Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
louiking

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 9

Posiadane auto: Ducato 2.0 JTD, 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 00:27
Temat postu:

Co po zaślepieniu EGR?


Mam pytanie czy zaślepienie EGR czy też jego odcięcie może mieć jakieś skutki uboczne dla silnika?? czy może wpłynie na poprawe pracy ??
Jeśli ktoś z was to przerabiał prosze o informacje.
Powrót do góry
Jacekt

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Dęba
Posiadane auto: Renault Scenic 2010 r. 1,5 105 KM kiedyś posiadane Fiat Stilo 115KM 1,9 JTD 2003r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 08:27
Temat postu:

egr


witam
w stilo mam zaślepiony egr od roku przejechałem około 20000 km, skutki uboczne to dymienie przy nagłym przyśpieszeniu, wzrost spalania około dwie setki więcej na 100 km, więcej skutków nie zaobserwowałem. Zaślepienia dokonał ASO Fiat.
Pozdrawiam Jacek
Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 09:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


A po co go zaślepiać? Nie lepiej regularnie czyścić podczas serwisu>?
Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 11:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Cześć. Może nie całkiem na temat, ale nie mogłem sie powstrzymać. Zrozumiałbym gdyby to zaślepił ktoś sam, ale ASO poszło na to Shocked ? I pewno jeszcze sami zaproponowali tą usługę? Ciekawe co by na to powiedział producent auta, który daje autoryzację dla ASO Twisted Evil .Inne usługi też mają na takiej zasadzie? To może jeszcze by zaciski hamulcowe zdemontowali i wyciąć dziurę w nadkolu na dostęp do koła, żeby sobie nogą w azbestowej skarpetce hamować o koło? Ostatecznie jakie uproszczenie serwisu - ile łatwiej zmienić skarpetkę na nodze niż klocki w zacisku Twisted Evil . A zamiast ręcznego proponuję dwa klocki w bagażniku... Choć pewno jeden by wystarczył Idea .

Nie będzie dobrze Mad .
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
glaszczu

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1,7 TD 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 11:23
Temat postu:

egr


EGR (Exhaust Gas Recilculation)

Jak widać w tytule EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, a jako, że te spaliny są recyrkulowane do kolektora ssącego to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Przy kolektorach znajduje się zawór EGR, który to zawór łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem . W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.Spaliny są podawane do kolektora ssącego ze względów ekologii. Dla nas to oznacza że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny które są jeszcze raz dopalane, co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi.
W moim palio 1.7 TD po odłączeniu podciśnienia sterowania EGR-em zawór EGR jest cały czas zamknięty (tak jak by był zaślepiony) wzrosła moc silnika , spadło zużycie paliwa , wzrosło ciśnienie doładowania z turbiny . Jest trochę mniej ekologiczny ale lepiej chodzi .Na przegląd wystarczy tylko założyć rurke podciśnienia i wszystko jest tak jak było . Rurke sterowania podciśnieniowego trzeba zdiąć pomiędzy zaworem sterującym a EGR bo z drugiej strony zmniejsza wspomaganie hamulców (dostają lewego powietrza) .
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 11:23
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
saxsaxsax

