Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 21:44
Temat postu:

Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Witam mam następujące pytanie, wymieniłam płyn chłodzący, wlewałem go do póki w rurce do odpowietrzania nie pokazała się ciecz, nie chciała się tak łatwo pokazać ale w końcu było widać ze trochę wody z niej wyleciało. Na początku silnik grzał się do 100 stopni, jak odkręcony był zbiorniczek to gdy dało się obroty na 3 tyś wylatywała z niego woda.
Czy możliwe że układ jest nie odpowietrzony, chociaż teraz w czasie jazdy temperatura wynosi 80 stopni a na posotoju rosnie wolno do 90 ale nie przekracza, nagrzewnica słabo grzeje,
W książce przeczytałem ze w czasie zalewania ukladu wodą musi być odkręcony odpowietrznic i musi być zdjęty wąż z termostatu prowadzący wode do nagrzewnicy,i trzeba go zalozyc jak woda zacznie się wydobywać z termostatu a reszte wodu uzupełnić do końca przez zbiorniczek ja tego weza nie zdjołem, jest to silnik 900 na wtrysku Termostat jest powyżej chłodnicy, czy możliwe ze trzeba tą rurke zdjąć aby odpowietrzyć układ.
Powrót do góry
Graczyk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 406
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat.
Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 22:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


ja co prawda w cc 700 tez nic nie zdejmowalem tylko odkrecilem koreczek troche tez posciskalem waz od termostatu do chlodnicy i wszystko dziala jak nalezy. wg. mnie posmigaj troche i znowu sprobuj go odpowietrzyc az do skutku powinno byc dobrze
_________________
punto 55s
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 23:04
Temat postu:

Odpowietrzanie układu chłodzenia


Cześć. Nie ma sensu ściągać wężyka z termostatu do nagrzewnicy bo jest ciągłe odpowietrzenie poprzez urządzenie wtryskowe do zbiorniczka.
Kłopoty przeważnie biorą się z zalegania powietrza w rurze z termostatu do chłodnicy bo przy zamkniętym termostacie powietrze nie ma gdzie uciec, a nawet jak się silnik nagrzeje i termostat się otworzy to musi się przepchać przez chłodnicę w dół bo tak go ciągnie przepływ płynu i czasem ma ciężko blokując przepływ płynu z silnika do chłodnicy, co powoduje przegrzewanie silnika.
Robię tak. Odkręcam całkiem odpowietrzenie z chłodnicy, ściągam węża z termostatu do chłodnicy (ten gruby), ale nie całkiem tylko tak, żeby była szczelina między wężem, a króćcem termostatu i wtedy zalewam powoli tak aby pociekło odpowietrzeniem chłodnicy i wtedy go zakręcam. Czekam (trochę trwa) aż zacznie lecieś tą szczeliną pomiędzy wężem do chlodnicy, a termostatem. Jak leci to nakładam węża na króciec termostatu do końca, zakładam opaskę i zapalam silnik. Na początku trzymam na wolnych obrotach, a jak się wakazówka temperatury ruszy to to daję tak gdzieś dwa i pół do trzy i pół tysiąca obrotów i trzymam dotąd aż oba węże nagrzewnicy zrobią się gorące i chłodnica też będzie gorąca (cała) razem z wężem z chłodnicy do pompy. Potem znów daję wolne obroty i czekam, aż się dwa razy załączy i wyłączy wentylator chłodnicy i sprawdzam czy ogrzewanie działa prawidłowo na wolnych obrotach.
P.S Na wszelki wypadek dałem pełny opis odpowietrzania układu tak jak ja to robię bo mam to wypróbowane, ale wydaje mi się, że u ciebie to jest tylko zapowietrzona nagrzewnica i spróbuj potrzymać silnik tak z minutę na gdzieś pięciu tysiącach obrotów to powinno pomóc żeby się nagrzewnica odpowietrzyła. Czy na wolnych obrotach oba węże do nagrzewnicy są tak samo gorące jak silnik? (przy wyłączonym wentylatorze ogrzewania).
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 23:48
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Temperatura oby dwoch węży od Nagrzewnicy różni sie od siebie tylko nie pamietam który jest chłodniejszy.zobacze jutro
Powrót do góry
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 23:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Wydaje mi sie ze sa chłodniejsze i wolno sie nagrzewaja.a jezeli chodzi o to trzymanie go na 5 tys. To z odkręconym korkiem na zbiorniczku czy zakreconym
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 10 Sty 2009, 23:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 11 Sty 2009, 09:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Węże do nagrzewnicy powinny nagrzewać się razem z silnikiem. Dopuki silnik nie osiągnie 70 -80 stopni może być na odkręconym korku, ale jak zobaczysz, że ze zbiorniczka zaczyna parować to odrazu korek zakręć i nie odkręcaj na gorącym. Nie piłuj obrotów na całkiem zimnym, poczekaj na wolnych obrotach ze dwie minuty po zapaleniu i dopiero wtedy podnoś obroty.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 12 Sty 2009, 00:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Jutro bede odpowietrzal układ od poczatku mam tylko pytanie,w aucie mam gaz reduktor podlaczony prosto z pompy Maly obieg i idzie do Nagrzewnicy.reduktor umieszczony jest poniżej pompy wodnej,to chyba nie powinno przeszkadzać mi w odpowietrzeniu układu? I czy odpowietrzac na otwartej Nagrzewnicy
Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 12 Sty 2009, 09:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Nie robiłem z gazem, ale nie sądzę żeby to był problem, choć trzeba by widzieć układ węży, ale powinno na obrotach przepchnąć. Nagrzewnica nie ma zaworu, płyn idzie cały czas sterujesz tylko powietrzem, więc nie ma znaczenia położenie dźwigni ogrzewania. Zrób najpierw tą próbę z obrotami. nie ma sensu rozgrzebywać wszystkiego jak silnik się nie przegrzewa.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 00:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


