Mam pytanie czy zaślepienie EGR czy też jego odcięcie może mieć jakieś skutki uboczne dla silnika?? czy może wpłynie na poprawe pracy ??
Jeśli ktoś z was to przerabiał prosze o informacje.
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Dęba Posiadane auto: Renault Scenic 2010 r. 1,5 105 KM kiedyś posiadane Fiat Stilo 115KM 1,9 JTD 2003r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 08:27
Temat postu:
egr
witam
w stilo mam zaślepiony egr od roku przejechałem około 20000 km, skutki uboczne to dymienie przy nagłym przyśpieszeniu, wzrost spalania około dwie setki więcej na 100 km, więcej skutków nie zaobserwowałem. Zaślepienia dokonał ASO Fiat.
Pozdrawiam Jacek
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 11:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Co po zaślepieniu EGR?
Cześć. Może nie całkiem na temat, ale nie mogłem sie powstrzymać. Zrozumiałbym gdyby to zaślepił ktoś sam, ale ASO poszło na to ? I pewno jeszcze sami zaproponowali tą usługę? Ciekawe co by na to powiedział producent auta, który daje autoryzację dla ASO .Inne usługi też mają na takiej zasadzie? To może jeszcze by zaciski hamulcowe zdemontowali i wyciąć dziurę w nadkolu na dostęp do koła, żeby sobie nogą w azbestowej skarpetce hamować o koło? Ostatecznie jakie uproszczenie serwisu - ile łatwiej zmienić skarpetkę na nodze niż klocki w zacisku . A zamiast ręcznego proponuję dwa klocki w bagażniku... Choć pewno jeden by wystarczył .
Nie będzie dobrze . _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1,7 TD 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 11:23
Temat postu:
egr
EGR (Exhaust Gas Recilculation)
Jak widać w tytule EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, a jako, że te spaliny są recyrkulowane do kolektora ssącego to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Przy kolektorach znajduje się zawór EGR, który to zawór łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem . W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.Spaliny są podawane do kolektora ssącego ze względów ekologii. Dla nas to oznacza że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny które są jeszcze raz dopalane, co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi.
W moim palio 1.7 TD po odłączeniu podciśnienia sterowania EGR-em zawór EGR jest cały czas zamknięty (tak jak by był zaślepiony) wzrosła moc silnika , spadło zużycie paliwa , wzrosło ciśnienie doładowania z turbiny . Jest trochę mniej ekologiczny ale lepiej chodzi .Na przegląd wystarczy tylko założyć rurke podciśnienia i wszystko jest tak jak było . Rurke sterowania podciśnieniowego trzeba zdiąć pomiędzy zaworem sterującym a EGR bo z drugiej strony zmniejsza wspomaganie hamulców (dostają lewego powietrza) .
Ten zawór dopuszcza spaliny do silnika tylko w czasie gdy silnik jest na wolnych obrotach. Po dotknięciu pedału gazu zwór zamyka się i silnik wciąga już tylko powietrze. Ten zabieg ma na celu obniżenie temperatury spalin i emisji chyba związków azotu. To jest elektrozawór. Egr - zawór "ekologiczny" jest bardzo drogi. Historia z moim była długa i pokręcona. Objawem problemu był totalny muł. Na rondzie musiałem startować z przygazówki jak żużlowiec. Szamani od samochodów sugerowali wymianę turbiny, sondy, przepływomierza i jeszcze kupy części - będzie tego ze dwie półki na regale. Stanęło na przepływomierzu - rezultat żaden. Szaman zaproponował wykasowanie błędów w komputerze a ASO bo on ma kompa tylko do dupeczek. W ASO podłączyli jak należy i wybadali ten EGR. W ciągu godziny wykasowali błędy z kompa i wspaniałomyślnie przeczyścili mi ten zawór (uprzedzili, że będzie potrzebna wymiana). Z ASO wyjechałem rakietą jak dawniej - pełen sukces!!! Niestety po dwóch tygodniach problem powrócił. I znowu wizyta w ASO. Przewidywane koszty naprawy zmusiły mnie do knucia (moja