Czytelnik



Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 2


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 17:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Ten zawór dopuszcza spaliny do silnika tylko w czasie gdy silnik jest na wolnych obrotach. Po dotknięciu pedału gazu zwór zamyka się i silnik wciąga już tylko powietrze. Ten zabieg ma na celu obniżenie temperatury spalin i emisji chyba związków azotu. To jest elektrozawór. Egr - zawór "ekologiczny" jest bardzo drogi. Historia z moim była długa i pokręcona. Objawem problemu był totalny muł. Na rondzie musiałem startować z przygazówki jak żużlowiec. Szamani od samochodów sugerowali wymianę turbiny, sondy, przepływomierza i jeszcze kupy części - będzie tego ze dwie półki na regale. Stanęło na przepływomierzu - rezultat żaden. Szaman zaproponował wykasowanie błędów w komputerze a ASO bo on ma kompa tylko do dupeczek. W ASO podłączyli jak należy i wybadali ten EGR. W ciągu godziny wykasowali błędy z kompa i wspaniałomyślnie przeczyścili mi ten zawór (uprzedzili, że będzie potrzebna wymiana). Z ASO wyjechałem rakietą jak dawniej - pełen sukces!!! Niestety po dwóch tygodniach problem powrócił. I znowu wizyta w ASO. Przewidywane koszty naprawy zmusiły mnie do knucia (moja wrodzona czujność bolszewicka). Kupiłem używany zawór (tu czujność chyba spała - nie kupujcie używek bo to zawsze kończy się źle). Zabrałem się do wymiany z kolesiem (zieloni jak papierówki). Jakież było nasze zdziwienie gdy po demontażu znaleźliśmy blaszaną zaślepkę w kolektorze dolotowym tego EGRa. Zaślepka jeszcze z włoskimi napisami od mechanika z ASO tylko z cienkiej blachy, która się przepaliła! Dlatego samochód hulał dobrze a później zdechł bo przepalił tę blaszkę. Szybko, na kształt oryginalnej uszczelki, ślusarz zrobił mi zaślepkę grubą jak podeszwa w bucie i po zamontowaniu odzyskałem mój samochód. Kolosalna różnica, silnik pracuje jak dzwon, nic nie dymi, nie pali więcej, żadnych skutków ubocznych. W Doblo 1.9jtd ten elektrozawór służy tylko do spełnienia normy EURO. Zwykłe zawracanie d.. A było to wszystko jakieś 100 000 km temu. Dziś nakulałem już 260 000 km i zamierzam zrobić drugie tyle. Żadnych śladów zużycia. W międzyczasie kupiłem drugiego, używanego doblo 1.9jtd i od razu założyłem moją zaślepkę. To samo. Dodam że ten problem nie powoduje włączenia kontrolek na desce a po podłączeniu komputera wszystkie parametry wariują, stąd mechanik ma pole do popisu i chętnie wymienia wszystko pomiędzy tłokiem a ostatnim tłumikiem - turbinę, sondę, przepływomierz, katalizator, tłumiki, etc. Bardzo męczę swoje Doblaki ale również o nie dbam. Jestem fanem tych kwadratów i nie zamieniłbym ich na inne (miałem kangury i partnery, jakby co) Doblo 2003 1.9jtd 74 KW. Polecam! na rara
Powrót do góry
szpunt

Debiutant



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 21

Posiadane auto: Ducato III 2,2 MJ 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Lut 2009, 18:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Witam. Czyszczenie zaworu EGR dało, w moim przypadku, możliwość przejechania, bezproblemowo, ok. 3000 km... Crying or Very sad Za drugim razem było lepiej /niewiele, ale lepiej/ bo ok.5000km... Rolling Eyes Oczywiście w obydwu przypadkach, usterkę zaworu EGR, zdiagnozowano w ASO, po objawach takich jak: spadek mocy silnika, gaśnięcie silnika przy spadaniu obrotów przy biegu jałowym czy, też brak możliwości przekroczenia 3000ob./min... Całą odpowiedzialność za złą pracę zaworu, zwalono na złej jakości paliwo. Nie mogę się z tym zgodzić, gdyż pozostałe samochody jeżdżą na tym samym paliwie i nic się nie dzieje. Przypuszczam, że ten zawór od samego początku był wadliwy... Schody zaczęły się wtedy, gdy skończyła się gwarancja Evil or Very Mad , co było, zresztą, do przewidzenia Rolling Eyes ASO po kolejnym zdiagnozowaniu złej pracy zaworu, postanowiła wymienić go na nowy /koszt:ok.800 - 1000pl razem z wymianą i uwzględnieniem "współczynnika krawatowego"/... I teraz pytanie. Jaki jest sens wymiany tego zaworu na nowy??? Taniej i prościej jest go właśnie zaślepić, tym bardziej, że nigdzie nie znalazłem, negatywnych skutków ubocznych, takiego zabiegu. Może jednak komuś, wyszedł bokiem taki zabieg???

