Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: fiat scudo -bus 2.0 2007r Hundai i40
Piwa: 1/6
Wysłany: Czw 27 Lip 2017, 22:51
Temat postu:
Filtr czastek stałych FAP
Witam pojawiła mi sie informajca z napisem o zanieczyszczeniu filtra FAP oraz niskim poziomem płynu prosiłbym o informajce jak mozna wyczyscic filtr FAP samemu oraz co znaczy niski poziom płynu.Czy jest jakis zbiorniczek specjialny o którym ja nie wiem ewentualnie jak ten poziom uzupełnic. Nadmienie ze jest to FIAT SCUDO z 2007-poj.. 2.0 -moc136KM.
Czy z taką wyswietlona informacja mozna jezdzic.- dziekuje za mozliwosc pomocy
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Stilo
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lip 2017, 08:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Filtr czastek stałych FAP
Spróbuj przegazować ostro auto, pojedź gdzieś w trasę. Filtr powinien sam się oczyścić. FAP'y mają zdolność do skutecznego wypalania nawet w mało korzystnych warunkach np w jeździe miejsiej ale może akurat na trasie dojdzie to do skutku. Jak nic nie da to zostaje wymiana. Chociaz osobiscie proponuję wycięcie go
Dołączył: 19 Cze 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Volkswagen Golf IV 1,9tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lip 2017, 08:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Filtr czastek stałych FAP
Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie cząstki które zgromadziły się wewnątrz filtra będą w stanie się wypalić i prędzej, czy później trzeba wyczyścić dokładnie wnętrze. Wiele osób po prostu wycina filtry (to samo tyczy się choćby katalizatorów) i sprzedaje je. Takie części nawet jeśli nie są do końca sprawne, to mogą kosztować niemałe pieniądze. Sam sprzedawałem na skupie http://katalizatorychrzanow.pl/ i nie żałuję. Z filtrami to są tylko problemy i wydatki - nic więcej...
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: fiat scudo -bus 2.0 2007r Hundai i40
Piwa: 1/6
Wysłany: Pią 28 Lip 2017, 19:58
Temat postu:
cd.. filtr czastek stałych FAP
Polecacie go pogonic juz to robiłem mimo ze samochód pokonuje długie trasy zagraniczne -a mimo to stało sie jak stało.Dzikuje za porady ale nie uzyskałem podpowiedzi co do wyswietlonej informacji - niski poziom płynu w filtr FAP.- gdzie sie znajduje zbiorniczek by sprawdzic lub dolac płynu i jesli juz jakiego płynu.
Podjedz do serwisu,bo tam francuski motor i DPF tzw. "mokry". Nie kupuj byle czego ,choc na alletanio jest tego... Zrob to profesjonalnie ,bo narobisz balaganu...skrobigorstwo w tym momencie jest nie wskazane... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sob 29 Lip 2017, 11:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Filtr czastek stałych FAP
jareq08 napisał:
Podjedz do serwisu,bo tam francuski motor i DPF tzw. "mokry".
To bardzo istotna wiadomość i "gonienie" samochodu po trasie nic tu nie da. Trzeba najpierw dolać płynu i potem wypalić DPF-a. Zrób dolewkę jak najszybciej bo jak dobijesz DPF-a to koszty naprawy po takim zaniedbaniu nie będą niskie. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 30 Lip 2017, 14:44
Temat postu:
Re: filtr DPF cd.
Moja rada aby nie uwalić FAP-a poprzez dolanie niewłaściwego płynu podjedź do ASO na wykonanie tej czynności - milionów taka operacja nie kosztuje a będziesz miał pewność, że wleją prawidłowy płyn i nie będzie problemu z późniejszą eksploatacją auta. Zastosowanie niewłaściwego płynu skutkować będzie wydatkiem sporej kasy na doprowadzenie autka do właściwej kondycji. Potrzebny będzie też komp diagnostyczny aby wyzerować wpis w ecu silnika. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: fiat scudo -bus 2.0 2007r Hundai i40
Piwa: 1/6
Wysłany: Nie 30 Lip 2017, 19:31
Temat postu:
filtr FAP
Dziekuje za wszystkie rozsadne podpowiedzi nie widze innej mozliwosci jak własnie servis /mimo ze to zdzierusy/ .Dopytywałem bo samochodem jestem poza granicą /Belgia /a mam planowany powrót do kraju.
