Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sob 25 Lut 2017, 19:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
To w takim razie mam dobre wieści odnośnie kompa - to nie on jest winny.
Teraz wykręć świece 1 i 2 cylindra i wykonaj test cewki na wykręconych i podłączonych do przewodów świecach. I napisz czy jest iskra. Myślę że będzie a wtedy można będzie przyjąć że albo masz uwalone wtryski 1 i 2 cylindra lub masz przedmuch UPG między 1 a 2 cylindrem. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Lut 2017, 23:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
piohol napisał:
To w takim razie mam dobre wieści odnośnie kompa - to nie on jest winny.
Teraz wykręć świece 1 i 2 cylindra i wykonaj test cewki na wykręconych i podłączonych do przewodów świecach. I napisz czy jest iskra. Myślę że będzie a wtedy można będzie przyjąć że albo masz uwalone wtryski 1 i 2 cylindra lub masz przedmuch UPG między 1 a 2 cylindrem.
To jest tak że każdy wtrysk odpowiada pod spodem za cewke i cylinder? Skoro 1 i 2 teoretycznie działa to jak to wywnioskowales? Skoro wtrysk każdy działa i cewka na teście. A wypniesz wtrysk 3 i 4 i swiece 3 i 4 to silnik chodzi na 2 garach, bez zmian. A jak zrobię tak jak mówisz na 3 i 4 i iskra będzie też to co wtedy ?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 26 Lut 2017, 01:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
freestylo napisał:
piohol napisał:
To w takim razie mam dobre wieści odnośnie kompa - to nie on jest winny.
Teraz wykręć świece 1 i 2 cylindra i wykonaj test cewki na wykręconych i podłączonych do przewodów świecach. I napisz czy jest iskra. Myślę że będzie a wtedy można będzie przyjąć że albo masz uwalone wtryski 1 i 2 cylindra lub masz przedmuch UPG między 1 a 2 cylindrem.
To jest tak że każdy wtrysk odpowiada pod spodem za cewke i cylinder? Skoro 1 i 2 teoretycznie działa to jak to wywnioskowales? Skoro wtrysk każdy działa i cewka na teście. A wypniesz wtrysk 3 i 4 i swiece 3 i 4 to silnik chodzi na 2 garach, bez zmian. A jak zrobię tak jak mówisz na 3 i 4 i iskra będzie też to co wtedy ?
Test z żarówkami wskazuje że masz sterowanie na wtryski i cewki ale nie daje pewności czy elementy wykonawcze w postaci cewek, przewodów WN, świec i wtryskiwaczy działają poprawnie - zgadza się?
Nie działa 3 i 4 cylinder - tak czy nie?
To że masz sterowanie na cewkach i iskrę na 1 i 2 cylindrze wskazuje, że WN powinno być na 3 i 4 świecy skoro są to cewki podwójne - tak czy nie?
Jeżeli jest WN na cewkach to wszystkie świece powinny dawać iskrę - tak czy nie?
Jeżeli jest iskra na 1 i 2 świecy a nie ma iskry na świecy 3 i 4 tzn., że uwalone są przewody WN lub świece 3 i 4 cylindra - tak czy nie?
Jeżeli jest iskra na 3 i 4 cylindrze i sterowanie dzieła dla 3 i 4 wtryskiwacza to przyczyną mogą być uwalone wtryski - tak czy nie?
Gdyby nie było iskry na 1i4 lub 2i3 to przyczyną jest uszkodzona cewka dla danej pary.
Może też zdarzyć się przedmuch UPG między 3 i 4 cylindrem i wtedy też te dwa cylindry nie będą pracowały - ten przypadek jest mało prawdopodobny lecz zdarzały się już takie usterki.
Mogą wystąpić tez inne przyczyny opisywanej usterki ale dają one wcześniej jak ja to nazywam "ostrzeżenia" więc nie zaskakują one właściciela autka a ich zlekceważenie kończy się kosztowną naprawą. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Lut 2017, 21:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
Ten test co nam wykonać, to muszę wykręcić świece? Czy mogę podpiąć po prostu drugie do przewodów i kręcić rozrusznikiem?
Czy jak prysnę plakiem w przepustnicę i zacznie chodzić na 4 to tym sposobem wyeliminuje uszkodzenie upg? a wyjdzie że uszkodzenie wtrysków..? bo wtryski mogą paliwa nie dostarczać.
