Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 03 Cze 2017, 14:00
Temat postu:
Turbosprężarka czy coś innego?
Ostatnio zauważyłem spadek mocy, może nie duży ale już tak fajnie autko nie przyspieszało a zwłaszcza pod górki. Turbinka gwizdała od kąd je kupiłem ale nie dymiło z rury i oleju też nie zauważyłem żeby popijało. Trasy robie głownie autostradą około 15km ale muszę u siebie wioske przejechać i później kawałek miasta jadąc do pracy. Dzisiaj po wjechaniu do miasta zauważyłem, że auto nie chce ciągnąć na niskich obrotach dopiero turbina włączyła się przy około 2,200rpm a wcześniej zaczynała pogwizdywać już przy 1.700 chyba. Po dojechaniu do świateł i ponownym ruszeniu wszystko jakby wróciło do normy poza tym, że tej mocy w dalszym ciągu jakby brakowało. Nie wiem jak to porównać ale najprościej chyba będzie opisać tak jakby ktoś wyciągnąl z pod maski ze 20 koników . Czy szukać już serwisu do regeneracji? W poniedziałek jestem dopiero umówiony do mechanika na przełożenie sprężyn z przodu i od razu ma poszperać co może być przyczyną tego.
trzeba porobic logi ,sprawdzic przeplywke, zawor overboost,sprawdzic parametry.Wywalac kase na czesci i mechanikow zawsze zdązysz. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 10 Lip 2015 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): łapy Posiadane auto: fiat bravo 1.9 multijet
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 06 Cze 2017, 19:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Turbosprężarka czy coś innego?
Byłem na przełożenie sprężyn z przodu. Mechanik twierdzi, że podłączył komputer i błędów nie ma. Turbina ciśnienie dobre ma i nie bierze oleju, nie dymi ale miał dużo roboty i nie mógł dogłębniej popatrzeć co jest. Jedyne co zauważył to, że filtr powietrza nie jest w najlepszym stanie i paliwa też strasznie staro wygląda. Zardzewiały itd no i zaleca wymiane tego a jak nie pomoże to szukać dalej bo komputer nic mu nie powiedział. Ten mechanik ogólnie cieszy się dobrą opinią, wielu moich znajomych u niego auta stawia i są zadowoleni. Za tydzień w sobote dopiero mam czas postawić auto na wymiane tych filtrów i zobaczymy co dalej.
Z moich obserwacji wynika, że auto nie wkręca sie tak szybko na obroty jak przed tem no a logiczne jest, że tak szybko nie przyspiesza. Próbowałem go przeciągnąć do 4k obrotów na 4 biegu i trwało to dosyć długo, nie umiem tego określić w sekundach ale moim zdaniem powinno to trwać o połowe krócej z tego co kojarzę, może po prostu przesadzam ale to mój pierwszy diesel w życiu i mam go dopiero miesiąc a już problemy hehe i tęsknie za benzynką
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.