Gdy jade i wciskam nagle "gaz" do dechy auto ma chwile zawachania jakby paliwo nie docierało nie wiem własciwie od 2000-3000 rpm dławi się jakby i po chwili przyspiesza poprawnie.
Na wolnych obrotach ładnie wchodzi na obroty.
Co to może być?
Czy w cinquecento istnieje takie coś jak diagnostyka , kody błędów etc?
Druga sprawa jest taka:
sprzęgło gdy ruszam chodzi jakby skokowo - łapie na dole ale skokowo gdy puszczam je - może linka sprzęgła?
Czy istnieje takie coś jak kasowanie błędów poprzez odłączenie akumulatora?
Gdzie w cinquecento 1.1 znajduje się filtr paliwa?
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
Dzieje się tak zawsze czy tylko czasami?
Kiedy oststanio zaglądałes do filtra paliwa?
On może być winny.
Możesz podpiąc swoje autko pod kompa np. w ASO w celu sprawdzenia błędów i ich wewntualnego wykasowania.
Diagnostyka może też wskazac błąd.
Jesli komp załapał błąd to samo wypięcie klem nic nie da.
Co do sprzegła to może właśnie zacierać się linka - czeste w CC/SC.
Filtr paliwa znajduje się albo zaraz koło zbiornika ( zamocowany na nim) albo pod podłogą.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
Auto kupiłem dopiero co.
Nic nie robiłem, dzieje się tak od 2 dni przy kupnie chodził dobrze.
Zajrze do filtra.
Sprawa jest tego typu:
- jade sobie na 2 biegu puszczam gaz wchodze w zakręt dodaje gazu a on zadławia się i po momencie ciągnie dalej...
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
Teraz jestem pewien.
Dławi się jak się rozgrzeje.
Dzis rano zimny zupełnie chodził rewelacyjnie aż tylko zaczął się rozgrzewać (wskazówka temp. ruszyła).
Auto nie przegrzewa się, wentylator włącza się super.
Stawiam na rozwalony wskaźnik temp który daje sygnały do ecu,.
Gdzie on jest w 1.1 jak się wymienia i ile może kosztować?
Ps
Nie zawsze przydławia się, najczęsciej 1-2 s i ciągnie dalej.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 11 Sty 2009, 12:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
Cześć. Dobrym tropem idziesz, ale takie objawy może dać też czujnik cisnienia bezwzględnego lub potencjometr przepustnicy i może to być sprawa brudnych wtyczek lub przytkanego wężyka do czujnika ciśnienia bezwzględnego, a niekoniecznie uszkodzenia samych czujnków. Nic Ci się nie łapie na kontrolce wtrysku ? I możesz jeszcze poruszać wtyczką do kompa tylko wcześniej odepnij akumulator. _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 11 Sty 2009, 17:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
Cześć. Potencjometr przepustnicy jest na ośce przepustnicy po drugiej stronie niż dochodzi linka gazu, czujnik ciśnienia bezwzględnego jest obok komputera wtrysku, trochę w lewo i do tyłu od niego na tej samej wysokości. To takie płaskie od góry i od spodu ma wtyczkę i wężyk. Ten wężyk przedmuchaj, tylko delikatnie bo jest w nim delikatna membrana. Sonda oczywiście tak, ale łapała by się na kompie. Czy na stojącym autku jak dasz pełny gaz to też zadławia czy zbiera się od razu ? _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Sty 2009, 19:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
W 1100 typowym problemem przy tym "zastanawianu" się silnika jest potencjonemt przepustnicy i czujnik ciśnienia bezwzględnego. Miałem objawy takie jak ty, tylko może w łafodniejszej formie - okazało się, że czujnik ciśnienia bezwzglednego dostawał lewe powietrze przez nieszczelną rurkę prowadzącą od obudowy filtra powietrza (pod spodem) właśnie do wspomnianego czujnika. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 11 Sty 2009, 23:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cinquecento sporting 1.1 problem...
No to wygląda na czujnik ciśnienia bezwzględnego. Sprawdź wężyk - drożność, szczelność i krućce, na które założony jest wężyk przy czujnku i z drugiej strony, czy drożne. Możesz przedmuchać ustami tylko nie wykończ czujnika bo jest tam delikatna membrana.Odłącz wężyk przy wtrysku i ustami wyciągnij z niego powietrze i językiem zatkaj wężyk. Podciśnienie powinno sie utrzymać co wyczujesz językiem, jakby schodziło to masz nieszczelny wężyk lub niestety membranę w czujniku. Popraw wtyczkę. Możesz jej psiknąć jakimś aerosolem do styków. Przy okazji odepnij akumutator i tak samo popraw wtyczkę na komputerze bo tam też może nie kontaktować. Jak to nie pomoże to trzeba by podmienić na chwilkę z innego auta czujnik i sprawdzić wtedy. _________________ Pozdrawiam JS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.