No więc zrobiłem co radziłeś z tym odpowietrzeniem przez obroty. Teraz jadąc temperaturę mam na 80 stopni (na zewnątrz minusowa) a stojąc w korku widać jak temperatura rośnie do 90, powyżej załącza się wentylator chodzi chwile ale nie widać żeby temperatura jakoś znacząco się obniżała, lecz do 100 stopni nie dochodzi. Teraz jeżeli chodzi o ogrzewanie w środku, przy 90 stopniach na wolnych obrotach leci coraz chłodniejsze powietrze lecz nie zimne niż jak jest przykładowo przy 3 tysiącach i leci "wrzątek". Węrze od nagrzewnicy nagrzewają się wolniej, duzo wolnij niż silnik (patrząc na temperature) przy temperaturze silnika 90 stopni temperatura na reduktorze podłączonym do małego obiegu to zaledwie 50 stopni. UPG była wymieniana z pół roku temu.Wody nie ubywa oleju nie przybywa. Ze zbiorniczka nie wypycha wody, Wchodząc na 3 tyś widać jak poziom wody w zbiorniczku obniża się minimalnie, po puszczeniu obrotów wraca do stanu poprzedniego. W czasie stygnięcia auta jak dobrze się wsłuchać w silniku słychać jak by takie ciche przelewanie się wody, bulgotanie. Co o tym sądzisz
Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 09:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


lukaszlks napisał:
Wchodząc na 3 tyś widać jak poziom wody w zbiorniczku obniża się minimalnie, po puszczeniu obrotów wraca do stanu poprzedniego. W czasie stygnięcia auta jak dobrze się wsłuchać w silniku słychać jak by takie ciche przelewanie się wody, bulgotanie. Co o tym sądzisz

Jedno i drugie świadczy o tym, że w układzie gdzieś jest powietrze.
Czy na reduktorze nie ma jakiegoś odpowietrzenia? Spróbuj jeszcze odłączyc węża odpowietrzającego od zbiorniczka (ten cienki na górze) i pociągnąć z niego ustami czy nie jest zatkane i poleci płyn. Można by jeszcze lekko z czuciem zsunąć węże z reduktora, tak tylko żeby była minimalna szczelinka i zobaczyć czy tam jest płyn czy powietrze. tylko nie ściągaj całkiem tych węży bo cały płyn wylejesz, i po odpowietrzeniu tego jeszcze raz przepchnąć nagrzewnicę obrotami.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
jjmag

