Mam CC 704 z 95r. Stan licznika to już prawie 120 000 Problem mój polega na tym że w ubiegłym roku zaczęło ubywać wody w chłodnicy a przybywać oleju w silniku i był duży problem z zapaleniem zimnego silnika. Po zawiezieniu do ASO okazało się że jest uszczelka do pod głowicą do wymiany. Po wymianie uszczelki wszystko było ok. ale tylko przez około 2 tygodnie potem problemy identyczne zaczęły się od nowa. Podkreślam że na pewno 100% silnik nie był przegrzany. Po powtórnej wizycie w ASO kierownik stwierdził że znów poszła uszczelka i wymieni mi ja na nową w ramach gwarancji. Od tamtej pory wszystko było ok. ale jakiś około rok później znów zaczyna ubywać wody w chłodnicy a przybywać oleju. Znów mam problem z odpaleniem zimnego silnika, znów pewno uszczelka pod głowicą. Moje pytanie do was państwo brzmi Dlaczego tak często ostatnimi czasy mi pada ta uszczelka? Co powinno zostać wymienione- naprawione żeby się tak nie działo? Słyszałem coś o planowaniu głowicy ale nie jestem mechanikiem i nie wiem o co chodzi? Czy ktoś morze wyjaśnić? Czy zakup nowej głowicy to przemyślana decyzja? Bardzo proszę o jakieś rady sugestie. Dodam tylko że serwis w którym wymieniałem tą uszczelkę już niestety nie istnieje.
Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 438 Skąd jesteś (miejscowość / region): slask Posiadane auto: megane II 2,016 v 04
Piwa: 21/0
Wysłany: Wto 27 Lut 2007, 22:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
spr glowicy czy nie jest krzywa przy takich operacjach podstawa nie mozna wykluczyc samego bloku ktory tez mogl sie w jakims stopniu skrzywic przyczyna moze tkwic samej uszczelce np jakosc pozostaje jeszcze wykonanie uslugi
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
teraz takie kity sprzedają zapewne znowu uszczelka
a mam pytanie czy po przejechaniu 500 km była dokręcana ponownie??
mechanik powinien sprawdzić czy głowica jest cała i prosta ewentualnie zplanować a w najgorszym wypadku polecić kupno nowej głowicy _________________ piotr
Nikt mi nie powiedział że głowicę trzeba dokręcić po przejechaniu 500km. a więc nie była dokręcana Czy mysli Pan że to może być przyczyną? Co jeszcze powinnem wiedzieć o wymianie uszczelki w cc zanim ktoś znów mi to spartoli Bardzo proszę o wszelkie informacje. Dziękuję
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
są pewne procedury które mechanik pwinien znać a czy wogóle mechanik który to robił miał odpowiedni klucz "dynanometryczny"??
czy poprostu tak dokręcił
moga być takie przyczyny jak pisałem
słaba uszczelka (niska jakość)
lub złe dokręcenie
lub krzywa głowica
radzę to zrobic jak najszybciej puki mało wody leje się do oleju bo jak więcej sie doleje
to w silniku zrobi się piana jak z ubitego białka
no i może szlak silnik trafić już nie piszę o problemach potem z wyczyszczeniem silnika _________________ piotr
Ile powinnem zapłacić za taką wymianę? Czy zna Pan jakiś dobry zakład w okolicach suchej beskidzkiej wadowic rabki jordanowa czy żywca który zrobi to tanio szybko sprawnie i fachowo?
Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 438 Skąd jesteś (miejscowość / region): slask Posiadane auto: megane II 2,016 v 04
Piwa: 21/0
Wysłany: Sro 28 Lut 2007, 23:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
cena takiej uslugi jest ciezka do okreslenia poniwaz nikt nie wie co doglanie uleglo uszkodzeniu przy nastepnej wymianie zwroc uwage ze jest kolejny raz poros o spr glowicy oraz bloku siklnika i o czesci dobrej jakosci a co do warsztatu musisz popytac wsrod znajomych
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
Przy każdej wymianie uszczelik powinno się zplanować głowicę. Podczas mojej wymainy w sklepie Fiata miałem do wyboru 2 uszczelki: polską co podchodzi pod Bisa albo niemiecka. Cena pierwszej to ok 16, a drugiej 36 tak więc wydaje mi się, że warto zainwestować te 20 zł i kupić tą lepszą.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka Pod Głowicą Pomocy!!!!
hej elpolacco mylisz sie nie zawsze przy wymianie uszczelki trzeba planowac glowice. Ja niedawno wymienialem uszczelke w cc 700 (jestemj poczatkujacy) wiec po wyjeciu glowicy zanioslem do znajomego mechanika ktory robi przy autach od prawie 40 lat myslalem ze zrobi mi planowanie glowicy a on ja tylko zobaczyl i powiedzial ze nie musze tego robic bo glowica jest prosta. W cc 700 jest tak mala glowica ze nie ma prawa sie z nia nic stac jesli oczywiscie silnik nie byl przegrzany.
____________________________________
pozdro kajoll
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.