Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 09:52
Temat postu:

Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej.
Powrót do góry
tuning

Auto Maniak



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 572
Skąd jesteś (miejscowość / region): rybnik
Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 22:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Na poczatek sprawdz iskre na kablach czy jest na wszystkich cylindrach bo może swiece sa dobre a kable szfankują albo cewka padła poprostu trzeba to sprawdzic i wyeliminowac. Apotem sprawdz wtryskiwacze i powinno bydz wszystko jasne.
Powrót do góry
gadu-gadu
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 22 Lut 2017, 23:40
Temat postu:

Re: Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Sprawdź iskrę z każdej cewki. Jeżeli to nie któraś z cewek jest przyczyną niedomagań, to komp do naprawy.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 10:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


czyli mam wyciągać po kolei świece z wsadzać w kabel i do obudowy silnika przytknąć i kręcić tak.. ? jak iskra jest na każdej to znaczy się ze sterownik padł? co niby jest częstą usterką ?



edit: a co da jeśli plakiem go potraktuje? wykluczę wtedy dziurawy tłok,zawieszony zawór?


knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 15:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


freestylo napisał:
czyli mam wyciągać po kolei świece z wsadzać w kabel i do obudowy silnika przytknąć i kręcić tak.. ? jak iskra jest na każdej to znaczy się ze sterownik padł? co niby jest częstą usterką ?



edit: a co da jeśli plakiem go potraktuje? wykluczę wtedy dziurawy tłok,zawieszony zawór?


knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v



Zdejmuj po kolei przewody ze świec na pracującym silniku i obserwuj reakcję silnika - uwaga na wysokie napięcie.
Nie masz pozamienianych przewodów na świecach?
Wygląda mi to na uwaloną cewkę tylko nr cylindrów się nie zgadzają.
Jakim programem robiłeś diagnostykę - nie czasami delphi z azji?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 15:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 16:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Fiat ecu scan

Przewody nie mogą być zamienione chodził dobrze cały czas tylko w czasie jazdy nagle tak się stało.
No właśnie nr cylindrów nie pasuje do cewki.. chyba że dziwnym trafem tak się popsuła..?

Gdzie w tym modelu jest ten słynny sterownik co steruje wtryskami..?
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 23 Lut 2017, 18:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


To spróbuj zdejmować przewody WN ze świec i zobacz czy defekt nie dotyczy jednej cewki.
Przewody zdejmuj za pomocą izolowanych szczypiec.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
dale65

Debiutant



Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 00:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Jeśli tam jest taki sam układ zapłonowy jak w silniku 900, to stawiam na 99% że padła jedna z cewek (lub np. urwał się przewód zasilający/sterujący/masa od niej). Tam powinny być dwie cewki, każda z nich daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie - co druga iskra jest "tracona", ponieważ następuje gdy tłok jest w GMP po suwie wydechowym (stąd ang nazwa "wasted spark" - tracona iskra). Nie przeszkadza to w niczym, natomiast niejako efektem ubocznym jest to, że jeśli zdechnie jedna cewka to w jednym momencie siadają dwa cylindry jednocześnie. Tak więc jeśli iskry brak to do sprawdzenia zasilanie cewki i przewody sterujące z kompa.
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 10:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


cewka podmieniona kable wsadzone drugie, przy odpalonym silniku z 3 i 4 wyciągam fajkę ze świecy iskra strzela ale auto pracuje dalej na 2.
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 14:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


freestylo napisał:
cewka podmieniona kable wsadzone drugie, przy odpalonym silniku z 3 i 4 wyciągam fajkę ze świecy iskra strzela ale auto pracuje dalej na 2.


Przewody na których jest iskra wychodzą z tej samej cewki?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 15:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


mam tak jak na obrazku podłączone.

http://daa.pl/4Ge


Czyli cylindry 3 i 4 Po zdjęciu fajek podczas pracy słychać iskrę jak skacze z fajki ale praca silnika się nie zmienia. I tak samo jak odepnę od wtrysku 3 i 4 też zero reakcji. Auto Dopiero gaśnie Jak odepnę przewód od świecy cylindra 2 bądź wtyczkę wtryskiwacza 2. Ale jak wsadzę wtyczkę wtryskiwacza z 2 do 3 (akurat tylko tyle przewodu sięga) to działa 3 wtrysk.

Tak jak niżej pisałem z ecuscana:

knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v

Coś tutaj jest nie tak.

Tylko dziwne że 3 i 4
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 16:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


Jeżeli masz silnik MPI i sterownik IAW-4AF........... to FES-em możesz wykonać test cewek i wtryskiwaczy.
Podłącz żaróweczkę w piny wtyczki wtryskiwacza i sprawdź czy w czasie testu danego wtrysku żaróweczka miga.
To samo wykonaj dla cewek tylko na wtyczkach niskonapięciowych tj na wtyczce łączącej cewkę z ECU.
Napisz o wynikach testów.

Te wyższe sygnały z czujnika spalania stukowego 1 i 2 cylindra świadczą o braku spalania na tych cylindrach.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr


Ostatnio zmieniony przez piohol dnia Pią 24 Lut 2017, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 17:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


no tak silnik MPI.

Wg fiat ecu scan hardware number mam:
IAW4AFHW204,
Magneti marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF

chyba że nie o to chodzi.

a możesz dać namiar na tego FEsa?
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 17:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


FES - Fiat Ecu Scan
Nowsza wersja nosi nazwę Multiecuscan (MES) do pobrania ze strony http://www.multiecuscan.net/
Twój sterownik obsługiwany jest również w wersji Free (darmowej).
Więc ściągaj program jeżeli go nie masz i wykonaj testy o których pisałem.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
freestylo

Debiutant



Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze
Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lut 2017, 22:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry


piohol napisał:
Jeżeli masz silnik MPI i sterownik IAW-4AF........... to FES-em możesz wykonać test cewek i wtryskiwaczy.
Podłącz żaróweczkę w piny wtyczki wtryskiwacza i sprawdź czy w czasie testu danego wtrysku żaróweczka miga.
To samo wykonaj dla cewek tylko na wtyczkach niskonapięciowych tj na wtyczce łączącej cewkę z ECU.
Napisz o wynikach testów.

Te wyższe sygnały z czujnika spalania stukowego 1 i 2 cylindra świadczą o braku spalania na tych cylindrach.


podłączyłem i bez żarówki testy przeszły pomyślnie i z żarówką na każdym teście próbnik miga.


auto odpalone


auto zgaszone


auto odpalone
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

Fiat500

52 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie

FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatTipo

49 900

2021r.

69 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System