Witam
W moim stilo zaczęły skakać wolne obroty. W granicach 800./900 czy na ciepłym czy na zimnym. Auto ma moc normalna nie dusi się pali na strzał. Niskie spalanie poniżej 5l/100km. Zawory nigdy nie regulowane a zrobilem juz 150tys/km błędy jakie wyskoczyly to p1555 pedał hamulca. Zauważyłem że ciśnienie zeczywiste paliwa też skacze od 270bar do 320 a oczekiwane ma być na poziome 300bar. I ciśnienie powietrza jest raz większe niż oczekiwane. Przy dodaniu gazu wartości zeczywiste są zbliżone do oczekiwanych. Problem jest tylko na wolnych. Jeszcze mam taki problem że pulsuja światła wraz z wzrostem obrotów. Ładowanie na wolnych 14v przy dodaniu gazu skacze od 14.2v do 14.68v. Egr zaslepiony. Świece żarowe nowe OEM Fiat. Aku nowy. Pompa CR troszke się poci może to też jakaś przyczyną. Za wszelkie odpowiedzi dzięki.
Wyczysc regulator cisnienia w pompie CR.Sprawdz przelewy na wtryskach.Ze swiatlami do sprawdzenia regulator napiecia i kolo pasowe alternatora (jest ze sprzegielkiem). Napisz o efektach... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Jakieś efekty są a więc piszę.
Co do migania świateł ewidentna wina alternatora. Szpilka M8 która wychodzi z alternatora i do której podłączamy kabel + obrobila(ukrecila) się w alternatorze. Gdy pokrecilem nakrętka aby odłączyć + światła przestały pulsowac a ładowanie ustabilizowalo się na poziomie 13.5V.
Teraz falownie obrotów. Wyjąłem regulator i zakupiłem zestaw regeneracyjne czyli podkładkę metalowa i dwa małe oringi. Pierwszy prostokątny biały przecięty pod skosem (widać tak musi być) i drugi oring okrągły zielony montowany na końcu. Wszystko wymylem i wyczyscilem. Po założeniu auto dalej faluje na wolnych. Zrobilem więc test przelewowy a wynik następujący. 1 wtrysk 24ml/ 2 -25ml/ 3 - 24/ 4-22ml. Czyli wtryski wyglądają ok. Po przejechaniu 10km auto przestało falowac na obrotach. Zobaczymy co będzie jutro rano.
Pozdrawiam.
Za falowanie odpowiedzialna jest pompa CR, moze sie konczy ktoras sekcja. Czujnik cisnienia na listwie wydaje sie ,ze jest sprawny. Sprawdz jeszcze korekty na wtryskiwaczach np.programem MES. Probe przelewową zrob w momencie jak faluja obroty, koze cos wyjdzie?! . Ladowanie troche masz male, powinno byc ok. 14,5V, dokladnie sprawdz altek. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Próba przelewowa była robiona przy falujacym silniku. Dzis falowal nawet na ssaniu. Kpl regenerowana pompa CR to kosz ok 700 zł a sam zawor regulacji ciśnienia 300. Chyba kupię cała pompę. Ale w pierwszej kolejności muszę wymienić alternator. Dwa lata temu był regenerowany czyli sprzegielko łożyska szczotki ale teraz to już chyba trzeba kupić nowy.
Dzięki za zainteresowanie tematem
U mnie minimalnie falowało i winą było sprzęgiełko alternatora....było słychać ewidentne cykanie i wtedy zrobiło się delikatne falowanie obrotów, po wymianie wróciło do normy- koło pasowe Valeo 95zł _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.