Jest to mój pierwszy post na forum, nie licząc przywitania. Chciałem poruszyć temat, który był za pewne wiele razy wałkowany. Czytałem trochę, ale każdy przypadek może wydawać się nieco inny, a wiec założyłem temat.
Kilka dni temu zakupiłem Fiata Bravo 2 Multijet 1.9 JTD chyba 8V rocznik 2007 sedan skrzynia 5 biegów 120km.
W ferworze kupowania nie zauważyłem świecącej się kontrolki poduszki powietrznej. Mam trochę słaby wzrok i bez okularów ślepy, jak kret A może w trakcie przesuwania fotela coś się wydarzyło ? (tyle doczytałem).
Przypadek jest trochę dziwny, gdyż w momencie przekręcenia kluczykiem od razu zaświeca się kontrolka airbag i tak już zostaje. Nie ma efektu chwilowego zgaśnięcia i ponownego zaświecenia. Jedyne, co posiadam, to interfejs diagnostyczny na blututa i wgrany program do telefonu z androidem o nazwie SDPROG. Bez problemu komunikuje się z autem, ale żadnych błędów nie ma. Jest czysto. Nie wiem, czy ten interfejs jest właściwy, czy tylko obsługuje sam silnik i z centralką airbag nie ma nic wspólnego ? Jeśli tak, to napiszcie, co musiałbym zakupić za w miarę rozsądną cenę, a wystarczające.
Z dokładnych oględzin auta zauważyłem lekko uniesiony jeden róg klapy względem błotnika od strony pasażera i delikatną różnicę szczeliny z przodu względem atrapy. Dociśnięcie klapy ręką zniwelowało to lekkie wystawanie. Zostaje jeszcze lekka korekta klapą szczeliny i będzie ok.
Od środka pod maską nie zauważyłem jakichkolwiek śladów prostowania, czy ingerencji. Może coś za zderzakiem, ale tak to nie widzę. Jeśli cokolwiek się wydarzyło, to nie było to poważne, ale poducha świeci i nie wiadomo czemu.
Inny objaw jest taki, że trochę ciężkawo zapala. Przywykłem do TDI, gdzie tylko ruszysz kluczyk i od razu zapala.
Tutaj po przekręceniu kluczyka musi wykonać 3-4 obroty, jakby się rozkręcał i dopiero zapala. Tak jest na zimnym i ciepłym. Trochę jakby słabawy akumulator, odnoszę takie wrażenie.
Nie chcę za dużo się rozpisywać, a żeby nie zagmatwać zbytnio posta, ale jak pisałem na początku, to od momentu przekręcenia kluczyka zaświeca się kontrolka tylko raz i już nie gaśnie ani na ułamek sekundy. Dodatkowo komunikat " airbag failur sprawdź w książce" czy jakoś tak.
Proszę o pomoc, zanim utonę w kosztach, które mogą okazać się nie do końca konieczne. Jedno, co na początek myślę zrobić, to wymienić filtr paliwa (ciężkawy rozruch i podpiąć się do aku z drugiego auta.
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Czw 04 Sie 2022, 21:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Fiat Bravo 2 problem z Airbag.
Trzeba podpiąć się sprzętem z MES i odczytać z centralki poduszek co tam się stało. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.