Ostatnio zmieniony przez szpunt dnia Pią 20 Lut 2009, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
kompak1

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): slask
Posiadane auto: 2.8 JTD 2002 MAX
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Lut 2009, 01:46
Temat postu:

Czy w Ducato 2,8 jtd 2002 jest zawór EGR


jeżeli tak to gdzie go szukać, mam podobny objaw, przy zrzucaniu biegu i spadaniu obrotow spadaja one do ok 500-600 a potem wracaja do normy czyli ok 800-900.
Z gory dzieki za podpowiedz
_________________
peet
Powrót do góry
memus

Dyskutant



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 63
Skąd jesteś (miejscowość / region): chrzanów
Posiadane auto: fiat ducato 2.3 Mercedes Sprinter 315
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Lut 2009, 11:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


witam a moglibyście opisać w którym miejscu w fiat ducato 2,8 jtd znajduje się ten zawór EGR lub ewentualnie wklejic jakaś foteczke

pozdrawiam Cool
Powrót do góry
gadu-gadu
szpunt

Debiutant



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 21

Posiadane auto: Ducato III 2,2 MJ 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Lut 2009, 20:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Dobra, jestem po zabiegu... Cool Całkowity koszt /demontaż, dorobienie zaślepki z blachy o gr.1mm + montaż/ to 80PLN Exclamation Ducato III mają EGR-a sterowanego elektronicznie, bez przewodu podciśnieniowego, więc zaślepka załatwia problem całkowicie tj. komp. pokładowy nie sygnalizuje błędu Very Happy Oczywiście u magików w ASO ich komp. krzyczał, żeby wymieniać EGR-a... I teraz najlepsze... Uważam, że silnik nie pracował tak dobrze od nowości /przejechałem z zaślepką jakieś 400km/. Przede wszystkim pracuje dużo ciszej, nie męczy się przy przyśpieszaniu i oczywiście odzyskał dawną moc!!! Różnicy w zużyciu paliwa, oraz dymienia z tłumika nie zauważyłem...
Powrót do góry
FiatDobloMultiJet

Czytelnik



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 1


Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Kwi 2009, 14:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Witam.Mam problem z zaworem EGR w Fiacie Doblo 1.9 MultiJet z 2006 roku.Zawór ostatnio został zaślepiony w ASO i przy okazji usunęli błąd żeby nie świeciła sie kontrolka silnika.Wszystko było ładnie pięknie ale przejechałem jakieś 3 godziny i kontrolka znów sie zaświeciła.Co zrobic z tym fantem?Moze ktoś miał ten sam problem?
Powrót do góry
szpunt

Debiutant



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 21

Posiadane auto: Ducato III 2,2 MJ 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Kwi 2009, 07:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


Może zapaliła się z innego powodu, podłączałeś kompa? Może zaślepka była zrobiona ze zbyt cienkiej blachy i ją przepaliło?
Powrót do góry
su1910

Czytelnik



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo JTD 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Cze 2009, 08:40
Temat postu:

j.w.


Miałem ten sam problem i też zaslepiono mi go w ASO powiedziano mi że to na jakiś czas a potem należy go wymienić. Nowy zawór kosztuje ok. 400zł ale niestety
nigdzie go nie było nawet ASO kazało mi czekać ok 3 miesięcy. Po jakiś 4 miesiącach zaślepka się przepaliła i problem powrócił. Zastanawiałem się co zrobić zakup nowego odpuściłem pozostało mi czyszczenie albo nowa zaślepka.Wybrałem zaślepkę zrobiłem ją z blachy ocynkowej 1 mm i jeżdże ponad rok. Kiedyś z ciekawości ją skontrolowałem i była ok.Moim zdaniem nie ma żadnej różnicy w jeżdzie z zaślepką czy sprawnym egerem.Niestety nie wiem jak może sie to odbić na spalaniu czy silniku.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 02 Cze 2009, 09:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?


To z czego zrobili ci tą zaślepkę - z puszki po piwie? Powinna być wykonana z blachy kwasoodpornej o gr 1mm. Generalnie wszystko zależy jaki to JTD, bo nie we wszystkich mozna całkowicie zaślepić EGR tak aby ECU nie przechodziło w tryb awaryjny
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Ducato »

Opinie o samochodach Fiat Ducato - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500L

36 000

2013r.

68 385 km

pomorskie

FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPunto 2012

9 800

2012r.

218 000 km

pomorskie

Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatPanda

7 777

2004r.

164 800 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System