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Lut 2017, 01:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
Wykręć świece, podłącz do przewodów ale nie zapomnij też podać im masy na gwint. Teoretycznie możesz nawet zdjąć przewody i zbliżyć je do elementu metalowego podłączonego do masy (byle nie do minusowej klemy aku), iskra powinna wyskoczyć. Ale jeśli zrobisz ze świecami które wykręcisz z silnika, to od razu wykluczysz ewentualny problem z nimi samymi.
Sprawdź też kontrolnie czy nie masz zamienionych przewodów WN między niepracującymi cylindrami. Niby twierdzisz że stało Ci się to podczas jazdy, ale dla świętego spokoju nie zaszkodzi spróbować. Jak wykręcisz świece to sprawdź czy są mokre, to byłaby informacja że wtryskiwacze podają paliwo. Sprawdź też czy z wydechu nie śmierdzi nieprzepalonym paliwem.
Możesz też odłączyć zasilanie wtryskiwaczy i pokręcić kilka sekund rozrusznikiem na sucho. Jeśli poszła UPG między cylindrami to zauważysz dziwny odgłos pracy rozrusznika, będzie jakby "dziura" gdzie rozrusznik traci obciążenie - brak/obniżona kompresja na cylindrach gdzie ewentualnie poszła UPG.
Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Lut 2017, 09:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
dale65 napisał:
Wykręć świece, podłącz do przewodów ale nie zapomnij też podać im masy na gwint. Teoretycznie możesz nawet zdjąć przewody i zbliżyć je do elementu metalowego podłączonego do masy (byle nie do minusowej klemy aku), iskra powinna wyskoczyć. Ale jeśli zrobisz ze świecami które wykręcisz z silnika, to od razu wykluczysz ewentualny problem z nimi samymi.
Sprawdź też kontrolnie czy nie masz zamienionych przewodów WN między niepracującymi cylindrami. Niby twierdzisz że stało Ci się to podczas jazdy, ale dla świętego spokoju nie zaszkodzi spróbować. Jak wykręcisz świece to sprawdź czy są mokre, to byłaby informacja że wtryskiwacze podają paliwo. Sprawdź też czy z wydechu nie śmierdzi nieprzepalonym paliwem.
Możesz też odłączyć zasilanie wtryskiwaczy i pokręcić kilka sekund rozrusznikiem na sucho. Jeśli poszła UPG między cylindrami to zauważysz dziwny odgłos pracy rozrusznika, będzie jakby "dziura" gdzie rozrusznik traci obciążenie - brak/obniżona kompresja na cylindrach gdzie ewentualnie poszła UPG.
Ok dziś postaram się zrobić. Jeszcze mam pytanie jak ściągnąć całą listwę wtryskową z wtryskami?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 28 Lut 2017, 14:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
Myślę, że gdyby autor wątku nie zamęczał niepotrzebnymi pytaniami a wykonał proponowane czynności i odpowiadał konkretnie na zadawane pytania, to sej już dawno by śmigał. Propozycja kontaktu telefonicznego też pozostała bez echa. Pisanie nic nie kosztuje a na telefon trzeba wydać kilka PLN. Tylko jak do tej pory nie wiadomo gdzie szukać przyczyny. Coś mi nie pasuje z awarią takiej kombinacji cylindrów w czasie jazdy. Prawdopodobieństwo awarii 2 wtrysków lub 2 świec jednocześnie jest bardo małe, choć nie niemożliwe.
_________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 02 Mar 2017, 17:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
freestylo napisał:
Zrobiłem test sprężania.
I co z tego wynika?
Do tej pory nie znamy ustaleń z testów elektroniki a Ty zaczynasz poszukiwania w mechanice silnika.
Nie wiem czy chwalisz się czy żalisz? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze Posiadane auto: seicento 1.1mpi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Mar 2017, 22:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Seicento 1.1 MPI praca 2 cylindry
Z twojej sugestii poprzedniej jest iskra tylko zapomniałem dodać do podpowiedzi ostatniej na 1 i 2 cylindrze.
Z tego to wynika że silnik nie ma sprężania, chyba miernik az tak by nie oszukiwał.
Nie ma czym tu się chwalić i żalić
I masz w jednym rację komputer jest ok. Natomiast skąd twoja teza dalej taka że mam uwalone wtryski bądź brak kompresji na 1 i 2 jak ewidentnie widać 3 i 4.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.