Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świebodzice Posiadane auto: fiat ducato
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Lis 2018, 21:58
Temat postu:
Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Witam
Mamy dość skomplikowaną zagadkę w Ducato 2,3 120 km - 2010 r - 290 tys km
mianowicie w pojeździe wystąpił błąd P0093 - obwód pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, wyregulowany
W pojeździe cały czas obroty falują a ciśnienie na pompie pokazuje ok 1200 bar
auto stoi u dość mocnych w regionie mechaników i elektroników jednak nie mogą dojść z tematem
Co zrobiliśmy w kolejności
- wymieniony filtr paliwa
- został wymieniony regulator
- sprawdzona instalacja do regulatora
- został wymieniony czujnik na listwie
- podmieniony sterownik z innego pojazdu
- sprawdzony impuls na regulator - stetoskopem czy coś takiego
- podmieniona pompa wysokiego ciśnienia
pomysły się skończyły bo dalej jest to samo auto w trybie awaryjnym ten sam błąd
czy macie jeszcze jakiś logiczny pomysł co mogło by powodować tą usterkę.
Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świebodzice Posiadane auto: fiat ducato
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Lis 2018, 22:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Szczerze nie sprawdzaliśmy wtrysków na stole tylko według kompa - mają małe odchylenia. Jednak próbuje zrozumieć jakie to by miało znaczenie bo przecież regulator obniża ciśnienie a co miały by do tego wtryski jeśli już na listwie ciśnienie jest około 1200 bar czyli coś raczej przed wtryskami jest uszkodzone - jeśli możesz rozwiń twoją myśl
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Kup uzywany wtrysk o podobnym indeksie lub taki sam i podmieniaj..w aucie po kolei. Przy odrobinie szczescia trafisz. Jak naprawisz auto, czekam na przelew na bardzo dobrą wodke. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Sprawa polega na tym abys, nie generowal kosztow typu czyszczenie wtryskow, regeneracje, itp. Niektore firmy co sie tym zajmują bezlitosnie drą kasę z klientow, niewiele pomagajac, bo zaslaniają się tym i owym. Technologia CR jest fajna ,ale czasem lubi jej "odp...lić" ,a przyczyne jednoznacznie ciezko ustalic. Z przelewem to taki żarcik maly....powodzenia. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świebodzice Posiadane auto: fiat ducato
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Lis 2018, 10:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Spokojnie ja jestem honorowy tym bardziej jak ktoś mi pomoże - chłopaki wzięli się za wtryski ale jeszcze walczą nie chce ich poganiać bo już sami powiedzieli że muszą to znaleźć bo nie uznają sytuacji że nie poradzą sobie z samochodem ! Dam znać jak już będzie wiadomo. Dziwie się że tak mało tematów w ducato pojawia się z tym kodem błędów - chyba to specyficzny przypadek - Pozdrawiam
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Tak od siebie dodam ,ze mam 4 fiaciki w dieslu i w jednym z nich w stilo , mialem podobne problemy z falowaniem obrotow. Winny byl wtryskiwacz, ktorego "zalatwilem " na wlasne zyczenie , bo mialem ON z "nieoficjalnego " zródla. Wtrysk sie po prostu przytykal i wzrastalo cisnienie w ukladzie , co generowalo bledy z cisnieniem. Swego czasu , pisala tu na forum jedna pani, ktora miala problemy z ducatem,serwis jej "wmowil" ze skorodowaly wtryski!!! Oczywiscie winowajcą bylo paliwo jak jej zaopiniowali.Nie znam finalu tej sprawy , bo n ie pisala wiecej...Niektorzy znawcy tematu, twierdza,ze winna jest sama pompa CR , w ktorej "wytwarzają sie" opilki podczas pracy i plyną z paliwem do wtryskiwaczy i zatykają je, a to sie dzieje przy znacznym przebiegu auta...Trudno to jednoznacznie stwierdzic. Serwisy milczą w tej kwestii. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świebodzice Posiadane auto: fiat ducato
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2018, 19:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2,3 - 2010 r - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie
Witam ponownie - problem rozwiązano
Podmieniliśmy pompę wysokiego ciśnienia - bez efektu
jak kolega jareq08 podpowiadał daliśmy wtryski do regeneracji - sprawdzili i dwa zregenerowali - bez efektu
W końcu już chcieli mi oddać auto i jak się okazało młody mechanik zaważył na śrubie przelotowej która znajduje się na powrocie różnice grubości (średnicy) w przekroju co blokowało odpływ paliwa na powrót.
Mimo że temat wtrysków był nie do końca trafiony dziękuję bardzo za pomoc koledze jareq08 który nakierował na temat
i sam stwierdzam że wtryski mogły by też być przyczyną takiej usterki.
I tak owa śrubka w sumie kosztowała około 3000 zł - jednak wiedza kosztuje i jest bezcenna.
Jak mi się wydaje ktoś w tym aucie już z tym walczył i nie mógł tego zrobić ponieważ widać było że instalacja była robiona oraz regulator już wyglądał na nowy.
Zamykam temat i zwracam uwagę wszystkim na powrót paliwa sprawa błaha ale jak ważna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.