cześc mam bravo 1,9 jtd cud auto za nieduże pieniążki, ale do czasu
wpadłem w dziurę na drodze i zapaliła mi się kontrolka wtrysku
pojechałem na kompa i pokazał błąd pedału gazu i immobilajzera po skasowaniu wróciło wszystko do normy - do następnej dziury i tak w kółko
CZY KTOŚ Z WAS MAM MOŻE DOŚWIADCZENIE W TYM TEMACIE?
MECHANICY GŁUPIEJĄ
Witam! Jestem nowy na forum ale Fiatem Bravo 1.9 JTD jeżdżę od ponad roku. W moim aucie występuje od czasu do czasu bardzo podobny problem jak u tron33. Dokładnie po wjechaniu w głębszą dziurę - (wstrząs), auto traci drastycznie moc, tak jakby nie reagowało na naciskanie pedału przyspieszenia. Auto jedzie dalej, ale odczuwalny spadek mocy występuje nawet po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (efekt hamowania silnikiem), dziwne uczucie i zarazem trudny temat. Sam miałem naprawiany pedał przyspieszenia koszt ok. 150zł (podobno jest tam jakiś delikatny mechanizm i ścieżki, które się zrywają) - na samym początku jak zakupiłem Fiata Bravo nie mogłem się przyzwyczaić do bardzo czułego pedału przyspieszenia, być może już wtedy się coś z nim działo nie tak. Na komputerze skasowano dwa albo trzy błędy ale problem się powtarza. Będę wdzięczny za pomoc w tej sprawie.
W jednym z postów na forum ( pisał Radzio_Sz ) wyczytałem, że pod schowkiem pasażera jak go sie wyciągnie znajdują sie tam od 4-6 przekaźników, dwa czarne od pompo wtryskiwaczy, dwa czerwone od automatycznego systemu kolizyjnego i opcjonalnie dwa niebieskie od (np. podgrzewanych foteli), w każdym bądź razie jeden z tych czarnych przekaźników się poluzował i auto tak właśnie reagowało. Jutro idę to sprawdzić u siebie w aucie jak pomoże to napisze na forum.
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
cześć
fajnie że napisałeś, widzę że naprawiałeś pedał gazu nie było żadnej poprawy? ja właśnie czekam na potencjometr z rozbitka, ale ostatnio zobaczyłem że sprawa się nasila gdy paliwa jest mało
Napisz koniecznie co z tymi stycznikami??
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
muszę powiedzieć że jak na razie to działania związane z poprawą posadowienia styczników przynoszą efekty.
na razie jeżdżę bez przedniego schowka , w razie gdy by, zobaczymy
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
podobnie jeżdżę z wykręconym schowkiem, gdyby wystapiła podobna historia jak wczesniej. Narazie u mnie spokój, zobaczymy co sie bedzie działo.Wiem tylko ze jak odpalę silnik i wyciągne czarny przekaźnik po prawej stronie na górze to auto automatycznie gaśnie.
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
Wersja JTD za (nad) schowkiem ma przekaźniki związane z układem wtryskowym (sterowaniem silknika).
Mieliście samochód podłączony już pod kompa, na nim można ładnie przetestować działanie potencjometru pedału gazu.
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
Ja około tydzień temu byłem na wizycie u znajomego na diagnostyce komputerowej: błędy jakie wyskoczyły to:
Błąd:
1. EGR - mam zamiar zaślepić - podobno wzrośnie nieco moc i spalanie się zmniejszy o kilka %, oraz niestety zwiększy emisja spalin
2. Pedał gazu - nie mam pojęcia co z tym zrobić
3. Czujnik ABS (strona lewa) - już usunąłem usterkę - przewód się odizolował trzeba było polutować i założyć nową izolację.
Jeżeli ktoś ma podobne problemy z pedałem gazu tzn. na komputerze miał błąd i wie jak go naprawić, proszę o jakieś mądre i sensowne rady. Pedał gazu jest w moim bravo nadzwyczaj czuły i delikatnie naciskając go i jadąc na pierwszym biegu wystarczy lekko musnąć a autem szarpie, dziwne uczucie. W sumie ja się już przyzwyczaiłem i nauczyłem odpowiedni nim operować. Może to ma związek z błędem pedału gazu.
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warm-maz Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2009, 14:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
Kolego tron33 miałem ten sam problem co ty tyle że w Lanci delta, ale to podobny silnik. Jak się zapaliła kontrolka od wtrysku samochód zrobił się mułowaty. Po zgaszeniu i odpaleniu przeważnie gasła ale na nierównościach znowu się zapalała. Nie jeździłem do żadnego mechanika tylko znajomy elektryk powiedział że odłączyła się jakaś masa. Po prostu przewód raz masował a na dziurach coś się rozłączało. Niestety nie wiem co konkretnie zrobił ale zajęło mu to 30minut i miał tylko miernik.
Re: ( Fiat Bravo ) kontrolka wtrysku i spadająca moc
dzięki , doszedłem do tych samych wniosków to znaczy że coś musi nie kontaktować ale podejrzewam że przyczyną mogą być przegrzewające się przekaźniki - jak mam zdemontowany schowek to problemu nie ma!!
"... Zaślepiony nie będzie brudził kanałów nagarem i napewno popracuje on sprawnie duużo dłużej. Odnośnie samej pracy silnika - po zaślepieniu czuć, że pracuje równiej jak pisałem łagodniej schodzi z obrotów i bez żadnego falowania stoi ładnie, stabilnie na niskich odrotach, nie poszarpuje, nie gaśnie - chodzi tak jak powinien chodzić silnik. Dobrze ! Odnośnie spalin ponoć spaliny nie są zawyżone tak aby nie przeszadł przeglądu ...". [1]
"... Zaslepiłem EGR, i odczułem wyrażną poprawe mocy przy ruszaniu oraz silnik
zaczał fajnie pracować w całym zakresie obrotów, .....
ps. po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów auto przestało dymić, spalin nie widać, poprawa bardzo duża..." [2]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.