Witam, otoz mam pytanie (Odrazu mowie ze szukalem) Poszukuje Filtra Stożkowego do Fiata Punto 2001 1.2l. i z tym kilka pytan bo jestem ciemny w tych sprawach
1. Czy ten filter jest dostepny do mojego Punciaka?
2. Zalezy mi na dzwieku... Czy sie zmieni na lepszy/Ladniejszy?
3. Sa jakies minusy takiego filtru od zwyklego?
wszystko da sie zrobić, ale po co!!!! ? wyjmij filtr na 10 min i zobacz co sie zmieni, nic sie nie stanie silnikowi. Nie warto zmieniać filtra! takie jest moje zdanie. OPAMIETAJCIE SIĘ LUDZIE. _________________ MOJE MIASTO LUBLIN
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lut 2009, 21:03
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Zostaw dolot seryjny! Na 90% spadnie Ci moment obrotowy. Moc wzrośnie o 1-2 KM albo i też spadnie. Przepustnica szybko się zabrudzi, nie mówiąc o tym że silnik zużyje się dużo szybciej. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 07 Lut 2009, 11:06
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Zostaw dolot seryjny! Na 90% spadnie Ci moment obrotowy. Moc wzrośnie o 1-2 KM albo i też spadnie. Przepustnica szybko się zabrudzi, nie mówiąc o tym że silnik zużyje się dużo szybciej.
Podaj konkretne przykłady z zastosowaniem oryginalnych filtrów które to doprowadzają co zasyfienia przepustnicy i szybszym zużyciu silnika _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 07 Lut 2009, 11:09
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
injitsu napisał:
Wiesz.. naogladalem sie filmikow i mnie to hym (Podniecilo) Ten dzwiek ktory slyszalem przy tym filtrze;] O to mi najbardziej chodzi ^^
Czy ja wiem czy dźwięk będzie lepszy , już sama 16v ma lepszy dźwięk niż 8v , filtr faktycznie doda tzw syczenie podczas otwarcia przepustnicy ale czy warte to jest wydania pieniędzy ??
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2009, 16:22
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Wszystko jedno czy stożek jest dobry K&N albo Green czy też nie. Markowy z pewnością jest lepszy ale do pięt nie dorasta seryjnemu filtrowi, zwłaszcza jak się go zamontuje w złym miejscu w zły sposób. Polecam zajrzeć na stronę Chojnacki Motorsport i przeczytać dział filozofia ,a jeśli to nie wystarczy to obejrzeć ich bazę danych z pomiarów na hamowni.
Generalnie filtr stożkowy działa jeżeli: Umieszczono go w strefie niskiej temperatury i jest skonstruowany specjalnie nowy dolot co za zwyczaj wymaga obliczeń i wykonania co najmniej kilku instalacji prototypowych na których dokona się pomiarów ustalających jakie rozwiązanie jak działa. Poza tym ma on sens raczej w silnie wyżyłowanych silnikach wyczynowych które bardzo potrzebują dodatkowego powietrza i mają wytrzymałość mniejszą od filtra. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
toprally.net
Ostatnio zmieniony przez Hawker dnia Pią 13 Lut 2009, 16:26, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2009, 16:26
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Wszystko jedno czy stożek jest dobry K&N albo Green czy też nie. Markowy z pewnością jest lepszy ale do pięt nie dorasta seryjnemu filtrowi, zwłaszcza jak się go zamontuje w złym miejscu w zły sposób. Polecam zajrzeć na stronę Chojnacki Motorsport i przeczytać dział filozofia ,a jeśli to nie wystarczy to obejrzeć ich bazę danych z pomiarów na hamowni.
Kolego mylisz filtry dedykowane z filtrami uniwersalnymi. _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Ostatnio zmieniony przez hans15336 dnia Pią 13 Lut 2009, 16:31, w całości zmieniany 1 raz
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2009, 16:28
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Mówisz o stożkach, ja też mówię o stożkach. Stożek się nie sprawdza. Jeżeli lubicie tuning psychologiczny to kupcie sobie sportową wkładkę seryjnego filtra. Z resztą nie tylko z wypowiedzi tunerów bierze się moja wiedza. Rozmawiałem z ludźmi którzy montowali stożki w swoich samochodach (i przy nich lubili popracować) i wszyscy stwierdzili że na stożku przepustnica szybko się brudziła. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
toprally.net
Ostatnio zmieniony przez Hawker dnia Pią 13 Lut 2009, 23:52, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2009, 16:34
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Polecam to samo. Mówisz o stożkach, ja też mówię o stożkach. Stożek się nie sprawdza. Jeżeli lubicie tuning psychologiczny to kupcie sobie sportową wkładkę seryjnego filtra. Z resztą nie tylko z wypowiedzi tunerów bierze się moja wiedza. Rozmawiałem z ludźmi którzy montowali stożki w swoich samochodach (i przy nich lubili popracować) i wszyscy stwierdzili że na stożku przepustnica szybko się brudziła.
W czym się stożek nie sprawdza ???? To że się przepustnica brudziła szybciej to kwestia dbałości o kondycje stożka ( jego czystości i naoliwienia ). _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Lut 2009, 23:47
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Prawda jest taka że im rzadziej czyścisz stożek tym lepiej on filtruje. Poza tym, jak już mówiłem... Przepustnica to psztyc. Pomyśl co się w silniku dzieje.
