Witam przejżałem już chyba całe formum i znalazłem pare rad ale mimo wszystko pisze bo wydaje mi sie że mój problem jest bardziej złożony. Przechode do sedna sprawy, mam CC 900 na wtrysku rocznik 1995, spalanie jest troche zabójcze w mieście (dodam nie jeżde w wielkich korkach), spalanie wynosi średnio ok 9L benzyny na 100km, mam silnie zapaliwiony i dosłownie czarny jak smoła olej (zalany niecałe 7miesięcy temu i przejechane na nim 2500 km) poza tym wydaje mi sie że przy rozruchu na biegu jałowym (zimnym silnik) dosłownie wyje! po czym po ok 30sek stabilizuje sie jego praca i chodzi normalnie. Na dodatek pod korkiem wlewu oleju znalazłem małe ilośći masła. Dodam jeszcze że silnik stał sie bardzo mułowaty. Słyszałem już różne opinie że mże to uszczelka pod głowica, wadliwe wtryskiwacze, pierścienie??? Jak ktośmiał coś podobnego prosze o rady czym to może być spowodowane i jeżeii to możliwe był bym wdzięczn o podamnie miej więcej kosztów naprawy. POZDRAWIAM WSZYSTKICH I ŻYCZE WAM SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!! OBY JAK NAJMNIEJ KŁOPOTÓW Z WASZYMI AUTAMI!!!
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Sro 31 Gru 2008, 10:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Może być uszczelka pod głowicą,zużyte pierścienie,zalałeś gdzieś kiepskie paliwo.To silnik i trudno tak stwierdzić na oko co jest grane.Musisz sprawdzić płyn chłodzący,czy ubywa,czy jest w nim olej i czy kopci autko mocno na biało,ale to musi być gęsty biały dym a nie parka mała z wydechu bo teraz jest zimno to autko troszkę będzie puszczać parke.A wracając do odpalania to jak silnik jest zimny i zapalasz to wchodzi na wysokie obroty i to jest normalne,potrzebuje większej ilości paliwa na start a po chwili obroty spadają bo silnik sie rozgrzewa i nie potrzebuje tak dużej ilości paliwa.To tak Ci opisałem prostymi słowami.
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Sro 31 Gru 2008, 10:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Acha i spalanie jak na zime nie jest aż tak tragiczne,w sumie w 7-8 litrach powinno sie zmieścić zimą,zależy jaką masz noge jak ciężką to autko pociągnie paliwka.Jeżeli mocno wyczuwasz zapach benzyny w oleju to mogą być pierścienie zużyte.Pozdrawiam.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 31 Gru 2008, 17:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Cześć. Wykręć świece, pomierz ciśnienia na cylindrach. jeśli na którymś będzie źle to wlej przez otwór świecy kilka centymetrów sześciennych oleju i zmierz jeszcze raz ciśnienie. Jesli pomoże to wskazywało by to na pierścienie jesli nie to upg lub zawory, ale zawory to u Ciebie raczej nie.
Rano jak silnik będzie zimny to przed zapaleniem zbliż ucho do korka płynu chłodzącego i popuść go. Jeśli usłyszysz choćby najcichsze syknięcie to poszła upg. Płynu Ci nie ubywa?. Ogrzewanie dobrze działa? Popatrz też na spaliny tak jak pisze arkko.
Przez klawiaturę komputera to trudno powiedzieć ale wydaje mi się, że u ciebie poszły pierścienie - czarny olej (ma być ciemny, ale bez przesady), zapach paliwa w oleju i zaolejony silnik o tym też świadczy, a maź przy korku może pochodzić z wody z przedmuchujących spalin. Spadek mocy i zużycie paliwa to może być i pierścionki i upg i jeszcze kilka innych rzeczy.
Ściągnij jeszcze odmę z pokrwy zaworów i na wolnych obrotach daj gwałtownie na sekundę, dwie pełny gaz i patrz czy w tym czasie będą lecieć z króćca na pokrywie spaliny.
arkko. Proźba - zamiast pisać post pod postem to masz przy swoich postach guzik "zmień" (obok "cytuj") i możesz wtedy dodać coś do swojego już wysłanego postu .
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Masło na korku jest spowodowane dostaniem sie wody do oleju, najprawdopodobniej problem z głowicą, przedmuch na uszczelce pomiedzy kanałem wodnym i olejowym lub peknięcie głowicy. Bez zdjęcia głowicy sie nie obejdzie
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Rano jak silnik będzie zimny to przed zapaleniem zbliż ucho do korka płynu chłodzącego i popuść go. Jeśli usłyszysz choćby najcichsze syknięcie to poszła upg. PO tym mozna spraswdzic czy upg jest walnieta ???
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 02 Sty 2009, 10:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Cześć. Tak kolego madmac87. To jeden z objawów. Objawy mogą być różne - zależy w którym miejscu upg poszła. Ciśnienie w układzie chłodzenia występuje gdy temperatura gdzieś w obiegu chłodzacym przekracza temperaturę nasycenia dla ciśnienia atmosferycznego i jest to normalne zjawisko w zamkniętym układzie chłodzenia przy pracującym i nagrzanym silniku. Na zimnym silniku ciśnienie nie może występować bo opary płynu chłodzącego sie skraplają i nie robią ciśnienia. Jeżeli na zimnym silniku ciśnienie - choćby najmniejsze jest, oznacza to, że układ chłodzenia jest dopompowywany spalinami z komory spalania przez nieszczelność w uszczelce. Oczywiście w zależności od wielkości i umiejscowienia nieszczelności upg zjawisko to nie musi występować. Jeśli jednak występuje i ponadto ogrzewanie nie działa lub działa bardzo słabo na wolnych obrotach to na bank możesz się zabierać do wymiany upg w ciemo.
