Zrobiłem swoim Stilo trasę jakieś 300 km, następnego dnia jeszcze z 5 i wieczorem już odmówił posłuszeństwa. Po włączeniu zapłonu większość kontrolek jakie są mrugają, centralny zamek otwiera się i zamyka, słychać stukania przekaźników (ze skrzynki na aku i pod kierownicą) i wiele dźwięków których nie potrafię zidentyfikować. Konkretnie chodzi o Stilo 1,9JTD 2003. Dodam że w dzień awarii nie padało a samochód nie był na myjni. Napięcie na aku 11,6V. Przeczyściłem masy na podłużnicach(2) i przykręcone do karoserii (2), rozmontowałem skrzynkę z bezpiecznikami (tą pod maską) i przeczyściłem wszystkie styki, wysuszyłem na wszelki wypadek. Przepatrzyłem wiązki kabli które były w miarę łatwo dostępne - pod akumulatorem i w okolicach. Jeden z bezpieczników ze skrzynki pod maską był przepalony, podmieniłem na sprawny ale żadnej różnicy. Czy ktoś miał może podobną sytuację lub ma pomysł z czym ten problem może być związany? Dodam że nie jestem zbyt biegły w mechanicy czy elektryce więc prosiłbym o w miarę prosty język.
Zacznij od aku, chyba poleciala jedna cela...sprawdz altek i napiecie ladowania. Najprosciej podmien aku do testu, pisz o efektach. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dzięki za podpowiedź Odrzuciłem aku jako przyczynę od razu bo były już problemy z elektryką i wysysało prąd z akumulatora ale nawet przy niższym napięciu takie cuda się nie działy. Jak poradziłeś wspomogłem się innym akumulatorem i okazuje się że chyba faktycznie w tym rzecz bo problemy jak ręka odjął ;p . Sprawdziłem jeszcze raz napięcie na tym moim i okazuje się gdy jest odpięty miał faktycznie 11,6 ale gdy założyłem klemy to było 10,6. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się trochę duży ten skok napięcia. Jeśli chodzi o napięcie ładowania to pokazywało 13,5 bodajże więc raczej za niskie ale akumulator jeszcze nie był dobrze doładowany więc chyba jeszcze pójdzie do góry? To jeszcze jutro przetestuje. Oprócz tego muszę zorganizować sobie lepszy amperomierz bo mój multimetr po pierwszym pomiarze prądu odmówił posłuszeństwa, w każdym na razie na postoju zanim nawalił wskazał 0,75A o.o Jest sposób żeby bez specjalistycznego sprzętu sprawdzić czy to faktycznie cela akumulatora padła?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.