Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: ford mondeo 2.0 16v zetec z lpg
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 25 Sty 2009, 21:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) dymi jak smok na biało
jezeli do tego jeszcze ubywa ci oleju to do sprawdzenia masz pierscienie tlokowe , uszczelniacze zaworow i uszczelke pod glowica Ale z tego co napisales bialy dym jest spowodowany tym ze razem z paliwem spala sie rownierz olej
Dołączył: 09 Gru 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Cinquecento 704LPG ED
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Sty 2009, 22:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) dymi jak smok na biało
bialy dym jest spowodowany para wodna... Zobacz czy Ci nie ubywa przypadkiem plynu chlodzacego... Spalanie oleju by obiawaialo niebieskim lub czarnym dymkiem..
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 22:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) dymi jak smok na biało
Spalanie oleju dymi na biało a płynu chłodniczego na niebiesko?????????Co wy piszecie.Jak sie ktoś nie zna to niech sobie da spokój.Wymieniałem w swoim cinquecento 900 uszczelkę pod głowica i wiem jakie sa objawy uszkodzenej takiej uszczelki.Nie zawsze jest problem z rannym odpaleniem,zależy jaki przedmuch i ile kropel płynu poleci na cylinder,napewno auto kopci na biało jak UPG siadło i to mocno, a na niebiesko jak pali olej.Jeżeli czuć benzynę w oleju to silnik musisz mieć strasznie zajechany,pierścieni praktycznie nie masz,albo innym sposobem przedostaje sie benzyna do oleju.Jak auto odpala i jaka ma moc?
ach widzę że Andy 1991 tutaj nabija sobie posty... Na forum brava/bravo tez wypisywał dziwne treści i się ze wszystkimi kłócił wmawiając swoje 100% pewne rady,. Uważnie przeczytajcie wszystkie posty andiego , po co ? Jego niektóre rady mogą być zabójcze dla samochodu w końcu to "prawie mechanik"
Siwy dym rano - rozwiązanie problemu!!! - u mnie pomogło!
Cały problem zaczął się po wymianie oleju na półsyntetyczny..
Mam Kia Sephia II 1.5 16v
Rano po odpaleniu dymił bardzo mocno na biała, że aż wstyd było odpalać pod domem. Mechanicy mówili, że to uszczelniacze ale i także mogą być pierścienie, że lepiej jakbym w ogóle auto zmienił.
Intuicja mnie nie zawiodła - wiedziałem, że silnikowi nic nie jest a tylko coś nawala ale nic poważnego. Szukałem na forach i okazało się, że sporo osób ma, miało z tym problem i remontowali silniki na różne sposoby a efekt pozostawał..
Rozwiązanie??
Rozwiązanie było banalne: zmiana oleju na właściwy tj. pełny syntetyczny 5W40 Castrol Magnetic.
Moje auto zawsze jeżdziło na syntetyku a podczas ostatniego serwisowania wlano mi pólsyntetyczny i stąd cały problem. Próbowałem uszczelniać autko doktorkiem, wlewać mineralny olej, nawet 20W40 ale efekt cały czas się pogarszał.
Dziś jak odpalam rano to ani mgiełki nawet :D
I to by było na tyle (a już prawie kupiłem nowy silnik) na szczęście się obyło bez.
Acha - jeszcze w razie czego dolałem trochę płynu czyszczącego wtryski do benzyny (zapobiegawczo).
Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.