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 135
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelszczyzna
Posiadane auto: renault r5 mazda 323f
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 09:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


to że nienagrzewa ci się nagrzewnica do końca to wcale nie mósi być wina układu że jest zapowietrzony tylko wina zamulonej nagrzewnicy, kolejna sprawa instalacja ma się odpowietrzyć sama na zamkniętym korku od wyrównawczego jedyne co możesz jeszcze zrobić to zalej wyrównawczy pod sam korek odpal go i odpowietrznikiem spuszczaj nadmiar płynu tylko nie wypóść do końca i bez żadnego dodawania gazu a na wolnych obrotach
Powrót do góry
skype status
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 11:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Dzis rano gdy zajrzałem do zbiorniczka to wody bylo mniej niz wczoraj gdy skonczylem jazdę.woda napewno nigdzie nie uciekła ani przedostała by sie do silnika,zauważył bym,moze mozliwe jest ze Cisnienie przez noc wypchnelo powietrze z układu.na wszelki wypadek spróbuje sposobu z zapełnieniem zbiornika do konca i bede odpowietrzal wężykiem,potem zobacze czy na złączach Nagrzewnicy,termostatu,redukutora pojawia sie płyn.chyba ze to zly pomysl
Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 11:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Kolego jjmag w 700 jest troszkę inaczej niż w 900. Po pierwsze w 700 cały blok silnika jest poniżej odpowietrzenia na chłodnicy, a w 900 nie. Po drugie w 700 termostat jest za chłodnicą, a w 900 przed, co skutecznie blokuje odpowietrzenie rury z bloku do chłodnicy, a w 700 nie bo tam może swobodnie wypływać z bloku do chłodnicy i przez odpowietrzenie. Tak czy inaczej nagrzewnica jest najwyższym punktem układu i nie ma odpowietrznika, więc powietrze trzeba wypchnąć przepływem płynu, a na wolnych obrotach pompa za małą wydajność.
Oczywiście może coś być przytkane, ale to miała być następna sugestia po sprawdzeniu poprawnego zalania - ubiegłeś mnie Wink . I dobrze, tylko chciałbym, aby kol lukaszlks sprawdził wszystko po kolei, a nie na chybil trafił.
lukaszlks To że ubyło to według mnie - jeśli jesteś pewien upg i nieszczelności - oznacza, że coś sie już odpowietrzyło. Powietrze z nagrzewnicy w 900 ma małe szanse dostać się do chłodnicy, szczególnie przy zamkniętym termostacie, a ponieważ temperaturę silnika masz dobrą więc duży obieg nie jest zapowietrzony, a wężykiem odpowietrzasz chłodnicę. Próbuj tak jak piszesz - na złączach. Tylko patrz, żeby zawsze płyn w zbiorniczku był wyżej niż złącze, które rozkręcasz.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
lukaszlks

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 22

Posiadane auto: Renault, Megane I, 1,4 16 V 95KM
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 17:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


Odpowietrzyłem węze od nagrzewnicy - przy termostacie, węże reduktora, było słychać przez chwile powietrze, teraz temperatura jest taka jak była, z nagrzewnicy troche cieplejsze powietrze, ale czy nagrzewnica odpowietrzyla sie do konca? gdyż jest polożona wyżej niz zbiorniczek wyrównawczy a odpowietrzałem ją przy termostacie. Przy Ciepłym silniku (zgaszonym) po odkręceniu OSTROŻNYM POLUZOWANIU korka zbiorniczka płyn nie wylewa się, po odkręceniu odpowietrznika (zakręcony zbiorniczek) przez chwile "sika" strumieniem i potem widać że ubyło płynu w zbiorniczku. Czy tak powinno być?
Powrót do góry
mikki68

Auto Maniak



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 956
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 18:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Odpowietrzanie układu Chłodzenia .


siemka
co do słabszego ogrzewania na wolnych obrotach to
1- może być trochę przymulona nagrzewnica
2- pompa wodna ma ciut mniejszą wydajność
3- spora część małego obiegu idzie na ogrzewanie parownika więc przepływ przez nagrzewnicę jest sporo słabszy
co do odpowietrzania to teoretycznie układ powinien się odpowietrzyć ( po nagrzaniu do dużego obiegu) i odkręceniu odpowietrznika (koło zbiorniczka spryskowacza)
przy LPG miałem sposobność już 2 razy zmieniać płyn i nie stosowałem żadnych trików ze zdejmowaniem węży.
kontroluj często temperaturkę i stan płynu (nie przepełnij) przez kilka dni i wszystko się powinno samo ułożyć (co jakiś czas popuszczaj kontrolnie odpowietrznik (ale nie lej tylko upuść do pierwszych kropli płynu)

myślę że te nasze wszystkie porady pomogą ci się z tym uporać, ale myślę że jusz chyba układ ci się odpowietrzył Wink

Very Happy
_________________
POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI Smile już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia


FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System