Dołączył: 19 Wrz 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZIELONA GÓRA Posiadane auto: FIAT STILO MULTIWAGON 1.9JTD 8V
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 24 Wrz 2017, 14:13
Temat postu:
Czyszczenie DPF
Witam wszystkich.
Widzę że nie tylko mnie dotknął problem zapchanego DPF.
W moim przypadku Fiat Stilo Multiwagon 1.9JTD 120KM z DPF rocznik 2006.
Problem zaczął się w zasadzie od nieszczelności w wydechu na łączniku między katalizatorem a filtrem DPF, mimo nieszczelności auto jeździło bez zastrzeżeń a ja w między czasie skompletowałem elementy do wymiany.
Niestety w ciągu miesiąca pękła rura między turbiną a intercoolerem co skutkowało błędem check engine i jazdą w trybie awaryjnym. w zasadzie wtedy jeździć się nie dało.
Wymieniłem od razu obie rury (dolną i górną) , wymieniłem łącznik w wydechu celem zlikwidowania nieszczelności, skasowałem błędy i niestety po kilku kilometrach auto generowało błąd P1206 i przechodziło w tryb awaryjny.
Podłączenie komputera i uruchomienie wymuszonego wypalania w trybie serwisowym nie była możliwa, komputer stwierdził za dużą różnice ciśnienia z czujnika różnicowego w DPF i nie przechodził w trym wypalania. Przy 2000obr, różnica ciśnień oscylowała w granicach 400-600mBar
Po konsultacji z kolegą z serwisu 1 pomysł "przegonienie auta" z komputerem i kasowanie na bieżąco błędów.
Więc goniłem auto przez ok 60km trzymając 3000obr/min i kasując błędy licząc na to że wydech minimalnie się przedmucha przy wyższej temperaturze i udrożni na tyle aby zadziałało wypalanie serwisowe. Niestety nic to nie dało.
Po tych doświadczeniach przez kilka dni wertowałem fora i strony różnych firm i firemek zajmujących się filtrami DPF.
W końcu zdecydowałem się na samodzielne czyszczenie filtra płynem do DPF kupionym na all... za ok 115zł z przesyłką (5l).
Dodatkowo jak już miałem demontować wydech to przy okazji kupiłem tłumik końcowy do wymiany+ kpl wieszaków.
Opis prac wykonanych przy czyszczeniu:
1. demontaż tłumika końcowego, demontaż rury między tłumikiem końcowym a DPF wraz z filtrem DPF.
UWAGA: śruby na złączce w filtrze DPF były mocno skorodowane , wymagały ucięcia szlifierką, ale za złączka aby zostawić kawałki gwintu do którego później należy przyspawać nakrętki celem wykręcenia pozostałości gwintu z filtra DPF. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to znajdź kolegę który ma jako takie pojęcie.
UWAGA2: należy uważać na czujnik ciśnienia i sondę temperatury wkręcone w korpus filtra DPF
2. po zdjęciu wszystkich elementów przystępujemy do czyszczenia DPF.
Ja włożyłem go pionowo do 20l wiadra i od strony katalizatora zalewałem nierozcieńczonym preparatem do czyszczenia. Wlewałem po kilka razy po ok 0.2-0.4l z uwagi na przelewanie sie płynu otworami po czujnikach.
Po ok pół godziny obróciłem filtr i zalewałem go od strony wylotu filtra DPF.
Efekt był taki że od strony zasilania filtra DPF zaczęła wypływać smoła.
W między czasie parę razy obróciłem filtr, poprzechylałem go aby płyn wewnątrz się rozprowadził.
3. Płukanie filtra.
Ja wykorzystałem myjkę ciśnieniową czyszcząc filtra na przemian raz z jednej raz z drugiej strony oraz wlewając wodę przez otwory czujników.
