Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Albea ) Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Albea ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PAPAmoBILE

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Kłobuck
Posiadane auto: Albea 1.2 16V 80KM 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Lut 2017, 11:29
Temat postu:

Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei


Cześć Forumowicze,
Słowem wstępu - jestem tu pierwszy raz, ale jak się bawić w zabieranie czyjegoś życia na odpisywanie na forum to na całego

Pierwszy raz w życiu robię przekładkę silnika, zresztą większość moja kontaktów z mechaniką samochodową wynika raczej z potrzeb niż z braku wolnego czasu.

Zastanawiałem się czy ten temat nie powinien być podpięty pod inne modele w których występował ten silnik, ale myślę że Moderator będzie wiedział najlepiej czy to słuszny pomysł.



SILNIK: 1.2 benzyna (+LPG) 16V 59 kW 80KM, samochód Albea 2004(Made in Turkey)

Po krótce, dlaczego przekładka: pękł plastikowy kruciec zbiorniczka na którym mocowany był wąż przychodzący do górnej części zbiorniczka wyrównawczego - > wyciekł cały płyn - > zatarł się silnik (choć na początku była nadzieja że to tylko będzie kwestia wymiany uszczelki itp.).
A więc do sedna:
Znalazłem 'taki sam' bo to dokładnie ten sam silnik tyle że w obu montowany był troszkę inny gaz, nie znam się, nie wiem jak będzie chodził na gazie, ale na razie chciałbym go odpalić, przełożyłem i popodpinałem wszystko do kupy.

Stanęło na tym że...
... PO PIERWSZE - > nie wiem gdzie podłączyć przewód masy idący w 'wiązce' trzech przewodów masy z czego 2 z nich idą odpowiednio do alternatora a drugi do rozrusznika????

- zastanawiam się czy fakt że ten przewód jest niepodpięty nie wpływa (bądź wpływa) na KŁOPOT DRUGI -> po włożeniu kluczyka do stacyjki nie gaśnie kontrolka 'Code' (jak wiecie zapewne - ta z kluczykiem). Jako podpowiedź - po wczorajszych bojach, dopiero dzisiaj zauważyłem że przewód masy który miał być dokręcony do 'komputera' (tam gdzie przychodzą takie 2 dziwne, grube klemy/zaciski elektro z wiązkami kabli) był luźny, dzisiaj więc został przykręcony według wzoru ze zdjęcia jakie było robione w ramach zebrania instrukcji przed demontażowej.
Rozrusznik kręci jak szalony a silnik nie odpala.
Po przekręceniu kluczyka w z pozycji MAR świecą się kontrolki aku, oleju, code, silnika, poduszki(może którąś pominąłem ale na pewno wszystkie które świeciły 'normalnie'). Po czym kontrolki silnika i poduszki migotają a następnie gasną w takiej właśnie kolejności. Kontrolka code świeci nieustannie.


Komputer pozostał ze starego auta, jedynie przekładany był cały słupek wraz z okablowaniem.
Próbowałem odpalania awaryjnego według instrukcji z Instrukcji Obsługi, oraz według info podanego na innym forum typowo elektronicznym - jednak żaden ze sposobów nie pozwala wywołać migania kontrolki silnika (a według niej w instrukcji powinno się deptać odpowiednią ilość razy pedał gazu) a następnie jego uruchomienia.
Wszystko poza wspomnianym kabelkiem zostało podpięte. Radio gra, światła świecą, bezpieczniki OK, oczywiście trop idzie w kierunku immo... tylko że ... no właśnie, co dalej i jak poradzić żeby odpalić auto?


Zwracam się więc do Was z prośbą o pomoc: czy ktoś z Was Panie i Panowie spotkał się kiedykolwiek z podobnym problemem? A może po prostu znacie rozwiązanie powyższego kłopotu? Czy możecie mnie poinstruować gdzie powinien być podpięty ten jeden kabel masy (o ile to w ogóle istotne dla immo, aczkolwiek może się przydać kiedyś w trakcie użytkowania samochodu )?


Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi które pozwolą zasugerować strategię która odmieni losy tej nierównej walki mojego umysłu z mechaniką i elektroniką!!!

PAPAmoBILE
[/b]
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Nie 26 Lut 2017, 00:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Albea ) Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei


Przewód czarny to u fiata (masa) ,w wiekszosci modeli. A n ie chce zapalić bo komp silnika nie współgra ze sterownikiem silnika. Trzeba było przełozyć goly slupek ,a okablowanie dac w oryginale. Załoz stary sterownik do silniak i powinien zapalić lub dac immmo do "wyczyszczenia"
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
PAPAmoBILE

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Kłobuck
Posiadane auto: Albea 1.2 16V 80KM 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Lut 2017, 12:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Albea ) Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albei


I wszystko jasne, brakowało tej masy na silniku. z tyłu słupka jest miejsce na przypięcie tego kabelka, przy przekładaniu gdzieś nam to umknęło.
Po podłączeniu masy auto pali i śmiga że hej.
Jareq - okablowanie nie ma nic do tego, komputer został ze starego, przełożyłem goły słupek + okablowanie, reszta ze starego i działa.

Pozdrawiam.

Temat do zamknięcia Smile
_________________
Pozdrawiam
Ginter
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Albea ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Albea »

Opinie o samochodach Fiat Albea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatTipo

48 900

2021r.

69 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System