O uszczelkach i układach chłodzenia było na przykład tu:
Ale u kolegi Futurebreeze to bym się skłaniał do pierścieni - dlaczego to pisałem wyżej. Tyle tylko, że żeby zrobić pierścienie to i tak trzeba zdjąć głowicę. A i tak na sto procent to będzie wiadomo dopiero jak się silnik rozbierze _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Na wstępie dzieki koledzy za cenne rady. Wyjaśniam pozostałe pytania. Samochód raczej nie kopci bardzo gęstym białym dymem. Ale patrząc na inne cieniaski mój kopci bardziej. Co do płynu chłodniczego to zauważyłem jego ubywanie w ilości ok 0,6L na jakieś 1500km, przy czym nie zauważyłem oleju w płynie. Samochód zimom rozgrzewa sie bardzo topornie, nieraz odpalam go rano i zostawiam na wolnych obrotach na 10 mni, a wskazówka temp nawet nie drgnie. Mało kiedy zdaża mi sie aby wskazówka pokazywała 60-70 C. Nawet latem żadko wskazówka dochodzi do 90C. PRzeczytałem linki podane przez kolege Jsanda i dodam jeszcze choć nie wiem czy to ważne, ale jak silnik sie nagrzewa to wskazówka temp nie idzie płynnie do góry tylko delikatnie skacze. (czy może to być spowodowane zapowietrzeniem?).
Co sie tyczy oleju jest dosłownie czarny nie ciemny a czarny! i silnie zapaliwiony, wiem to ponieważ olej capi paliwem, oraz przeprowadzałem u kolegi w pracy temp zapłonu oleju. Temp zapłonu świeżego oleju w tyglu otwartmy wynosi ok 220C natomiast mojego oleju po przejechaniu 2500km wynosi 90C.
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Pon 05 Sty 2009, 10:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
No to pierścienie.Leje sie wacha do oleju przez nieszczelne właśnie pierścienie i jest problem z odpaleniem przez brak odpowiedniego sprężania,a z tą temperaturą to coś nie tak,w zimie też mi się gorzej nagrzewa .ale 70 stopni to mam po 5 km jazdy w mieście czyli po jakiś 10-15 minut jazdy ale w lato to 90 non stop stoii.Jak masz z ogrzewaniem?Jest czy nie ma? Czy jest słabiutkie bo to też jedna z oznak walnię tej UPG.Sprawdź sprężanie na cylindrach.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 05 Sty 2009, 10:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
jsand napisał:
...Rano jak silnik będzie zimny to przed zapaleniem zbliż ucho do korka płynu chłodzącego i popuść go...
...Ogrzewanie dobrze działa?... Na wolnych obrotach też?
...Wykręć świece, pomierz ciśnienia na cylindrach. jeśli na którymś będzie źle to wlej przez otwór świecy kilka centymetrów sześciennych oleju i zmierz jeszcze raz ciśnienie....
...Ściągnij jeszcze odmę z pokrwy zaworów i na wolnych obrotach daj gwałtownie na sekundę, dwie pełny gaz i patrz czy w tym czasie będą lecieć z króćca na pokrywie spaliny....
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Ale opowiadacie. Nawet z rana przed odpaleniem w ukaldzie chłodzenia jest delikatne ciśnienie a otworzeniu korka zbiorniczka wyrówanwczego towarzyszy lekkie psssyt.
Paliwo ma się niby przez pierścienie przelewać w czasie pracy silnika..? bez jaj panowie. Paliwo może sie jedynie dostać w przypadku gdy pompka paliwa jest na bloku silnika - połączona z nim tak jak np. w 700tce.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Brak mocy, masło pod korkiem i chla paliwo ok 9L
Byłem jakiś czas temu u mechanika, który wydaj mi sie że jest dobry, i on powiedział mi podobnie jak Bartek84
Bartek84 napisał:
Paliwo może sie jedynie dostać w przypadku gdy pompka paliwa jest na bloku silnika - połączona z nim tak jak np. w 700tce.
, u mnie pompka mieści sie w baku, wiec to chyba nie powinna być tego przyczyna?. Czy ktoś wie jak można sprawdzić pompe paliwa? gdzieś czytałem że tam jest jakiśkoszyczek i ponoć trzeba go oczyścić bo nieraz zbierają sie tam śmieci???
Jsand dzięki za linki. Postaram się jutro przeprowadzić ten test z nagrzewaniem auta na wolnych obrotach i dam znać jak jakie są efekty.
W ramach wyjaśnienia. To moje pierwsze auto i wszystkiego ucze się od podstaw, wiec wrazie co prosze o pisanie jakiś uwag jak i metod jak to sprawdzić tak jak byście to objaśniali laikowi (Na Chłopski Rozum) Z góry wielkie dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.