Więc chyba coś te twoje wywody się nie potwierdzają .
Jedynie przy słabym silniku 1.2 PUNTO jest spadek 2 Nm .
Masz coś jeszcze do napisania _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 21:46
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Poczytaj pozostałe wykresy i ponownie przeczytaj dział filozofia. Tym razem ze zrozumieniem.
Zauważ że ten jeden wykres opisuje samochód przygotowany w miarę profesjonalnie. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 21:52
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Poczytaj pozostałe wykresy i ponownie przeczytaj dział filozofia. Tym razem ze zrozumieniem.
Zauważ że ten jeden wykres opisuje samochód przygotowany w miarę profesjonalnie.
A czy kupienie filtra DEDYKOWANEGo nie jest profesionalnym przygotowaniem ???
Pozatym tam jest porównanie filtr tuningowy vs seria i o to nam chodzi !!! Bardzo ważne bo inne części nie mają wpływu , zatem nadal porponuje poczytać i wyciągnąć wnioski.
Dla mnie koniec tematu. _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 19:28
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Po pierwsze, czytaj pozostałe wykresy. Po drugie, co innego zamontować filterek z dobranymi z grubsza rurkami ,a co innego wykonać obliczenia i liczne instalacje prototypowe. Po trzecie: wzrost mocy kosztem spadku momentu to strata na całej linii! Moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie i elastyczność. Jego spadek jest też związany ze wzrostem obciążenia silnika podczas normalnej jazdy co negatywnie wpływa na zużycie paliwa. Po trzecie: W dziale FILOZOFIA Chojnacki bardzo negatywnie wypowiada się o filtrach stożkowych w seryjnych silnikach i narzeka na nie również opisując instalację nitro.
A inne części mają wpływ. Układ dolotowy jest silnie związany z wydechowym i zmiany w jednym wpływają na działanie drugiego.
Cytuję:
Honda zepsuta filtrem:
"Badany samochód dysponował silnikiem o mocy nominalnej 135 KM zdławionej poprzez zastosowanie filtra stożkowego do 128 KM. Moc silnika po włączeniu systemu NOS wzrosła w ciągu 3 s do 165 KM."
O układach dolotowych:
"Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie"
O złym montażu filtra:
"Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości."
O montowaniu:
"(...)trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania."
O zawsze występujących skutkach negatywnych:
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
O czystości filtra:
"Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika."
Wykresy:
Toyota z silnikiem 1.4 moment. Jak wydać stożek to klęska:
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 19:49
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Ty naprawde jesteś jak dziecko NEO , ja tu cały czas pisze o filtrach dedykowanych - czyli filtrach firmowych które to posiadają policzone wielkośći filtrów oraz dodatkowych rur jakie dają to zestawu DEDYKOWANEGO !!!!!
Koniec tematu , nie chce mi się już Tobie tłumaczyć to samo co piszesz mi , tylko nie umiesz czytać ze zrozumieniem moich wypowiedzi. _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Posiadane auto: Fiat Panda FIRE1.1 SOHC/2 MPI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 22:23
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Rozumiem że stożek stożkowi nierówny ale stożek to stożek.
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
Oczywiście, dalsza pseudo dyskusja jest bezowocna. Tak jak mnie jest zarzucany brak zrozumienia, tak też i ja zarzucam to samo. _________________ "Można jeździć szybko i bezpiecznie oraz wolno i niebezpiecznie"- Sobiesław Zasada
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 458 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes Benz W211
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 22:46
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Filtr stożkowy
Hawker napisał:
Rozumiem że stożek stożkowi nierówny ale stożek to stożek.
"W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
Oczywiście, dalsza pseudo dyskusja jest bezowocna. Tak jak mnie jest zarzucany brak zrozumienia, tak też i ja zarzucam to samo.
Czyli kwestie mocy i momentu mamy już za sobą , teraz pozostaje kwestia syfu.
Nie wiem czy widziałeś np. dedykowany stożek do mojego Stilo , ale oprócz samego stożka naoliwionego dostałem jeszcze specialną siateczkę na nałożyć na niego , zatem jak widać producenci coraz to lepiej ulepszają swoje stożki , zważ na to że ja cały czas pisze o stożkach dedykowanych , a patrząc na wywody i te wykresy oraz ich podpisy moge wnioskować że są to stożki założone przez właścicieli swoich aut niewiadomomego pochodzenia - już nie wspominam o ich sposobie montowania.
Dlatego powyższe stwierdzenie o syfie może mieć faktycznie potwierdzenie dla w/w stożków.
Natomiast montując np. swój filtr nie obawiam się o takie pierodły jakie tam są zapisane. Autor nie wspomina nic o naoliwieniu stożka , lecz o samym czyszczeniu ( i tutaj pisze całkowitą prawdę o szybszym zasyfieniu ). _________________ Ex Centomaniak - SC 1.2@100KM
Ex Stilomaniak - Abarth 2,4
Ex Uniomaniak - Uno 1.4 LPG
Gwiazdomaniak - W211 2.2@170KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.