Wraz z pianą wypływał szlam.
Najlepszy efekt uzyskiwałem lejąc wodę od strony wylotu filtra DPF.
Od strony wlotu filtra DPF jest wkład katalizatora który został nieznacznie uszkodzony za blisko przyłożoną dyszą lancy myjki. Wydmuchało ok 3cm otwór, a więc uważajcie.
Po ok 20-30 minutach płukania widoczne było już udrożnienia ponieważ woda przelatywała już na wylot przez filtr i była zdecydowanie czystsza.
Na koniec filtr przepłukałem z obu stron mieszanką ropy z benzyną i po chwili wypłukałem ponownie wodą.
4. Filtr odstawiono na 15min aby obciekła woda, w tym czasie zamontowałem tłumik końcowy i rurę łączącą tłumik z DPF.
5. Montaż DPF wykonany został na koniec. Ucięte śruby zostały wymienione na nowe w twardości 10.0. (UWAGA: nie stosujcie śrub z marketu, twardość 5.5-5.8. Ukręcają sie, urywają gwinty i szybko rdzewieją). Założono starą uszczelkę bo kupiona nowa (zamiennik) nie pasowała, łaczenia uszczelek posmarowaną pasta cementową do wydechu. Poskręcałem całość wymieniając wszystkie wieszaki wydechu na nowe.
6. Uruchomienie auta.
Po odpaleniu auta widoczna różnica, wydech pracował ciszej i równomiernie.
Mimo aktywnego błędu check engine auto wchodziło na pełen zakres obrotów.
Sprawdziłem komputerem ciśnienie różnicowe które na wolnych obrotach wynosiło 12mBar a nie jak przed czyszczeniem ponad 100mBar.
Próbna jazda bez żadnych problemów, jak nie to auto.
Oczywiście po nagrzaniu auta zaczęło się wypalanie resztek syfu i płynu z wydechu a więc smród niemiłosierny.
Zaraz po próbnej jeździe podłączyłem ponownie auto do kompa z aktywnym błędem P1206 (nie kasowałem go) i uruchomiłem procedure czyszczenie DPF.
Auto bez żadnego problemu uruchomiło czyszczenie i dokończyło całą procedurę.
Skasowałem błąd P1206 i w drogę.
W tej chwili wszystko działa jak należy i będę obserwował efekty czyszczenia płynem.
Całość demontaż + montaż z czyszczeniem zajęło mi ok 3h przy pomocy kolegi w trakcie montażu, miałem dostęp do podnośnika w warsztacie + kpl narzędzi.
W warunkach domowych dużym udogodnieniem będzie kanał (chodzi o dostęp do DPF i całego wydechu).
W warunkach polowych na lewarkach też wydaje sie to realne do zrobienia, jednak będzie trwało znacznie dłużej i będzie wymagać więcej cierpliwości.
Czyszczenie wykonane wczoraj, przejechane w tej chwili ponad 100km.
W razie pytań służę pomocą.
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: fiat scudo -bus 2.0 2007r Hundai i40
Piwa: 1/6
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 19:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Filtr czastek stałych FAP
Witam ponownie.Wracam do mojego filtr FAP fiat scudo -dolewanie plynu do zbiorniczka.Niestety samemu tej operacji nie mozna wykonac potrzeba pomoc servis plus komp
kolego sam dolejesz spokojnie się przelewa tam wchodzi kolo2l plynu ja kupuje Walkera plyn i tylko komp pozostaje wykasować bledy ja kupiłem fiata dolałem skasowałem i jest ok
Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Audi S3 8L
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2018, 11:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Filtr czastek stałych FAP
To prawda, że czyszczenie filtra rozwiązuje problem tylko na chwile? Na Autotuner.pl i dwóch innych tego typu stronach czytałem, że sensowniej jest taki filtr usunąć. Pytanie tylko, czy usuwanie fap to zawsze dobry mi bezpieczny pomysł? Nie bardzo wiem, jak znaleźć wiarygodne informacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Scudo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.