wrodzona czujność bolszewicka). Kupiłem używany zawór (tu czujność chyba spała - nie kupujcie używek bo to zawsze kończy się źle). Zabrałem się do wymiany z kolesiem (zieloni jak papierówki). Jakież było nasze zdziwienie gdy po demontażu znaleźliśmy blaszaną zaślepkę w kolektorze dolotowym tego EGRa. Zaślepka jeszcze z włoskimi napisami od mechanika z ASO tylko z cienkiej blachy, która się przepaliła! Dlatego samochód hulał dobrze a później zdechł bo przepalił tę blaszkę. Szybko, na kształt oryginalnej uszczelki, ślusarz zrobił mi zaślepkę grubą jak podeszwa w bucie i po zamontowaniu odzyskałem mój samochód. Kolosalna różnica, silnik pracuje jak dzwon, nic nie dymi, nie pali więcej, żadnych skutków ubocznych. W Doblo 1.9jtd ten elektrozawór służy tylko do spełnienia normy EURO. Zwykłe zawracanie d.. A było to wszystko jakieś 100 000 km temu. Dziś nakulałem już 260 000 km i zamierzam zrobić drugie tyle. Żadnych śladów zużycia. W międzyczasie kupiłem drugiego, używanego doblo 1.9jtd i od razu założyłem moją zaślepkę. To samo. Dodam że ten problem nie powoduje włączenia kontrolek na desce a po podłączeniu komputera wszystkie parametry wariują, stąd mechanik ma pole do popisu i chętnie wymienia wszystko pomiędzy tłokiem a ostatnim tłumikiem - turbinę, sondę, przepływomierz, katalizator, tłumiki, etc. Bardzo męczę swoje Doblaki ale również o nie dbam. Jestem fanem tych kwadratów i nie zamieniłbym ich na inne (miałem kangury i partnery, jakby co) Doblo 2003 1.9jtd 74 KW. Polecam! na rara
Witam. Czyszczenie zaworu EGR dało, w moim przypadku, możliwość przejechania, bezproblemowo, ok. 3000 km... Za drugim razem było lepiej /niewiele, ale lepiej/ bo ok.5000km... Oczywiście w obydwu przypadkach, usterkę zaworu EGR, zdiagnozowano w ASO, po objawach takich jak: spadek mocy silnika, gaśnięcie silnika przy spadaniu obrotów przy biegu jałowym czy, też brak możliwości przekroczenia 3000ob./min... Całą odpowiedzialność za złą pracę zaworu, zwalono na złej jakości paliwo. Nie mogę się z tym zgodzić, gdyż pozostałe samochody jeżdżą na tym samym paliwie i nic się nie dzieje. Przypuszczam, że ten zawór od samego początku był wadliwy... Schody zaczęły się wtedy, gdy skończyła się gwarancja , co było, zresztą, do przewidzenia ASO po kolejnym zdiagnozowaniu złej pracy zaworu, postanowiła wymienić go na nowy /koszt:ok.800 - 1000pl razem z wymianą i uwzględnieniem "współczynnika krawatowego"/... I teraz pytanie. Jaki jest sens wymiany tego zaworu na nowy??? Taniej i prościej jest go właśnie zaślepić, tym bardziej, że nigdzie nie znalazłem, negatywnych skutków ubocznych, takiego zabiegu. Może jednak komuś, wyszedł bokiem taki zabieg???
Ostatnio zmieniony przez szpunt dnia Pią 20 Lut 2009, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): slask Posiadane auto: 2.8 JTD 2002 MAX
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Lut 2009, 01:46
Temat postu:
Czy w Ducato 2,8 jtd 2002 jest zawór EGR
jeżeli tak to gdzie go szukać, mam podobny objaw, przy zrzucaniu biegu i spadaniu obrotow spadaja one do ok 500-600 a potem wracaja do normy czyli ok 800-900.
Z gory dzieki za podpowiedz _________________ peet
Dobra, jestem po zabiegu... Całkowity koszt /demontaż, dorobienie zaślepki z blachy o gr.1mm + montaż/ to 80PLN Ducato III mają EGR-a sterowanego elektronicznie, bez przewodu podciśnieniowego, więc zaślepka załatwia problem całkowicie tj. komp. pokładowy nie sygnalizuje błędu Oczywiście u magików w ASO ich komp. krzyczał, żeby wymieniać EGR-a... I teraz najlepsze... Uważam, że silnik nie pracował tak dobrze od nowości /przejechałem z zaślepką jakieś 400km/. Przede wszystkim pracuje dużo ciszej, nie męczy się przy przyśpieszaniu i oczywiście odzyskał dawną moc!!! Różnicy w zużyciu paliwa, oraz dymienia z tłumika nie zauważyłem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.