź czy w czasie testu danego wtrysku żaróweczka miga.
To samo wykonaj dla cewek tylko na wtyczkach niskonapięciowych tj na wtyczce łączącej cewkę z ECU.
Napisz o wynikach testów.

Te wyższe sygnały z czujnika spalania stukowego 1 i 2 cylindra świadczą o braku spalania na tych cylindrach.


podłączyłem i bez żarówki testy przeszły pomyślnie i z żarówką na każdym teście próbnik miga.


auto odpalone


auto zgaszone


auto odpalone
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie

Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatPanda

34 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

FiatGrande Punto

15 900

2009r.

147 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System