Witam,
od jakiegoś czasu poszukuje Stilo Kombi z silnikiem diesla 1.9. Spotkałem się i testowałem modele 1.9 115km (unijet) oraz wersje 140km (multijet) i muszę przyznać jako laik, że ten drugi pracował ciszej, reagował szybciej od niższych obrotów, miał 6 bieg - jechało mi się nim po prostu lepiej. Jak już mówiłem jako laikowi wydawało mi się do niedawna, że to te same silniki różniące się mocą. Później dowiedziałem się, że jeden to unijet, a drugi to multijet, czyli jednostka nowsza, 16 zaworowa. Opinie jakie można spotkać w internecie odnośnie multijeta w stilo są takie same jak odnośnie unijeta, osobiście nie chce mi się wierzyć że nowsza jednostka jest tak samo udana jak poprzednia.
Następnie doczytałem, że niektóre wersje Stilo multijet mają DPF, dokładniej podobno modele od 2004 ale tzw. CF4 - byłbym wdzięczny gdyby mógł ktoś to zweryfikować i powiedzieć w jaki sposób mogę sprawdzić czy model Stilo który oglądam jest modelem CF4 z DPF. Tutaj link do informacji:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=52437
Jak to więc jest, warto interesować się multijetem czy też sobie go darować? Nie ukrywam, że znalezienie za około 6-8 tyś. auta w kombi z rocznikiem 2004+, często w fajnym stanie z bogatym wyposażeniem jest kuszące. Bogaczem nie jestem, a chciałbym mieć sprawne auto na którym mogę polegać jadąc z rodziną.
Podsumowując to na czym najbardziej mi zależy: czy jest ktoś w stanie potwierdzić które multijety mają filtr DPF, i jak to można ewentualnie sprawdzić (vin, organoleptycznie)?
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 MJTD
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 02 Lis 2017, 00:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 Unijet, Multijet a DPF
DPF montowany był na niektóre rynki europejskie od roku 2006 w wersjach 120KM i 150KM. Nie słyszałem o DPFie w wersji 140KM. Obecność filtra sprawdzisz po otwarciu maski:
1. Na tabliczce znamionowej obok nr VIN znajdziesz kwadratowe pole z wpisaną wartością emisji spalin. Jeśli auto ma DPF wartość będzie oscylować wokół 0,5. Jeśli DPF nie ma wartość wynosić będzie ok. 1,0.
2. W przypadku wersji z DPF na grodzi tylnej występuje czujnik różnicowy który wygląda tak:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.