Otóż mój ojciec wlał paliwo do auta z niewiadomego pochodzenia oczywiście często tam tankował jednak coś się spieprzyło.
Auto na drugi dzień nie miało siły jechać wrócił wiec do garażu.
I tak :
zlanie paliwa z baku wlanie vervy
wymiana filtra paliwa
Auto zaczelo pracowac na 3 cylindrach
Wymiana wtrysku na uzywany sprawny auto zaczyna pracować na wszystkich cylindrach.
Jazda probna silnikiem trochę trzęsie brak mocy a powyżej 2tys obr błąd silnika i tryb awaryjny.
Bład p0191. kasowanie bledu i ponowna proba to samo powyżej 2tys.
Podmiana czujnika cisnienia paliwa i podmiana regulatora w pompie Cr. Bez zmian. Chyba ze używane nie znaczy dobre.
Podmienilem rowniez pompę w baku na sprawną bez zmian.
Nie wiem może pompa Cr poszła.
Mam nadzieję ze ktoś coś podpowie .
Parę dni pozniej
Wymieniłem regulator na nowy bosha. Auto dalej wywala błąd. Tak dziwnie pracuje silnik A podczas ruszenia brakuje mu mocy. Trzeba dodawać więcej gazu
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
dziś podmienilismy dwa wtryski auto normalnie pracuje lecz wciąż wywala błąd P0191 już na drugim biegu gdy wciska się padał i o roty wchodzą powyżej 2000 lub na 3 biegu poniżej 2000 wywala błąd i auto raz zgasło i musiałem skasować błąd i dopiero odpalił. Albo wchodzi w tryb awaryjny można jechać ale nie ma takiego kopa. Po powrocie z krótkiej jazdy jest tak że gdy jest check jest problem z odpaleniem ale po 30 sek odpala. Jak usunę błąd to auto odpala od strzała. Jutro od znajomego wyciągnę czujnik z kolektora i podmienie bo czyszczenie nic nie daje. Jeszcze muszę ogarnąć MES albo FES po polsku pełna wersję.
Mam pytanie czy te programy pokazują korekty wtrysków?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sob 04 Sty 2020, 13:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
To do sprawdzenia przy błędzie P0191:
-zabrudzony filtr paliwa
-uszkodzona pompa w zbiorniku
-regulator ciśnienia
-pompa wysokiego ciśnienia
-lejący wtryskiwacz
Czujnik ciśnienia raczej nie pada od kiepskiego paliwa jeżeli działał wcześniej prawidłowo.
Tak kończą się oszczędności z tankowania trefnej gnojówki. Ta verwa to jak dla umarłego gromnica nie pomoże ale lepsze samopoczucie gwarantowane.
Podrzuć maila to zapodam Ci zrzuty ekranu MES-a _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
A więc tak. 8 wtrysków poszło do sprawdzenia 2 były tylko dobre dwa do regeneracji. Pompa Cr również poszła do regeneracji.
Koszty 30 zł za sprawdzenie jednego wtrysku. Regeneracja 2 wtrysków 700 zł pompa 350.
Regulator 400 zł. Całość naprawy 2000 zł nie licząc pracy mechanika. Pozdrawiam
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 10 Sty 2020, 20:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
maly07071989 napisał:
Całość naprawy 2000 zł nie licząc pracy mechanika. Pozdrawiam
Czysta ekonomia - Taniej tankujesz więcej i częściej za naprawy płacisz.
Dobrze, że autko śmiga. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
Za regulator EPR Impco na LPG gosc zabulił 3400zl netto,w 5 letnim sprzecie. Winowajcą byl brudny i kiepskiej jakosci gaz.
Tanio jest na gazie! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sob 11 Sty 2020, 11:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.9 2003 r problem po wlaniu ON ze żródla
Ale ja słowa o gazie nie napiusałem tylko o "tanim" ON niewiadomego pochodzenia.
A co do przypadku zatankowania trefnego gazu na legelnej stacji sytuacja wygląda zapełnie inaczej - przynaajmniej pod względem tego kto pokryje koszty naprawy auta. Gazu nie zakładam bo obliczyłem, że kupując furę X przy jej spalaniu Y/100 km stać mnie na to żeby jeździć na benie. Megalomanem który musi jeździć marką premium w gazie, żeby się pokazać, nie jestem.
Myślę, że jeżeli zatankuję trefną benę na legalnej stacji poradzę sobie, z pokryciem kosztów naprawy auta z kieszeni właściciela tej stacji. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.