Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 179 Skąd jesteś (miejscowość / region): KROTOSZYN Posiadane auto: BRAK
Piwa: 13/1
Wysłany: Czw 29 Paź 2009, 21:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Sprawdzenie sprzegła w CC 900
humunguss napisał:
Jest okienko rewizyjne między silnikiem a skrzynią biegów, ściągasz plastikową zaślepkę i widzisz grubość tarczy.
hehe taak i tam napewno sprawdzisz sprzeglo. Absurd !!
Sprawdzisz w jakim momencie zaczyna ci ciagnac przy popuszczaniu sprzegla ruszajac ,inna opcja to czy sie slizga sprzeglo podczas jazdy,w jaki sposob zachowuje sie sprzeglo po wcisnieciu /stukanie,szum lozyska oporowego,latwosc wcisku/. Po rozbiorce to sobie mozesz miezyc ale poco ,zobaczysz po nitach i nacieciach ,czy sa luzne sprezyny tlumiace w tarczy ,twardosc sprezyny docisku i czy niejest pekniety,czy niejest juz zuzyty docisk w miejscu styku z lozyskiem oporowym, lozysko oporowe czy nie szumi ,warto wymienic i przesmarowac wtedy tulejki dzwigni sprzegla czesto takze lubieje sie w/w tuleji wytrzec ale to kosztuje grosze _________________ PKT.22
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 520 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Renault Megane 1,6 16V 2003r.
Piwa: 23/11
Wysłany: Czw 29 Paź 2009, 21:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Sprawdzenie sprzegła w CC 900
Gdzieś wyczytałem taki sposób: zapalić silnik, wcisnąć sprzęgło, wbić 4 bieg, a następnie wejść silnikiem na ok. 3000obr./min i puścić sprzęgło. Jeśli silnik szybko zgaśnie, to sprzęgło jest jeszcze w dobrym stanie, a jeśli silnik nie gaśnie lub gaśnie po dłuższej chwili, to sprzęgło do wymiany.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Sprawdzenie sprzegła w CC 900
Sprawdzić sprzeglo mozna bardzo latwo. Ja zawsze sprawdzam tak:
1. Zaciagam reczny na maxa.
2. Właczam 1 bieg i dodaje gazu na okolo 2000-2500 ob/min
3. Wtedy powoli puszczam sprzeglo i jesli silnik zgasnie, albo kopie i "ciagnie bude na zwlok" to napewno sprzeglo jest dobre i sprawne. Jesli natomiast silnik NIE zgasnie albo NIE "przekopie" to znaczy ze sprzeglo jest do wymiany...
Przed tą operacją trzeba tez miec dobrze wyregulowane sprzeglo, bo moze tylko w twoim bolidzie potrzeba regulacji sprzegla i nie musisz od razu wymieniać sprzegla
Pozdr
Aby nie otwierać nowego wątku,chciałbym wiedzieć jaka jest grubość nowej tarczy sprzęgła w CC lub seicento 900.Wiem że najlepiej iść do sklepu i zmierzyć ale może ktoś wie.U mnie przy 7mm elementy sprężyny słoneczka są lekko w stożek wysunięte w stronę skrzyni b .Powinny chyba być płasko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.