Witam!
Mój Stilo ostatnio przeszedł samego siebie.
Łapią go humorki i to takie, że całkowicie eliminuje go z użytku.
Ostatnio auto łapało szarpnięcia i zamulenie na niższych obrotach. Dusił się, a w pewnym momencie siuuup turbo i wszystko gra.
Wyczyściłem EGR. Chyba niepotrzebnie bo był tylko lekko w sadzy. Poprawiła mu się kultura pracy.
Był spokój przez tydzień. Wczoraj zaczął kopcić na biało. Takiej dymówki z auta jeszcze nie widziałem na oczy.
Do tego poprzednie objawy - brak mocy, telepanie, dławienie etc.
Dziś próbowałem podpiąć go pod kompa. Walczyłem ze sterownikami do kabla. Jak już udało się wszystko sparować i miałem jechać na test z odczytem parametrów - przeszło.
Samochód zaczął pracować idealnie jak gdyby nigdy nic.
Overboost otwarty na 75% - czasami się przymyka - w zależności od obrotów.
EGR - waha się od 1%-69%
FiatEcuScan pokazuje czasem, że jest aktywny, czasem że nie...
Nie wiem o co chodzi. Czy ten EGR faktycznie szwankuje i stąd te problemy? Czy to może być zupełnie coś innego?
Do testu zaslep zawor EGR ,przy kolektorze ssacym i przejedz sie.Sprawdz uklad dolotu powietrza,zacznij od filtra. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Cewka EGR=u lekko chodziła tzn ten trzpień po środku.Podobne objawy miał mój kumpel w stilaku i po wyczyszczeniu zaworu na chwilę ustąpiło ale tylko na dwa dni po ponownym rozmontowaniu okazało się że ten trzpień się zacierał.
Dziś rano odpalił. Po kilkuset metrach zadusił się i nie chciał odpalić. Przepchałem go z powrotem. Wiele prób odpalenia - kręcił ale nie zapalał. Aż tu nagle... TADAM! Stilo jak gdyby nigdy nic się nie stało, odpala, jeździ.
Czy tylko mój typ tak ma? Czy wszystkie zachowują się jak panna w TE dni?
Dodatkowo na kompie nie wywalił żadnego błędu.
Po zaślepieniu EGR czuć znaczącą różnicę w kulturze pracy. Bardziej się trzęsie i jest głośniejszy - chociaż ten nigdy nie był cichutki.
Z tego co zauważyłem mam do czyszczenia przepustnicę. Syf jak nie wiem, pomimo tego, że sam EGR był tylko lekko okopcony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.