Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 21:52
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Poczytaj pozostałe wykresy i ponownie przeczytaj dział filozofia. Tym razem ze zrozumieniem.
Zauważ że ten jeden wykres opisuje samochód przygotowany w miarę profesjonalnie.
A czy kupienie filtra DEDYKOWANEGo nie jest profesionalnym przygotowaniem ???
Pozatym tam jest porównanie filtr tuningowy vs seria i o to nam chodzi !!! Bardzo ważne bo inne części nie mają wpływu , zatem nadal porponuje poczytać i wyciągnąć wnioski.
Dla mnie koniec tematu. _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 19:28
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Po pierwsze, czytaj pozostałe wykresy. Po drugie, co innego zamontować filterek z dobranymi z grubsza rurkami ,a co innego wykonać obliczenia i liczne instalacje prototypowe. Po trzecie: wzrost mocy kosztem spadku momentu to strata na całej linii! Moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie i elastyczność. Jego spadek jest też związany ze wzrostem obciążenia silnika podczas normalnej jazdy co negatywnie wpływa na zużycie paliwa. Po trzecie: W dziale FILOZOFIA Chojnacki bardzo negatywnie wypowiada się o filtrach stożkowych w seryjnych silnikach i narzeka na nie również opisując instalację nitro.
A inne części mają wpływ. Układ dolotowy jest silnie związany z wydechowym i zmiany w jednym wpływają na działanie drugiego.
Cytuję:
Honda zepsuta filtrem:
"Badany samochód dysponował silnikiem o mocy nominalnej 135 KM zdławionej poprzez zastosowanie filtra stożkowego do 128 KM. Moc silnika po włączeniu systemu NOS wzrosła w ciągu 3 s do 165 KM."
O układach dolotowych:
"Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie"
O złym montażu filtra:
"Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości."
O montowaniu:
"(...)trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania."
O zawsze występujących skutkach negatywnych:
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
O czystości filtra:
"Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika."
Wykresy:
Toyota z silnikiem 1.4 moment. Jak wydać stożek to klęska:
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 19:49
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Ty naprawde jesteś jak dziecko NEO , ja tu cały czas pisze o filtrach dedykowanych - czyli filtrach firmowych które to posiadają policzone wielkośći filtrów oraz dodatkowych rur jakie dają to zestawu DEDYKOWANEGO !!!!!
Koniec tematu , nie chce mi się już Tobie tłumaczyć to samo co piszesz mi , tylko nie umiesz czytać ze zrozumieniem moich wypowiedzi. _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 22:23
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Rozumiem że stożek stożkowi nierówny ale stożek to stożek.
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
Oczywiście, dalsza pseudo dyskusja jest bezowocna. Tak jak mnie jest zarzucany brak zrozumienia, tak też i ja zarzucam to samo. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 22:46
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Rozumiem że stożek stożkowi nierówny ale stożek to stożek.
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
Oczywiście, dalsza pseudo dyskusja jest bezowocna. Tak jak mnie jest zarzucany brak zrozumienia, tak też i ja zarzucam to samo.
Czyli kwestie mocy i momentu mamy już za sobą , teraz pozostaje kwestia syfu.
Nie wiem czy widziałeś np. dedykowany stożek do mojego Stilo , ale oprócz samego stożka naoliwionego dostałem jeszcze specialną siateczkę na nałożyć na niego , zatem jak widać producenci coraz to lepiej ulepszają swoje stożki , zważ na to że ja cały czas pisze o stożkach dedykowanych , a patrząc na wywody i te wykresy oraz ich podpisy moge wnioskować że są to stożki założone przez właścicieli swoich aut niewiadomomego pochodzenia - już nie wspominam o ich sposobie montowania.
Dlatego powyższe stwierdzenie o syfie może mieć faktycznie potwierdzenie dla w/w stożków.
Natomiast montując np. swój filtr nie obawiam się o takie pierodły jakie tam są zapisane. Autor nie wspomina nic o naoliwieniu stożka , lecz o samym czyszczeniu ( i tutaj pisze całkowitą prawdę o szybszym zasyfieniu ). _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.