wszystko zależy od stylu jazdy
poprostu jedź i nie zajmuj się głupotami bo jak zaczniesz myśleć o tym przy jakiej prędkości zmieniać biegi to nie będziesz patraył na drogę i popełnisz jakiś błąd który może cię kosztować życie lub sporo kasy _________________ piotr
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Nie 22 Mar 2009, 17:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
Moje zdanie:
0-max18 km/h bieg 1
18-max 40 km/h-2
40-65km/h-3
70-i ile fabryka dała-4
Oczywiscie to jest w moim cc kazdy cisnie jak chcesz ja wiem ze zamulanie silnika szkodzi...jak cisniesz to tez...ale najlepiej sluchac pracy silnika..wtedy samo przychodzi jak niesłyszymy muzyki:D...z tego co słuszalem jedynka ma byc dłuzsza nawet do 2okm/h bo mamy tylko 4 biegi:D pzdr _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 22 Mar 2009, 17:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
masa181 napisał:
kurcze ale ja sie tylko tak pytam no
A ja zapytam - czemu pytasz a nie czytasz? Tu na forum twój problem był poruszany kilka razy. Czytać i jeszcze raz czytać, a inne wiadomości przy okazji przeczytania przydadzą się na zaś.
Edytuję i patrz tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=30502&start=0
Ostatnio zmieniony przez archive_26 dnia Nie 22 Mar 2009, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 249 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włodawa Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 ED FOS 95r. 163tys. km
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 22 Mar 2009, 18:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
a aj u siebie zmieniam biegi tak:
bieg pierwszy do predkosci okolo 20km/h
bieg drogi do okolo 43km/h
bieg trzeci okolo 67-70km/h
a czwarty to juz jak jade na trasie.
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Mar 2009, 20:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
To i ja zaprezentuję swoją technikę jazdy:
1 bieg: 0 - 18 (20) km/h
2 bieg: 18 (20) - 30 (35) km/h
3 bieg: 30 (35) - 47 (50) km/h
4 bieg: 47 (50) - 80 (95) km/h - więcej nie wyciągam bo nie ma sensu
Jadąc po płaskim taka technika sprawdza się u mnie bardzo dobrze. Silniczek nie dusi się ani nie krzyczy z bólu. Jadąc pod wzniesienie warto zmieniać przełożenia przy trochę większych prędkościach.
Zauważyłem, że koledzy z gaźnikami innymi niż Aisan trzymają dłużej dwójeczkę, ma to z czymś związek?
Ostatnio zmieniony przez Everlast dnia Pon 23 Mar 2009, 11:58, w całości zmieniany 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Mar 2009, 09:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
Trzymać drugi bieg aż do 40-43 km/h? Gdybym chciał komuś "mocno odjechać" (hehe) to do takiej prędkości może bym go trzymał ale do jazdy ekonomicznej, o którą pyta autor wątku, to jakoś tak nie za bardzo pasuje.
1bieg 0 - 15 (20)
2bieg 15 - 50
3bieg 50- 70 czasem 100:)
4 bieg to jak już leci byle auta nie męczyć.
CC 700 jest silnikiem nisko obrotowym, to auto nie ma 75KM więc trzeba go podciągać na każdym biegu bo później auto zrobi się mułowate. Wielu znajomych miało cc i każdy tak jeździł, nikt nie narzekał, każdemu autko fajnie jeździło.
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Mar 2009, 14:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
Jak go tak żyłujesz to rzeczywiście nie ma prawa być mułowaty.
Dwójka do 50 km/h??? Po co?
PIOTR7276 napisał:
3bieg 50-70 czasem 100
Powiedz nam w jakiej sytuacji musisz kręcić trzeci bieg aż do 100 km/h? Literatura podaje zresztą, że maksymalna prędkość trzeciego biegu to 84 km/h a Ty czasem lecisz stówką!? Albo prędkościomierz Cię robi w... balona albo puszczasz wodzę fantazji (no chyba, że jakiś tuning ale o tym nic nie piszesz).
A jak wrażenia akustyczne przy takiej prędkości na trzecim biegu? Podejrzewam, że porównywalne ze startem wahadłowca .
Jeszcze powiedz mi, że to jest ekonomiczna jazda, o którą pyta autor wątku, to się chyba pochlastam.
Posiadane auto: Fiat cc 700 Aisan 1996, Seat Toledo 1,9 Diesel 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Mar 2009, 15:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zmiana biegow predkośc
Głównie jazda po mieście. Spokojna jazda zależy mi na małym spalaniu. Maisto to wrocław więc korki światła itp.
Pierwszy bieg 0-10
Drugi bieg 10-25
Trzeci bieg 25-40
No i 4 bieg od 40 do...
Samochód do cc 700 aisan
Troche wolno przyspiesza ale za to mało pali.
A w trasie albo w miescie jak trzeba przydusić to nawet
1 0-35
2 35-50
3 50-70
4 70 do ....
A co to wypowiedzi kolegi wyżej wyprzedzałem i zbiłem przy 65 na trojkę i ciągłem go do 80 85 ale było troche z górki i obroty prawie max jak nie maks. ale licznik zawsze ma błąd pomiaru. Kiedyś mierzyłem z nawigacją to około 6 km na godzine licznik zawyża.
Jak go tak żyłujesz to rzeczywiście nie ma prawa być mułowaty.
Dwójka do 50 km/h??? Po co?
Powiedz nam w jakiej sytuacji musisz kręcić trzeci bieg aż do 100 km/h? Literatura podaje zresztą, że maksymalna prędkość trzeciego biegu to 84 km/h a Ty czasem lecisz stówką!? Albo prędkościomierz Cię robi w... balona albo puszczasz wodzę fantazji (no chyba, że jakiś tuning ale o tym nic nie piszesz).
A jak wrażenia akustyczne przy takiej prędkości na trzecim biegu? Podejrzewam, że porównywalne ze startem wahadłowca .
Jeszcze powiedz mi, że to jest ekonomiczna jazda, o którą pyta autor wątku, to się chyba pochlastam.
Jakbyś kolego trochę poczytał to byś wiedział, napisałem czasem 100, np. przy wyprzedzaniu. Druga sprawa, jeśli jedzie się autem w korku, w mieście i po wyjechaniu z tego powinno się auto podciągnąć do 3tys. obrotów. Ja nie mówię, że to jest ekonomiczna jazda, ale chociaż mi auto jak muł nie jedzie i później nie pisze, że ze wszystkim mam problemy bo słabe...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.